KL-varaosat  Race.fi

Vs: Volvo Amazon -65 pelastus paalaukselta ja -65 V8 Projekti.

  • 51 Vastauksia
  • 26118 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -65 Projekti.
« Vastaus #45 : 15.10.2014, 07:10:42 »
Luulen ymmärtäväni kyllä tuosta jo, mutta olisiko kuitenkin vielä mahdollsita saada pari havainnollistavaa kuvaa havainnollistamaan asian hitaammille (kuten minä) :)
Eiköhän tuo onnistu illemmalla. En huomannut ottaa kuvia tetekovaiheessa.
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -65 Projekti.
« Vastaus #46 : 15.10.2014, 22:29:48 »
Tuossa muutama kuva hommasta eli etupuolella näkyy nuo reijät niin niistä kohtia piste hitsit poraten auki.



Sen jälkeen kiinnitys kehä käännetään ympäri ja heppaillaan kiinni, sitte lampun runko kiinnitetään loksun sisäpuolelta kiinni. Kiinnitys kehää joutuu pikkasen loveen että saa paikalleen koko pohjan.



Ladan kehästä tuo siivu pois eli vasemmalla on leikkaamaton ja oikealla leikattu.



Kehän kallistuksella tarkoitin tätä jos haluaa loksua silpoo lisää.



Kiinnitys ihan oman maun mukaan. Itsellä alhaalla pelli ruuvi ja ylhäällä pelli lappu johon tulee kehä ruuvilla kii.
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -65 Projekti.
« Vastaus #47 : 09.11.2014, 22:55:54 »
Laitetaas pikkasen päivitystä kun alkanu tuo motivaatio taas nouseen  :)

Jos joku ihmettelee miksi laitoin isonperän panjoon aman vetari putket niin sattu oleen tuo 200 perän putki hiukan vääntynyt kolarissa. Myös perävälitys piti saada harvmmaksi niin piti soveltaa ja kaikki osat löyty nurkista ilmaiseksi  ;). Pikkasen teki työtä tuo putkien asennus. Melkein luovutin mutta upposhen ne lopuksi  ;D.



Saa nähdä onko putket suorassa ja panjo vielä mitoissaan?

Ahaa elämys tuli vetareista että 700:sen vetarista sais tehtyä paksummat vetarit ja lukon sais samalla perään. Mut mennään eka noilla aman omilla vetareilla  :).



Tuli hommattua tuommonen lohko joka on ehjä mut putket on ihan selvät. Aattekin kokeilla koti konstein miten onnistuu putkien vaihto lohkoon toisesta lohkosta. Ajatus oli tulpata osa vesikanavista ja täyttää lohko vedellä. Hallilämmittimellä lämmittää muutama tunti lohkoa kuumaksi ja hiilihappojäällä jäähdyttää puket kylmäksi. En tiedä oonko hullu mut kaikkee pitää kokeilla  :idiot2: :D.



Kampea pitää vähän koneistaa mut nätisti tuo muutenkin istuu  8).



Tuli vähän leikittyä sitruunahapolla ja lisää pitäis kun kerkee.

Oikea hapotettu ja vasen harjattu teräsharjalla hapotuksen jälkeen.








Koppa pitäs saada toiseen paikkaan niin pääsis käsiksi noihin peltihommiin paremmin mut eiköhän se pian tapahdu  ;)
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -65 pelastus paalaukselta ja -65 V8 Projekti.
« Vastaus #48 : 19.01.2015, 21:05:47 »
Tais käydä niin että nyt on kaksi projektia päällekkäin  :idiot2:.

Tuli tosiaan hommattua toinen -65 vuoden ama lisää kun sitä melkein väkipakolla lopuksi kaupattiin. 20 vuotta seissy pressun ja kuusen alla navetan takana. Pitihän sitä käydä potkimassa ja kaupat tuli kun hinta oli naurettavat 20€ ;D.



Pikkasen jarrujen herkistelyä ja kytkin sylinteri remppaa niin alkoi yllättäen toimiin  :o.
Oma puola ei meinaa aina toimia joka viittaa virtalukonpohjaan. Mut käyntiin se pärähti bensalinjojen putsauksen jälkeen.

Peltihommia aattelin alkaa harjoittaan pitkästä aikaa ja parempi harjoitella ensin tähän ja sitten myöhemmin tuohon toiseen paremmin.

Nauru loppu luhyeen kun karu totuus iski (Yllätys  ::) ).

Entinen hitsari oli tehny ihan hienoa jälkeä ja saumaa mutta kaikki paikat vanhojen päälle. Olisi edes öljynnyt sisäpuolet niin jotain olisi säilynyt mutta ei  :facepalm:

Aika paljon menee uusiksi mutta päätin että autoa ei pureta yhtään enempää kerralla kuin tarvis. Tavoite on saada ens kesäksi kilpiin ja ulkonäkö tulee oleen patinoituneen karu päältä ja sisältä.

Tekniikka suunitelmat on vielä auki mutta jos aikaa ennen leimausta jää niin nurkassa nököttää B20.

Hitsaus hommia tuli jo alotettua eli vasemman etukulman tutut kohdat tuli jo paikattua.

Loksun kiinnitys kohta oli hapan osittain,






Potkupelti meni uusiksi kun parhaillaan 5 peltiä alaosassa päällekkäin  :idiot2:




Sikkikoneella noin alkuperäset jäykisteet.






 Runkoaisa oli melkein poikki puskurin kiinnityksen kohdalta.




















Paljon on vielä edessä mut kuvia tulee sen mukaan. Hommaa jarruttaa se että auto on 100 km päässä eli kaikki tehdään viikonloppuisin eli kiire tulee  ???
« Viimeksi muokattu: 19.01.2015, 21:07:47 kirjoittanut jonesv8 »
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo Amazon -65 pelastus paalaukselta ja -65 V8 Projekti.
« Vastaus #49 : 19.01.2015, 21:11:42 »
No ei ole paha hinta ollut. Siististi olet aloittanut :)

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -65 pelastus paalaukselta ja -65 V8 Projekti.
« Vastaus #50 : 19.01.2015, 21:38:32 »
No ei ole paha hinta ollut. Siististi olet aloittanut :)
Kiitos  :)
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Mitäs tälle kuuluu ? :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Kulkukoira  Proturbo