Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 257897 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« : 07.12.2010, 06:19:28 »
Tuoreimmasta päästä olevia kuvia tästä jo surullisen kuuluisasta viha-rakkaus -suhteen omasta panssarivaunustani.

Vanhempia kuvia linkkien takana.
http://i882.photobucket.com/albums/ac24/Tonskulii/26062013783_zps06cabe07.jpg
http://i882.photobucket.com/albums/ac24/Tonskulii/06062012411.jpg
http://i882.photobucket.com/albums/ac24/Tonskulii/26062013785_zps1d178e7f.jpg
http://i882.photobucket.com/albums/ac24/Tonskulii/26062013786_zpsef6cc174.jpg
http://i882.photobucket.com/albums/ac24/Tonskulii/06062012410.jpg

Ja uusia kuvia.







Eipä ihmeempiä, päällepäin suhteellisen kaltoin kohdeltu -421 dark olivella varustettu Volvo. Koitetaan parannella pikkuhiljaa päällepäinkin omaa silmää miellyttävän näköiseksi. Sisältä näyttää varsin nätiltä, tummat puolinahkapenkitkin hyvässä kunnossa, lukuunottamatta kuskin penkkiä, istuinosassa pienet nirhaumat.

Tekniikka:

B5204T 2.0 T-5 211hv / 300Nm
Lastu
Mitsubishi TD04HL-19T-7
3" downpipe
2,5" cat-back
50mm intercooler

Auto on nyt saatu taas ajoon kokonaan uudella koneella 2-litraisena. 2.3 on vielä mulla, tarkoituksena budjetin sallimissa rajoissa rakentaa tuota pikkuhiljaa ja tehdä siitä "lopullinen" kone, josta voisi jo yrittää ihan tehoakin saada ulos.

Tälle 2-litraiselle ei oikein tulla tekemään tehollisesti mitään, lähinnä vain fiksaillaan pahimpia ongelmapaikkoja. Nyt tavoitteena on vain saada auto pysymään liikenteen mukana siihen asti, että 2.3 on valmis. Höpöhöpö! :D Nykyistä konetta koitetaan kutitella niin kauan, kunnes kanget sanovat moro, jonka jälkeen "stroukataan" kone 2.3:ksi H-profiileilla ja muilla hilppeillä.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2016, 22:36:59 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #1 : 07.12.2010, 10:28:52 »
Pisteet konehuoneen värivalinnoille! Pirteän näkönen!
Volvoton

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #2 : 07.12.2010, 11:55:29 »
Pisteet konehuoneen värivalinnoille! Pirteän näkönen!

Kiitosta vain!  8) Omasta mielestä aavistuksen liikaa hyppää silmille, mutta osat muuttuvat vielä tulevaisuudessa korin väriin.

Tällä hetkellä saa olla koska pirteältähän tuo näyttää ja tuo mukavaa kontrastia. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Volvo245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #3 : 07.12.2010, 21:29:16 »
Kuvia kaivataan aina, onnittelut "uuden" auton, Volvon ostosta. Hienoa että heti pidät meitä tilanteen tasalla. Turvallisia talvikilometrejä!  ;)

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #4 : 08.12.2010, 12:53:18 »
aavistuksen liikaa hyppää silmille

Eikös se ole tarkotuskin!  8)
Volvoton

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #5 : 09.12.2010, 09:40:39 »
Eikös se ole tarkotuskin!  8)

Nojoo, nojaa.. :D Mulle riittää että erottuu joukosta :D

Omasta mielestä tuo on parempi kuin orggis, joten kelpaa mulle..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #6 : 09.12.2010, 10:34:00 »
Just tuli viesti että matkahuollolla paketti, ja sieltähän tulee Pilateeman kajarit:


AUTOSTEREOIDEN 2-TIEKAIUTTIMET

Uppoasennettavat 2-tiekaiuttimet. Suurin teho: 120 W (20 W RMS).
Bassoelementti: 5", jossa 5,4 oz magneetti. Keskirekisteri: 1" ASV. Diskantti: ½" PEI. Impedanssi: 4 ohmia. Taajuusvaste: 80 Hz - 20 kHz. Äänen painetaso: 86 dB 1 W/1 m. Upotussyvyys: 52 mm. Halkaisija: Ø 134 mm. Ritilän halkaisija: Ø 160 mm. Toimitetaan pareittain, toimitukseen kuuluu kaksi 3 m kaiutinkaapelia.
 
Tekniset tiedot
• Ulostuloteho: 120 W (max) 20 W (RMS)
• Kartio: Sininen polypropeenikartio
• Runko: Valettua alumiinia, kiillotettu pinta
• Bassoelementti: 5", 5,4 oz magneetti.
• Keskirekisteri/äänikela: 1" ASV
• Diskantti: ½" PEI
• Taajuusvaste: 80 Hz - 20 kHz
• Impedanssi: 4 ohm
• Äänen painetaso: 86 dB (1 W/1 m)
• Virtalähde: 12 V DC
• Halkaisija: Ø 134 mm
• Ritilän halkaisija: Ø 160 mm
• Upotusreikä: Ø 117,5 mm
• Upotussyvyys: 52 mm 

Kuten autohifiosiossa, jos ovat paskat, nakkaan menemään. ;D

Mutta eivätköhän nuo hetken tuolla saa olla.. Saa ruveta vähän sorvaamaan että sopii niihin "ritilöihin" mitkä takaovissa on. Jotain tekemistä pakkaspäiväle.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #7 : 09.12.2010, 12:23:38 »
Hyvinhän nuo soi, ja oli paljon paremman näköisetkin livenä kuin kuvissa..

Saavat nuo oviin toistaiseksi jäädä, kunnes laitetaan HiPo-laitteet autoon.. ;D

Tästä taas jatketaan..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #8 : 09.12.2010, 15:47:19 »
Just tuli viesti että matkahuollolla paketti, ja sieltähän tulee Pilateeman kajarit:
 
Tekniset tiedot
Ulostuloteho: 120 W (max) 20 W (RMS)
• Äänen painetaso: 86 dB (1 W/1 m)
• Virtalähde: 12 V DC
Kaiuttimista lähtee tehoa?   >:D  Empäs ole vielä törmännyt.
Jos laitat herkemmät ämyrit, esim. 90, soi vielä paremmin.   :)
Millaset oot oikeen ostanu kun virtalähdekkin oikeen??

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #9 : 09.12.2010, 22:42:42 »
Kaiuttimista lähtee tehoa?   >:D  Empäs ole vielä törmännyt.
Jos laitat herkemmät ämyrit, esim. 90, soi vielä paremmin.   :)
Millaset oot oikeen ostanu kun virtalähdekkin oikeen??

Kato pilateeman sivuja ja sieltä kaiuttimista ja kato mitkä tiedot täsmää. :D En mä tiiä sen enempää, ääni kuuluu hyvin, käy mulle. ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #10 : 11.12.2010, 15:10:05 »
*R-puskuri
*Helmat ja takapuskuri uusiksi mallia tuning
*Kirkasoptiikkavalot / vilkut sekä luomet
*"Tuning"-takavalot
*Takaspoileri
*Musta maski
*Alustasarja / tontitus
*Sisustaan muutamaa kivaa mittaria, sinisiä lamppuja joka paikkaan ym ym ym Virnistää
*Isompi Mitsu, edellinen alkaa olla finaalissa (mahd. 18T tai 19T, bolt-on -Mitsu kuitenkin)
*Lastu
*3' Downpipe
*Ylipäätään koneen kunnostusta / konehuoneen siistimistä


Hyvinhän tuo projekti on alkanut... sinuna ostaisin yhden ylimääräisen pannun lattialle ja tekisin sen valmiiksi kunnon hiluilla. Saisit pidettyä auton koko ajan ajossa ja saisit koottua konetta rahatilanteen mukaan. Tule joskus käymään meidän tallilla, sillä valtaosa kaipaamistasi osista löytyy ylimääräisenä ja paljon muuta sekä saat vähintään ohjeet muutosten toteutukseen....  Helmoja, koneen osia löytyy...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #11 : 11.12.2010, 17:09:35 »
Hyvinhän tuo projekti on alkanut... sinuna ostaisin yhden ylimääräisen pannun lattialle ja tekisin sen valmiiksi kunnon hiluilla. Saisit pidettyä auton koko ajan ajossa ja saisit koottua konetta rahatilanteen mukaan. Tule joskus käymään meidän tallilla, sillä valtaosa kaipaamistasi osista löytyy ylimääräisenä ja paljon muuta sekä saat vähintään ohjeet muutosten toteutukseen....  Helmoja, koneen osia löytyy...

Ei raaski.. :/

Pikkuhiljaa päivittelen tuota konetta.. Sais sen ~300 hp / 450 Nm niin olisin tyytyväinen.

Sen jälkeen alakertaan uutta osaa.. Talous ei anna periksi ostaa toista konetta.

Ja tarkoitus tulla käymään hallilla on ollut koko ajan suuri, tuolla autolla vain ei oikein kehtaa sinne tulla. ;D

Ja K:n kanssahan oli jo puhetta lastusta mikä sulla oli kiinni, saisin suht edullisesti. Keväämmällä varmaan semmoinen palikka niin saa menohaluja tyydytettyä :D Nyt sillä teholla ei mitään tee..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #12 : 18.02.2011, 18:15:37 »
Tuleepa vaihteeksi tännekin kirjoiteltua..

Auto nyt tosiaan toista viikkoa seissyt tuossa pihassa, putket vissiin jäässä kun lämmöt nousee hitaasti ja nousee vissiin ihan punarajalle asti, mutta kabiiniin ei lämmintä tule..

Ainut vaihtoehto saada lämpöiseen talliin sulamaan, mutta niitä ei oikein täältä päin löydy..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tombstoun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #13 : 19.02.2011, 11:23:04 »
Mielenkiintonen rojekti : ) minkäslaisii hifi suunitelmii on? jos kerran jotaa uutta rojektia sen suhteen tulossa? :)

-SS40 Racing Team-

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #14 : 20.02.2011, 18:57:42 »
Mielenkiintonen rojekti : ) minkäslaisii hifi suunitelmii on? jos kerran jotaa uutta rojektia sen suhteen tulossa? :)

Hifistä ei vielä oikein tietoa, pitäis saada ensin kuntoon kone, sitten kori.

Ja noihin menee aikaa suhteellisen paljon, joten hifi on ajankohtainen vasta hamassa tulevaisuudessa. ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo