RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1065 : 24.02.2013, 12:05:36 »
Onkos joku sit laitettu tuon jomin setin kiinni? sorvilla vanha tolppa pois ja jomin settiä tilalle hitsaamalla niinkö? jos kerran onnistuu niin minäkin haluun tuon kyllä kokeilla!!!

lupaan ottaa kuvia kunhan saan aikaiseksi (pitäis saada eka liikkumaan tuo rotisko)
sen verran olen mittaillu että tolppa bmw:n tolppa on AINAKIN 5cm lyhyempi volvon tolppaa ja paksuus on presiis sama, varmaankin prässäilen/jyrsin vakio tolpan navasta pois ja jonkun holkin sorvailen siihen paikalleen ja bmw:n tolppa walliuksella kiinni, takapäästä en ole varma laitanko noita bemarin palikoita vai jotain muuta..

ja onhan noihin bemareihin muitakin tolppia tarjolla kuin jomeja.. ja varmasti halvemmalla kuin näihin kanttilaatikoihin  ;D
740 M50B25

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1066 : 28.02.2013, 22:58:27 »
En jaksa selata sivuja läpi, asia on varmaan käyty läpi ainakin 15 kertaa mutta kysynpä kuitenkin. Saako tuohon seiskan etupäähän millään negatiivista camberia helposti kotikonstein? Edes -1,5 vois riittääkkin.
Näyttää melkosen vajaalta, kun etuset töröttää pystyssä ja takapäässä on -4 astetta camberit :D

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1067 : 01.03.2013, 00:24:57 »
Käännä iskareiden yläpäät 90astetta. Tulee itselle tuntematon määrä asteita.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1068 : 01.03.2013, 01:49:49 »
Ilman niitä J_Lanttolan hommailemia korjauspalikoita tulee madaltaessa positiivistä cambeeria, jollei korjaa yläpäätä sisemmäs tavalla tai toisella.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Miksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1069 : 03.03.2013, 19:21:21 »
Olen yrittäny selailla tätä läpi mutta pahoittelen jos tulee uusinta kysymys..

Kyse on 960 (965) -95 2,5l ja tarkoituksena saada normaalit iskarit taakse nivojen tilalle, koska vasemmanpuoleinen sanonut sopimuksen irti...

Joten miten saisi rakenneltua 960 farkun perästä samalla hieman jäykemmän? Kysessä siis tuo "facelift" malli -95 joten takana on vain poikittainen lehtijousi ei kierrejousia ollenkaan.

Auton pohjassa on kierrejousen yläpään paikka mutta uudemman korin myötä tuli multilink"mkII" joka eroaa vanhemmasta joissain määrin. Olisiko mahdollista etsiä jostain vanhemman multilinkin tukivarsi mihin tulee iskarin alapää ja jousi, ja vaihtaa se tuohon uudempaan alustaan? Tällöin saisi laitettu farkun kuormajouset sen löysän lehtijousen lisäksi?

Olen lueskellut että jos ostaa siniseltä sen EI nivomat lehtijousen ja kiinnittää normaalit iskarit, niin perä jää melko löysäksi? Olisiko jollain takomolla mahiksia tehdä sitä lehtijousta vielä vähän paksummasta materiaalista, kenelläkään kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 04.03.2013, 20:40:56 kirjoittanut Miksa »

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1070 : 03.03.2013, 21:01:46 »
En jaksa selata sivuja läpi, asia on varmaan käyty läpi ainakin 15 kertaa mutta kysynpä kuitenkin. Saako tuohon seiskan etupäähän millään negatiivista camberia helposti kotikonstein? Edes -1,5 vois riittääkkin.
Näyttää melkosen vajaalta, kun etuset töröttää pystyssä ja takapäässä on -4 astetta camberit :D

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230362

Tuossa jotain juttua aiheesta. Oikein paljoa camberia ei tuolla vakio yläpäällä onnistu kääntämään.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1071 : 03.03.2013, 21:04:56 »
En jaksa selata sivuja läpi, asia on varmaan käyty läpi ainakin 15 kertaa mutta kysynpä kuitenkin. Saako tuohon seiskan etupäähän millään negatiivista camberia helposti kotikonstein? Edes -1,5 vois riittääkkin.
Näyttää melkosen vajaalta, kun etuset töröttää pystyssä ja takapäässä on -4 astetta camberit :D
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230362

Tuossa jotain juttua aiheesta. Oikein paljoa camberia ei tuolla vakio yläpäällä onnistu kääntämään.


simppeli juttuhan tuo on ja volvo green bookistaki löytyy ohje.

edit.. olikos tuossa neuvottu miten reaktiotangon puslan taakse prikkoja laittamalla saa napaa eteenpäin? sekin on helppoa.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2013, 21:07:33 kirjoittanut The moose »

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1072 : 03.03.2013, 21:34:03 »
edit.. olikos tuossa neuvottu miten reaktiotangon puslan taakse prikkoja laittamalla saa napaa eteenpäin? sekin on helppoa.

Viimeinen kommentti tuossa linkissä johtaa kyseiseen ohjeeseen
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1073 : 03.03.2013, 22:32:05 »

edit.. olikos tuossa neuvottu miten reaktiotangon puslan taakse prikkoja laittamalla saa napaa eteenpäin? sekin on helppoa.

Mitäs hyödymme tästä?

Saakos tämmosia vakaajia jostain ihan ostettua?

« Viimeksi muokattu: 03.03.2013, 22:34:52 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1074 : 03.03.2013, 22:35:18 »
Mitäs hyödymme tästä?




paremman caster kulman.

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1075 : 03.03.2013, 22:43:07 »
Saakos tämmosia vakaajia jostain ihan ostettua?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ipd:ltä Linkki

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1076 : 03.03.2013, 22:48:36 »
Ipd:ltä Linkki

Hyhhyh.. Saatto jäädä hankkimatta.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1077 : 04.03.2013, 18:54:47 »
Saa euroopastakin niin rahdit saattaa olla inhimillisen suuruiset.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1078 : 04.03.2013, 22:21:52 »
Saa euroopastakin niin rahdit saattaa olla inhimillisen suuruiset.

Tuplavakaajat ajaa saman asian ja ei maksa juuri mitään.  8)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa perttijt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1079 : 05.03.2013, 07:33:00 »
Löytyiskös paikallaolijoilta iskaritietoa 940-sedanista? Kysymys kuuluu: sopivatko Koni sport-etupumput turbo-volleen? Konin luettelossa ja kaikissa "virallisissa tiedoissa" on maininta "excl turbo and 16V"  Eikö turbossa ole kuitenkin samat etutolpat kuin muilla moottoriversioilla varustetussa? Muilla iskarivalmistajilla en havainnu tollasta turborasismia  :)

Ja vielä toinen kysäri samanmallisen kulkupelin takaiskareista. Onko kaikissa multilink-perällä olevissa sedaneissa ollut alunperin nivot? Vai voiko siellä olla alkuperäiset perusiskarit?

Tollasen kulkineen hankinta on harkinnassa, siksi kyselen.
Auto saa olla mitä tahansa merkkiä, kunhan se on takavetoinen ja Ruotsissa tehty.

 

Autoracing  KL-varaosat