Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: [jesse - 25.04.2014, 21:32:57

Otsikko: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 25.04.2014, 21:32:57
Elikkäs ensinmäinen volvo tuli hommattua tuossa 26.4 porukka volvon innoittamana.  Kyseinen peli on siis -89 vuosimalli 240 joka ollut poissa liikenteestä noin 2 vuotta. Autohan ei ole mikään kukkanen, mutta harvemmin 300€ auto onkaan loistokunnossa. Tarkoitus olisi hitsailla ruosteet pois, fiksailla vikoja ja muutenkin siistiä autoa, jonka jälkee hakea leima autoon. Leiman jälkeen sitten maalaus yms.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140425_195426_zps677c6385.jpg) (http://s556.phobucket.com/user/Jepex/media/0425_195426_zps677c6385.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140425_195444_zpsbb090b0b.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140425_195444_zpsbb090b0b.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140425_204530_zps3a04ec50.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140425_204530_zps3a04ec50.jpg.html)  (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140425_204509_zps527e74bc.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140425_204509_zps527e74bc.jpg.html)


Autosta on siis leima mennyt pitkäksi. Putkisto vuotaa, vikavalo palaa, ajovalon sekä repsikan oven lasi palasina. Ruostetta siellä täällä, vanteet eriparia.
Projekti aloitettii ensin poistamalla ruosteita, jota sitten riittikin. Vasemman puoleiset ovet oli mätiä alareunasta, repsikan kynnyskotelo, repsikan lattia.

Suunniteilla:
-Ruosteet pois
-Vikavalon kuittaus
-Jarrujen ilmaus
-Auton yleinen siistiminen
-Munapussit (ehkä) pois
-Käkkärin vaijerin kiristys
-Leima
-Kuskin penkille löytää pari
-Laminaatti kontti ja hattuhylly
-Madallausjouset mallia rälläkkä
-Levitetyt peltivanteet (DIY)
-Auton maalaus
-20%-50% kalvot takalaseihin
-Puskurit "plasti dip"
-Jonkin näköistä humppa vehkeitä
-Jenkkiparkit
-Putkiston muokkaus

Joskus tulevaisuudessa (kesän jälkeen tai armeijan) turbotus olisi suunnitteilla.

Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 28.04.2014, 20:51:56
Auto nostettu nosturille lauantaina. Pohjasta en nopeasti löytänyt mätää, mutta pitää vielä tarkistella.

Ovet sentään onkin mukavasti mätä, 4 tuntia hitsailin vasenta takaovea, jäi vielä keskeneräiseks i(Ei juuri kiinnostais viikonloppuisin hitsata autoa, kun viikon hitsaa töissä)

Takaoven ala reuna.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0005_zpsc3lrdxj5.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0005_zpsc3lrdxj5.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0003_zpsvlsbem64.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0003_zpsvlsbem64.jpg.html)

Ei muutaku ovi irti ja pöydälle korjaamaan.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140426_132705_zpsjcqfwcal.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140426_132705_zpsjcqfwcal.jpg.html)
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140426_134013_zpsd1rx8grv.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140426_134013_zpsd1rx8grv.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0010_zpsjd0ndhpj.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0010_zpsjd0ndhpj.jpg.html)

Eihän tietty ainoat mätäpaikat tuossa ollut.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140426_135153_zpsl9gh3ce9.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140426_135153_zpsl9gh3ce9.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140426_135156_zpssalumwus.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140426_135156_zpssalumwus.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140426_135204_zpssvqq66fo.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140426_135204_zpssvqq66fo.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0012_zpstsqqqg6p.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/IMG-20140426-WA0012_zpstsqqqg6p.jpg.html)

Auton ovien korjailua jatkuu taas vappuna. Sen jälkeen hioo muut ruoste kohdat pois ja happomaalia.

Jos joku tietää minkä merkkinen autoni kuskinpenkki on, niin saa kertoa, ja mikäli löytyy pari sille niin nakkaa yv:tä
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 30.04.2014, 20:59:52
Eka ovi saatu hitsattua valmiiksi, oikean puolen ovet ei ollutkaan mädät onneksi :)

Vielä kuskin ovi sekä oikean puoleinen helmakotelo korjailla.
Missä päin 240 vilkkurele on? Vilkut ei toimi, ei edes hätävilkusta.

Mitenkä kun koitin vikakoodeja lukea, niin ilmoitti 1-1-1 eli ei koodeja? Mutta silti palaa vikavalo.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: 240 - 30.04.2014, 21:04:52
Vilkkurele löytyy keskikonsolin vasemman poskimuovin alta. Akunkenkä irti joksikin aikaa, niin saattaa vikavalo kadota.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Miuzo - 30.04.2014, 21:42:34
vikakoodit nollaantuu kun avaat pluskaapelia ja avain osuu runkoon  V:>
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 02.05.2014, 13:36:13
Vappu vietetty volvon parissa.
Kynnyskotelo ja repsikan lattia korjattu.

(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140502_111259_zps0hnwbyio.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140502_111259_zps0hnwbyio.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140501_124132_zpsk7rp8xdv.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140501_124132_zpsk7rp8xdv.jpg.html)  (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140501_160529_zps0bz5kovt.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140501_160529_zps0bz5kovt.jpg.html)

Autosta enään olisi kuskin ovi hitsattava. Sen jälkeen siistiä auton sisustaa, alottaa kittaus/tinaaminen. Ilmata jarrut, putkisto rakentaa, vikakoodi jollain pois ( ei näytä vikakoodeja yhtäkään) sitten leimaa kokeilemaan.

Sattuisiko keltään löytymään tälle penkille paria?


(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/20140425_204520_zps5bdff053.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140425_204520_zps5bdff053.jpg.html)


E: mikä säiliö vasemman ajovalon alla on? Sinne menevä letku sattuu vuotamaan bensaa.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 09.05.2014, 22:41:36
Jälleen on auton parissa oltu. Kuskinoven ruosteet poistettu, vasempaan helmakoteloon paikka tehty. Orkkis ilmanpuhdistaja laitettu paikoilleen, myös repsikan lasi sekä vasemman ajovalon lasi.
Jenkkiparkkeja rupesin autoon suunnitelemaan, myös niin että takana palaa. Mutta miten sen rakentaisi ilman moduuleita. Olisiko jonkinlainen rele sopiva, pitäisi olla "aukeavaa" mallia oleva.

Vähä kuvia tältä päivää.

(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140509_144436_zpsc2b72476.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140509_144436_zpsc2b72476.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140509_144442_zps09863c57.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140509_144442_zps09863c57.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140509-WA0002_zpse9591005.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140509-WA0002_zpse9591005.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140509-WA0004_zps324fbbfb.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140509-WA0004_zps324fbbfb.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140509-WA0010_zps04dbdad4.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140509-WA0010_zps04dbdad4.jpg.html)

Jos huomenna saisi vikavalon pois ja jarrut ilmattua.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Kaziganth - 09.05.2014, 22:52:49
Täällähän homma edistyy ihan kivan näköisesti :)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Kalamies - 10.05.2014, 14:38:56
Ovesta unohtui vedenpoisto?  ???
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 10.05.2014, 16:07:06
Täytyy päästää reikä siihen. Onkohan takaa jarrut/jarru katastukseen liian tehoton kun pystyy jarrua vasten polttaa kummia.

Vikavalo loimottaakin vieläkin taulussa, lambda ei ole hajalla. Myös polttimon merkkivalokin palaa vaikka kaikki polttimot ehjiä.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: lakeshead - 10.05.2014, 20:51:21
Onkohan takaa jarrut/jarru katastukseen liian tehoton kun pystyy jarrua vasten polttaa kummia.
Eihän siellä mikään jarru pidä kun on tarpeeks voimaa ;)  :D
sulla jäi tekniset tiedot laittamatta :P
 
Joskus tulevaisuudessa (kesän jälkeen tai armeijan) turbotus olisi suunnitteilla.
Ei-vähäpäästöinen?  :)

Kiva kun näitä pelastetaan paalaukselta! tästähä tulloo vielä nätti kun maalaat!  :pomo:
Seurantaan!
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 10.05.2014, 21:21:41
Tää on ihan 2 litranen ruisku, joten joku 116hp? Tää on myös vähäpäästöinen, joten vissiin tehtävä laittomaksi turbo tähän, vai saisiko b200et koneen muutoskatsastettua.

Vikavalo on aivan mysteeri. Lambda toimii tosiaankin, myös IMM. Koodit 1-1-1.

Joo leiman jälkeen maalaan auton, kuhan keksin värin. Suunnitellut jos maalaisi limen vihreällä, mutta ehdotella saa.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Kaksnelikantti - 10.05.2014, 22:15:17
Kyllä se jaksaa kumia polttaa jarrua vasten vaikka jarrut leimakunnossa olisi. Ainaki itellä polttaa ja menee katastuksesta läpi. Ja kaikki 115hp  :)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: lakeshead - 10.05.2014, 22:24:37
vai saisiko b200et koneen muutoskatsastettua.
ei taida onnistua, koska b200et ei ole vähäpäästöinen. taitaa olla niin että laillista turbokonetta vähäpäästöiseen 240-sarjan koppaan ei saa...
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Kaziganth - 10.05.2014, 22:25:34
ei taida onnistua, koska b200et ei ole vähäpäästöinen. taitaa olla niin että laillista turbokonetta vähäpäästöiseen 240-sarjan koppaan ei saa...
Esim. 940:n B230FK tai FT
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: lakeshead - 10.05.2014, 22:31:20
Esim. 940:n B230FK tai FT
oho tuli aivopieru :D yritin siis ajaa takaa että 240 sarjan turbokonetta ei saa vähäpäästöisenä. ::)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: 240 - 10.05.2014, 22:35:53
Esim. 940:n B230FK tai FT

B230FK ok vähäpäästöiseen. Mutta menikö B230FT? Muistikuva, että ei.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 10.05.2014, 23:06:10
Eikös perjaattees onnistus kun laittas b200et koneen, leimalle purkaisi turbon poies.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Kalamies - 11.05.2014, 13:18:06
Jos nyt välttämättä haluat sen ET-padan tuonne laittaa, niin siipase siitä E-kirjaimesta alin viiva pois jolloin siitä tulee F. Seuraavaksi vaihdat siihen ET-pataan fiksummat kanget linnunluiden tilalle esim. 13mm kanget. Rahamies laittaa H-profiilit. Sitten jätät sinne sen nykysen LH-Jetronicin ja unohdat sen ET-padan Motronicin suosiolla. Tämän jälkeen kasaat sen paketin toimivaksi ja lainaat jostain Italo 940:n papereita ja muutoskatsastat autosi B200FT:ksi. Myöhemmin kun nälkä kasvaa, niin hommaat sen 2,3l tekniikan. Fiksumpaa vois tietty olla laittaa samantien se B230FT/FK, mutta jos se B200ET on helposti saatavilla ja halpa, niin kyllä silläkin alkuun pääsee. Myöhemmin sitten nälkä kasvaa ennestään ja alettaan etsiä ei vähäpäästöistä koppaa...  :D

Tapoja on monia, mutta tuossa yksi esimerkki.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: 8-pätkä - 11.05.2014, 13:40:23
Itse tarjoaisin suoraan B230FK/FT tekniikan, helpompi ja voi olla loppupeleissä halvempikin kuin ET:n muuttaminen vahvoille kangille. 95- eteenpäin ois vielä öljyruutatkin plussana. Pikkulohko nyt kannattaa unohtaa ihan suosiolla jos ei satu aivan puoli-ilmaiseksi saamaan.  ;)

Jenkkiparkit oon itse rakennellut näin:
http://motonet.fi/fi/tuote/432040/BAY15d-polttimon-kanta-2x-ruuviliitos
http://motonet.fi/fi/tuote/432504/BAY15d-polttimo-oranssi-12V-215W
Tuon kannan saa alkuperäiseen polttimon kantaan tyhjentämällä sen ja poraamalla vaan rujosti sopivan reiän. Sitten kytketään 5w lanka parkiksi ja 21w lanka vilkuksi. Näin tein tuohon allekirjoituksen ysiin.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 11.05.2014, 22:15:19
Kiitoksia neuvoista! Vielä kun saisi vikavalolle jonkinlaisen selityksen. Edelleen koodia 1-1-1. Auto kylläkin ampuu putkeen, joten ei aivan kunnossa liene olla, saakos näissä sytytystä säädettyä.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 17.05.2014, 11:39:39
Oho, tuliki huomattua et autossa onkin b200f kone.

Mutta joo, oisko kellään nyt tietoa/ideaa vikavaloon. Koodia ilmoitta 1-1-1, lambda ehjä, imm myös (todettu nakkaamalla johot irti jonka jälkee koodit nollattu)

Porukka volvossa oli sama homma että vikavalo palo, mut se sentää hävis itestään.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Teemu- - 17.05.2014, 11:41:04
Mulla ainanki hävis taulusta palamasta lambdan häiriövalo kun käytin akun irti, joten auttaisko semmonen kikka tässäkin? ::)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Allutz - 17.05.2014, 13:23:59
Ootko tsekannu sytkäpuolen koodit? Kuutos pistokkeesta. Itellä paloi kans tuo lambdan valo ja antoi kuutos pistokkeesta koodin"1-4-3 Nakutusanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo." Nakutusanturin liitinhän siellä oli irti ja vikakoodit nollaamalla sieltä boksista, niin hävis lambdan valokin.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 17.05.2014, 16:25:38
Akku ollu viikonkin irti. Molemmista pistokkeista 1-1-1...alkaa menee hermot.

E: auton tyhjäkäyntikin seilaa.. kaasun jälkeen tasottuu about 700rmp, mutta sit nousee johkin 1000rmp. Putsattu on tyhjäkäyntimoottorikin.

Alkaa toive kesäautosta hiipumaan..
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: Elk - 17.05.2014, 20:14:31
B230FK ok vähäpäästöiseen. Mutta menikö B230FT? Muistikuva, että ei.
Miksi ei menis? Noita kun on kuitenkin tehty ihan yhtä pitkään eli vuoteen 1998 ja se FT:n 165hp ei ole lähelläkään 240:n tehorajaa.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 17.05.2014, 21:02:50
Eli onko mahollista nakata FT kone kiinni ja muutoskatsastaa?  Paljonko vakio volvon tyhjäkäynti pitäisi olla, olen putsannut kaikki liittimet, kaasuläppäkotelon, tyhjäkäyntisäätimen, IMM, imuvuotoja etsinyt. Ainoa että tyhjäkäyntisäätimen ja ilmanpuhdistajan letkun välisen putken liitos on halki, muttei tasaa käyntiä alemmasi yhtään vaikka tukkii sormella halkeaman.  Kaasuläppä anturi säädetty niin et naksahtaa heti.

Sitten tuohon lambdan valoon, eihän vain olisi mahdollista että mittariston takana jokin johto olisikin väärin? Mikään ei tunnu auttavan siihen valoon.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: 240 - 17.05.2014, 21:04:13
Miksi ei menis? Noita kun on kuitenkin tehty ihan yhtä pitkään eli vuoteen 1998 ja se FT:n 165hp ei ole lähelläkään 240:n tehorajaa.

Vanhojen viestien perusteella b230FK/FT pystys näköjään laittamaan vähäpäästöiseen 240:een. Pari kaveria vaan heittänyt tuon b230FK:n paikalleen ja jäi silloin jutellessa tuo ilmeisen virheellinen käsitys asiasta.

Edit kavereilla oli 240 b230f. Tähän pystyi laittamaan b230FK ja ei tarvinnut paksuja vakaajia ja 1031 taka-akselia. Jos olisi laittanut b230FT, niin sitten olisi pitänyt nuo vaihtaa.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 17.05.2014, 21:12:42
Joo pitääkin sellanen hommata kun sais auton muuten laitettua.  Tässä linkki auton tyhjäkäynnistä, sanokaa onko normaalilla tasolla vai ei.
https://www.dropbox.com/s/ukctnyxhc0c7wvw/20140517_204803.mp4 (https://www.dropbox.com/s/ukctnyxhc0c7wvw/20140517_204803.mp4)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: 460GLE - 17.05.2014, 21:20:55
Laita nyt ensitilassa ehjä letku ilmanputsarilta kaasuläpälle, sehän imee muuten pölyä/hiekkaa/paskaa suoraan koneeseen ohi putsarin!
Melko varmasti tyhjäkäyntikin kilahtaa kohilleen sen jälkeen.
Tyhjäkäynnin perussäätöhän tehdään tukkimalla tyhjäkäyntiventtiilin letku, jonka jälkeen ruuvataan sitä kaasuläpän säätöruuvia. Olikohan se F-moottorin säätöarvo letku tukittuna joku 650-700 rpm, en muista tältä seisomalta. Auton normaali tyhjäkäynti kuuluu olla 850-900rpm.

Ja mitä koneeseen tulee, laita mielummin se b230fk/ft. Paljo parempi lähtökohta... :)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 17.05.2014, 21:33:28
Jeps pitää huomenna vielä säätää, vaikka nytkin kun puristaa letkun kasaan niin auto käy kuitenkin, mut paljon matalammalla. Vielä kun vaan keksis ton prkl valon aiheuttajan.. voisko olla johot sekasin?

E: tyhjäkäynti on matalammalla kylmällä koneella.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 18.05.2014, 12:26:17
JES! Matala tyhjäkäynti nyt kun paikkasin letkun possumassalla. Löytyiskö keltään halvalla toimivaa IMM sekä hansikaslokerikon lukkoa?
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 23.05.2014, 20:22:00
Imm paskana, ehjälläkää  ei vikavalo häviä... pitäskö tyhjäkäynnin huonontua kun nappaa lambdan johon irti?
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 24.05.2014, 12:01:31
Käynti ei muutu yhtään vaikka lambdan johot nakkaan vekeen, mutta silti auto toimii nätisti... mikä helvetti tässä voi olla..

E: uus lambda kiinni, ei vaikutusta, toimiva imm, ei vaikutusta.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 24.05.2014, 17:57:19
Ostetaan ilmamäärämittati 16 loppunen! Sekä toimiva nakutusanturi!
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 24.05.2014, 23:05:37
Puhutaan taas itsekseen. Auto alkais olemaan jarrupääsylinterin tiivisteiden vaihdo jälkeen leimaa vailla. Kuhan leima paperiin, niin maalaus,levipellit,laikkaus,jenkkiparkit, sisätilan muovit uusiksi.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 12.07.2014, 19:07:05
Jaahas, saikin topikin kaivella pitkältä, samoiten auton heiniköstä. Eli projekti oli hieman jäissä, kun käyttöauto vaihtu toukokuun lopulla. Nyt volvoa taas aletta roplaamaan.

Eilen vaihdoin jarrupääsylinterin tiivisteet, ilmausta vailla. Samoten tuli foorumilaiselta haettua Imm,jouset (laikattavaksi) sekä 2 sisustan muovia.

Jos tässä lähiaikoina alkais tarjoamaan inssille autoa.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 13.07.2014, 15:22:56
Mitä katsastusmies sanoo jälkiasennetusta kattoluukusta, jos sellatteen nakkais volvoon.
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 25.07.2014, 23:34:08
En tiedä ketä kiinnostaa enään, mutta kerrotaan nyt jotakin.

Eli auto on nyt edistynyt parin viikonlopun sekä tämän viikon aikana. Pohjatöitä tehty, ovien kittausta, listan reikien poisto.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140718-WA0006-Copy_zps2b651499.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140718-WA0006-Copy_zps2b651499.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140718-WA0010-Copy_zpse8334e6b.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140718-WA0010-Copy_zpse8334e6b.jpg.html)

Sitten kohti pohjamaalausta, eka pesu ja kuivaus, sitten harmaa pohjamaali ruiskulla päälle.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140719-WA0003-Copy_zpsc21ce003.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140719-WA0003-Copy_zpsc21ce003.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140723_212108_HDR_zps5bc38fea.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140723_212108_HDR_zps5bc38fea.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140723_193731_zps046bc0f7.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140723_193731_zps046bc0f7.jpg.html)

 Välissä puskurien, etulipan, takapuskurin maalaus Maston Rubber Comp:illa.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140713-WA0000-Copy_zpsf8b1ae4f.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140713-WA0000-Copy_zpsf8b1ae4f.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140713-WA0004-Copy_zps624bccb9.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140713-WA0004-Copy_zps624bccb9.jpg.html)

Välihionta ja päävärin osto.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140724-WA0007-Copy_zps4eb9e3cd.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140724-WA0007-Copy_zps4eb9e3cd.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140723_164033_zps1e9b0ab5.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140723_164033_zps1e9b0ab5.jpg.html)

Saatiinhan sitten auto pääväriin viimeinkin.

(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140724_223523_zpsf93aadea.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140724_223523_zpsf93aadea.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140725_060946_zpsf1183cac.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140725_060946_zpsf1183cac.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140725-WA0003-Copy_zps9bafc295.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140725-WA0003-Copy_zps9bafc295.jpg.html)

2 litraa maalia päällä ja auto kosketuskuiva, auto pihalle ja ikkunoiden suojat poies.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140725_184517_zps97ad210e.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140725_184517_zps97ad210e.jpg.html)(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140725_184551_zpsa7bba6c2.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140725_184551_zpsa7bba6c2.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140725_184539_zps63dc23dc.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140725_184539_zps63dc23dc.jpg.html)


Sitten vähän kasausta ja jenkkiparkkien tekoa.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140725_195727_zpsffd8c9e4.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140725_195727_zpsffd8c9e4.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_IMG-20140725-WA0020_zps9424478f.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/IMG-20140725-WA0020_zps9424478f.jpg.html)
 
Vielä on hifistelyä auton kanssa. Leima kun saahaan paperiin, niin 15" peltivannetta levitettynä, lähemmäsi maata yms.
Auto oli vielä toukokuussa tälläinen.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140425_195426_zps677c6385.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140425_195426_zps677c6385.jpg.html) (http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/th_20140425_195444_zpsbb090b0b.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/20140425_195444_zpsbb090b0b.jpg.html)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: lakeshead - 26.07.2014, 00:11:37
komia! :) kai vaihat kunnon vanteet? 8)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 26.07.2014, 00:20:38
Niinkuin kerroin, 15" levipellit alle  8)
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: squealer - 27.07.2014, 23:18:57
On kyllä melkosen komia väri  O0
Otsikko: Vs: [Jesse:n 240
Kirjoitti: [jesse - 27.07.2014, 23:51:19
Vähän kasattuna.
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140726_214102_zpsbxgqjljf.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140726_214102_zpsbxgqjljf.jpg.html)
(http://i556.photobucket.com/albums/ss6/Jepex/Mobile%20Uploads/20140726_214420_zpsekkiq5rw.jpg) (http://s556.photobucket.com/user/Jepex/media/Mobile%20Uploads/20140726_214420_zpsekkiq5rw.jpg.html)

 Autoon tarvitsee ostaa ilmamassamittari (ostamani olikin hajalla) sekä ohjaustehostajan öljyt. Jarrut ilmata, äänenvaimennin, renkaat lainata kärrystä, sen jälkeen körötellä leimalle.