Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Bensapumpuista ?

  • 9 Vastauksia
  • 4879 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Bensapumpuista ?
« : 04.04.2013, 09:56:39 »
Kertokaas nyt viisaammat miten pystyy laskemaan mihin asti pumppu riittää ? Asiasta olikin jotain tarinaa joskus , mutta tähän hätään en löytänyt ? Esim: tälläinen pumppu http://aeromotiveinc.com/products-page/fuel-pumps/11101-a1000-fuel-pump/ ? Jos tuota flow chart:ia osasin tulkita 5.5 bar virtaa n. 500lbs/hr , mikä ilmeisesti on joku 235 l ? Mihin riittää 235 litraa E85 ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #1 : 04.04.2013, 10:21:33 »
Kertokaas nyt viisaammat miten pystyy laskemaan mihin asti pumppu riittää ? Asiasta olikin jotain tarinaa joskus , mutta tähän hätään en löytänyt ? Esim: tälläinen pumppu http://aeromotiveinc.com/products-page/fuel-pumps/11101-a1000-fuel-pump/ ? Jos tuota flow chart:ia osasin tulkita 5.5 bar virtaa n. 500lbs/hr , mikä ilmeisesti on joku 235 l ? Mihin riittää 235 litraa E85 ?

Laskisin sitä kautta kuinka suuret suuttimet tarvitsee teholle ja mitä ne lykkää maksimissaan moottoriin DC 80%. Jos tarve esim 4 sylinterisessä 1000cc suuttimille niin DC:n ollessa 800cc/min virtaa suuttimista yhteensä 3.2 litraa minuutissa (4x0,8L/min).

(olipas vaikeasti selitetty  :idiot2:)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #2 : 29.04.2013, 14:23:38 »
En tiedä missä pitäisi kysyä mutta onko kellään hyvi vinkkejä välisäiliön tekoon?

Miten homma käytännössä menee?

Eli jotain tämmöistä oli ideana.



V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #3 : 30.04.2013, 19:39:58 »
En tiedä missä pitäisi kysyä mutta onko kellään hyvi vinkkejä välisäiliön tekoon?

Miten homma käytännössä menee?

Eli jotain tämmöistä oli ideana.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ny meni vähän ohi notta mikä oli kysymys?

Sullon muutama hyvä kuva ja ilmeisesti käsitys siitä miksi välisäiliö joten ei kun tekemään.

Eihän se ole periaatteessa muuta kuin kapea korkea purkki johon on syöttö tankista, lähtö painepumpulle pohjasta, paluu koneelta pöntön  kanteen ja pöntön kannesta paluu tankkiin, thats it.

Ja seuraavaksi joku alkaa hifistelemään että polttoaineen lämpötila nousee kun se kiertää koneen ja välisäiliön välillä ja minä sanon et paskanmarjat, niitten autojen lukumäärä jossa ko. ilmiö oikeesti vaikuttaa on sirkkelisahurin sormien lukua pienempi ja niissäkin vehkeissä on viis muutakin  muuttujaa ilmankosteudesta lähtien vaikuttamassa joka vedossa...

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #4 : 30.04.2013, 20:24:03 »
Lainaus
Eihän se ole periaatteessa muuta kuin kapea korkea purkki johon on syöttö tankista, lähtö painepumpulle pohjasta, paluu koneelta pöntön  kanteen ja pöntön kannesta paluu tankkiin, thats it.

Ja seuraavaksi joku alkaa hifistelemään että polttoaineen lämpötila nousee kun se kiertää koneen ja välisäiliön välillä ja minä sanon et paskanmarjat, niitten autojen lukumäärä jossa ko. ilmiö oikeesti vaikuttaa on sirkkelisahurin sormien lukua pienempi ja niissäkin vehkeissä on viis muutakin  muuttujaa ilmankosteudesta lähtien vaikuttamassa joka vedossa...
Jebas- komppaan tätä täysin.

Lämpötila nousee ainakin dyno-olosuhteissa, myös katuneppailussa.  Enpä ole tuon vuoksi harmaita hiuksia kasvattanut. Toki jos hifistellä haluaa niin lämmönvalvonta myös polttoaineelle ja korjauskartat ecuun, mut mun mielestä menee jo yli hilseen näissä perus autotallivireissä.
raw d

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #5 : 30.04.2013, 23:18:29 »
Tuo 500lbs/hr oli 12V jännitteellä, mutta eiköhän siellä ole se lähemmäs (tai yli) 13V. 500lbs/hr on noin 315l/h.
Moottorit tietysti hyötysuhteeltaan hieman erilaisia, mutta ainakin varmuudeksi pyöristettynä ylös 1hv turbokoneessa vaatii noin 6.8cc/min bensaa, eli 0,0068l/min, eli 0,408l/h. Tuosta laskettuna 315l riittäisi 776hv reilulla varmuuskertoimella. Jos suoraan 30% säännöllä laskee, niin E85 vaatisi 8.85cc/min, joten tulos olisi 593hv.

Edelleen varmuuskertoimet ovat riittävät ja virtaus vain 12V jännitteellä.
Vulvan esimerkillä E85 kuluisi 7,88cc/min, jolloin pumppu riittäisi 666hv asti.

Omat laskut ihan puhdasta mutuilua teorian pohjalta, ei kokemusta (vielä).
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #6 : 10.05.2013, 19:40:46 »
Tuo 500lbs/hr oli 12V jännitteellä, mutta eiköhän siellä ole se lähemmäs (tai yli) 13V. 500lbs/hr on noin 315l/h.
Moottorit tietysti hyötysuhteeltaan hieman erilaisia, mutta ainakin varmuudeksi pyöristettynä ylös 1hv turbokoneessa vaatii noin 6.8cc/min bensaa, eli 0,0068l/min, eli 0,408l/h. Tuosta laskettuna 315l riittäisi 776hv reilulla varmuuskertoimella. Jos suoraan 30% säännöllä laskee, niin E85 vaatisi 8.85cc/min, joten tulos olisi 593hv.

Edelleen varmuuskertoimet ovat riittävät ja virtaus vain 12V jännitteellä.
Vulvan esimerkillä E85 kuluisi 7,88cc/min, jolloin pumppu riittäisi 666hv asti.

Omat laskut ihan puhdasta mutuilua teorian pohjalta, ei kokemusta (vielä).


No nyt tuli sellaista mutuilua , josta on hyötyäkin  ;) Sain myös eräältä kaiffarilta käytännön kokemusta
tuosta pumpusta , ja on noin 700 hv:n pumppu 85:lla . Eiköhän sillä nyt ainakin sisäänajon saa hoidettua ... :2funny:
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #7 : 06.04.2015, 17:01:56 »
Kertokaas miten pitkälle riittää RE85 kanssa esim 320lph pumppu jos käytetään perus 3bar "bensan"painetta? Moottorina 8v vinokone
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #8 : 06.04.2015, 17:51:00 »
Muuta en riittävyyksistä sano, kuin että jos bensalla johonkin pitää tuotto olla x litraa, niin E85:n kanssa siihen 40% lisää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensapumpuista ?
« Vastaus #9 : 06.04.2015, 22:18:04 »
no juu. jos tuolta ekoista kommenteista ymmärsin niin 1000cc/min suuttimet 100% aukioloajalla = 4L/min--> 240lph. Tohon pistetään RE85 lisäys 40% saadaan 336lph siis suht liki 320lph. kulkeepi suuttimet ja pumppu riittävyydeltään likimain käsikädessä

EDIT

 :facepalm: 240lph on tietty se määrä jonka suuttimet päästää enintään läpi eikä siihen mitään prosenttia lisätä...
« Viimeksi muokattu: 07.04.2015, 08:21:53 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron