Elekma  Autoracing

WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft) Taas tien päällä.

  • 42 Vastauksia
  • 17645 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #15 : 03.09.2014, 21:47:59 »
Vai että tästä nokkamuki teemasta tuli oikein trendi  :D Meinasin jo päivittää tota mun otsikkoa mutta unohdin .Ihan hyvän näköiset nää on vaikka toiset haukkuu  :pomo:

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #16 : 03.09.2014, 21:53:03 »
Vai että tästä nokkamuki teemasta tuli oikein trendi  :D Meinasin jo päivittää tota mun otsikkoa mutta unohdin .Ihan hyvän näköiset nää on vaikka toiset haukkuu  :pomo:

Joo nyt tietää nokkamukista että mikä vuosimalli kyseessä  :D Ite tykkään ainaki paljon enemmän tuosta uudesta keulasta, ku siitä jo 70 luvulla kaksnelikymppiin keksitystä kanttikeulasta.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #17 : 03.09.2014, 22:02:10 »
Jos se vaan pumppaus-proppu auki menetelmällä onnistuu ni en taida kyllä tota kokeilla.

Kertaakaan ei onnistuttu perinteisellä tyylillä eikä se ihan herkästi halkee. Se haljennu säiliö ei ollu volvosta ja jotain erilaista muovia ku volvossa. Pyöritä kompuran säädin 0,5-1 baariin niin sillä ei säre mitään mut auttaa ilmauksessa. Mut pikkasen kerrallaan varovasti ilmaa säiliöön niin hyvä tulee.

Yhen kerran onnistu sillai et löysättiin sylinteri irti ja roppu auki ja alas päin et neste valuu läpi mut se toimi vain kerran. Ite tein aina paineilmalla kytkimen ja jarrujen ilmaukset ja oon tehny muissaki autoissa eikä oo ollu ongelmia.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #18 : 03.09.2014, 22:05:47 »
Kertaakaan ei onnistuttu perinteisellä tyylillä eikä se ihan herkästi halkee. Se haljennu säiliö ei ollu volvosta ja jotain erilaista muovia ku volvossa. Pyöritä kompuran säädin 0,5-1 baariin niin sillä ei säre mitään mut auttaa ilmauksessa. Mut pikkasen kerrallaan varovasti ilmaa säiliöön niin hyvä tulee.

Yhen kerran onnistu sillai et löysättiin sylinteri irti ja roppu auki ja alas päin et neste valuu läpi mut se toimi vain kerran. Ite tein aina paineilmalla kytkimen ja jarrujen ilmaukset ja oon tehny muissaki autoissa eikä oo ollu ongelmia.

No jos kuitenkin sitte rohkaistun ja kokeilen tota  :D Olis mukava ku kytkin irrottas vähä myöhemmin mitä nyt, ja aika onnetonta oli se sylinterin liikkuminen.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #19 : 03.09.2014, 23:45:25 »
Mie oon ilmaillu kytkimiä ja jarruja sillai että ilmausruuvista ylöspäin joku metrin verran letkua ja siitä takasin alas astiaan, ruuvi auki ja reilusti pumppaamaan. Se "takasinimu" kun saa pelkkää nestettä kun letku on reilusti nippaa korkeammalla niin ihan hienosti on onnistunu, monesti oon satulat ilmannu sillai että heittäny letkun lenkille ovenkahvan tai peilin ympäri ennen tökkäämistä jäteasiaan. Voi joutua hetken pumppaamaan esim takajarrun tapauksessa, mutta toimii noin jossei ole apuria.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #20 : 04.09.2014, 17:15:13 »
Kappas kun näyttää heti paremmalta tämäkin kikotin, ei mihinkään paaliin :pomo:

Vai että tästä nokkamuki teemasta tuli oikein trendi  :D Meinasin jo päivittää tota mun otsikkoa mutta unohdin .Ihan hyvän näköiset nää on vaikka toiset haukkuu  :pomo:
Jep! Nokkamukien nousukausi alkaa! ;D
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #21 : 04.09.2014, 19:01:52 »
Helpoin konsti on ollut vetää letku etujarrusatulan ilmausnipasta kytkimen nippaan, raottaa molempia nippoja ja alkaa pumppaamaan jarrua.
Jarrusatulalta tuleva neste työntää ilmat kytkimen linjasta takaisin jarrunestesäiliöön (jos on yhteinen säiliö).
Helppoa kun ei tarvitse edes nestettä lisätä ja onnistuu yksinkin.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #22 : 04.09.2014, 21:04:09 »
Kappas kun näyttää heti paremmalta tämäkin kikotin, ei mihinkään paaliin :pomo:
Jep! Nokkamukien nousukausi alkaa! ;D

 -H- Se sun vasta hyvältä näyttääki  :)

Helpoin konsti on ollut vetää letku etujarrusatulan ilmausnipasta kytkimen nippaan, raottaa molempia nippoja ja alkaa pumppaamaan jarrua.
Jarrusatulalta tuleva neste työntää ilmat kytkimen linjasta takaisin jarrunestesäiliöön (jos on yhteinen säiliö).
Helppoa kun ei tarvitse edes nestettä lisätä ja onnistuu yksinkin.

On yhteinen säiliö, ja tämä oli kyllä äärettömän hyvä ohje! Tätä kokeilen jo heti huomenna  :)

E: Täytyykö se jarrusatulan ja kytkintyösylinterin välinen letku ensin "täyttää"
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Hesma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #23 : 04.09.2014, 21:20:06 »
Tällainen on kyllä pirun hyvä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/751000/Jarrujen-ilmauslaitejarrunesteen-vaihtotyokalu

Vaikka itselläkin on harvoin käyttöä, mutta en ole katunut moisen hankintaa. JWL:n valmistama (eli tuo kuvassa näkyvä) on varsin toimiva. Niin ja huomasithan ilmatessa, että kytkimelle neste otetaan ihan säiliön yläreunasta, eli säiliö pitää olla piripinnassa jotta ilmaus onnistuu.
Volvo V90 -98
Volvo 142 -71
Volvo Amazon -71

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #24 : 08.09.2014, 21:08:20 »
Tänään poltin päreeni ja otin tallin pihassa olevasta seiskan raadosta kytkintyösylinterin. Ilmasin sen ja alko toimii vähä paremmin. Ja TVS:n ohje oli kaikista paras, ja sai ilmattua nopeesti.

Seuraavaks heittää öljynlauhdutin mäkeen vuotamasta. Ei olis paljoo enää leimalle hommaa. Päätin että näillä näkymin maalaan koko auton. Ja väri jääköön vielä pimentoon jos suunnitelmat muuttuukin. Sen kuitenkin tiedän että väri tulee jakamaan mielipiteitä varmaan aika rankasti  :D
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #25 : 11.09.2014, 22:17:09 »
Eipäs se lauhdutin vuotanutkaan, vaan ohjaustehostimesta oli paluuletkun klemmari löysällä, eli lauhdutin sai jäädä. Minkähä moisella ihmisellä tää on ollu ku suodatinki oli volvon oma. Ja mitää räpellyksiä ei ollu tehty, vaan oli aivan alkuperänen radioo myöten. Vaan eipä ole enää!  ;D Maali hankittu, saiskohan lauantaina jo 960 puskurit ja lokarit värii. Katotaan koska sitte loppu auto  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #26 : 26.09.2014, 19:41:19 »
Keulapellit ja puskurit hiottu. Huomenna kiikuttaa maalarille, ja katotaan koska on maalattuna  :2funny:

E: Hautasin idean että maalaan koko auton. Tulee korinväriin osat ny.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2014, 13:35:10 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #27 : 05.10.2014, 19:13:22 »
Maalarilta sain osat ja laitettiin kaverin kans keula torstaina kasaan



Perjantaina katsastukseen ja kilvethän sieltä tuli  8)



Tänään dippasin maskin ja laitoin kenoviivan takasi



Ja tämmönen tuli seuraavaan kesäautoon tilattua mutta taitaa talven vierailla nokkamukissa  :P



Vielä olis luvassa madallusta ja putkiston tekoo. En tiä viä maalauttaisko ne 960 ovet, kun noi kuskinpuolen ovet on rypyssäki  >:( Mutta pirun tyytyväinen oon nyt. Pitkän aikaa halusin nokkamukin ja mulla jonkin aikaa olikin sellanen, mutta moottori ei sykähdyttäny muuta kun äänillään. B230ft:ssä kuitenkin on helppoja jatkojalostus mahdollisuuksia, ni tää taitaa olla kaikista helpoin ratkasu  ::)

Aattelin siirtää imm romut imupuolen ahtoputkeen että saan ton tialin toimiin, nii mitä muut on mieltä ideasta? Muuttuuko siinä halkasija liikaa kun on vakio suuttimet?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft) Taas tien päällä.
« Vastaus #28 : 12.10.2014, 18:23:36 »
Taas on tullu laiteltua nokkista vähä.

Ensin aloin tekeen katin korvausputkea. 960 raadosta jäi putkiosia ja yllätys oli aika suuri kun aloin niitä pilkkoon  :o



Toivottavasti tästä ympäristörikoksesta ei joudu linnaa



Sit ku se homma oli paketissa aloin madaltaan



Eli kierros lähti kävelemään



Nyt oon ihan tyytyväinen





Myös rosterivaimennin, 960 takapuskuri ja vilkut löysi paikkansa. Noi sisemmät valot tarvii vaihtaa kans siinä 960 olleisiin jos toi tummuus ero katois sillä



Painetta tuli kans nostettua mutten saanu bleedattua ku 0,7bar asti ahdot  >:( Mitsun vakiopässin tilalla on ny alumiinilevyn pala, immu on ennen välijäähdytintä ja tiali ahtoputkessa heti turbon jälkee. Ohan siinä vieläki kaikkee näprättävää, ja kuvatki otettu huonomman julkisivun puolelta  :D Kaippa se kevääseen asti tollasenaki jaksaa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft) Taas tien päällä.
« Vastaus #29 : 12.10.2014, 23:18:17 »
Millaset listat meinasit laittaa?

 

Elekma  Autoracing