Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262385 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #705 : 30.10.2014, 17:57:31 »
Tossa ohjeessa muuten huomaa hyvin kuinka neulat ns. hukkuu ledien jälkeen.

Just meinasin sanoa samaa.

Ei-led varmaan olis fiksumpaa tyrkätä tuonne tilalle.. Olis kivaa ajaessa tietää se nopeuskin.

Tai sitten meen perse edellä puuhun, niinkuin yleensä, ja laitan ledit, ihan vain oman tyhmyyden takia.

Ohjeet ja kaikki on nyt kuitenkin tallella, kiitos!
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #706 : 01.11.2014, 00:51:30 »
Mittaristoon ei vielä tänään saanut motivaatiota, mutta ilmastoinnin paneelin 3 tuikkua tuli vaihdettua, tilalle tuli siniset LEDit. Vähän huonosti antaa valoa, ei todellakaan leviä tasaisesti, vaan on polttimoiden kohdalta kirkkaampi.

Silti nyt näkee kovasti ruuvailla lämpöjä, joka kohdan paneelista näkee, ja olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Vaihdossa meni noin 5 minuuttia, kiitos ohjeiden, ja nuo polttimot mitä käytin, sujahtivat heittämällä paikalleen.

Samalla vaihdettiin jo etupenkkiläisille kattovaloihin valkoiset ledit, vähän oli mun makuun himmeät. Niihin pitää vähän kirkkaammat metsästää lähiaikoina. Taakse ei vielä vaihdettu, koska tämäkin oli ahaa-elämys, ja polttimot loppuivat. Maanantaina takapenkkiläisetkin saavat nauttia valkoisesta valosta.

Sitten olis vielä ne "ovenavaustuikut", eli mitkä jalkatilan seutuvilla syttyvät, kun ovet avataan. Kirkasta, valkoista ja LEDiä tulee myös sinne. Minkälaiset polttimot niissä mahtaa olla?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #707 : 02.11.2014, 22:35:15 »
Päänvaivaa aiheuttaa myös pieni häikkä ahdoissa.

Auto ahtaa normaalitilanteessa kakkosvaihteella tasan 1BAR, kolmosella antaa 1.1.

Välillä vaan auto yliahtaa, kakkosella antaa luokkaa 1.5BAR, kolmosella varmaan vielä enemmän. Sitten taas niinkuin nappia painamalla saattaa ruveta ahtamaan normaalisti.

Semmonen juttu tuli todettua, että hukkaportin kello ei ole kunnolla kiinni. Ylemmän ruuvin sain yläkautta kiristettyä, alempaan en käsiksi päässyt. Siltikin, kun tangon päästää vapaaksi, koko laitos heiluu aika lailla. Tankohan sen vetää tiukalle, mutta mutta.. Voisko se olla silti syyllinen?

En oikein muutakaan keksi. Ensin kokeilin tankoa löysätä niin löysälle kuin pystyy, ja lykkäsi 0.5BAR, jonka jälkeen kiristin sen takaisin normaaliin, missä on aiemminkin ollut, ja ahtoi normaalisti.

Se tanko on silti aika lailla tappiin kiristetty. Autosta löytyy myös JuhaUlta ostettu manuaalinen "turboruuvi", joka on ollut koskematon näiden vikojen ajan.

Olen puhunut, ja otan ehdotuksia vastaan. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #708 : 02.11.2014, 23:10:04 »
Ettei vaan kohta kävis hassusti  ::)
Katso nyt se kello kunnolla kiinni ja tarkista sen kellon säätö eli mitkä on auton mekaaniset ahtopaineet, tapahtuu siis ottamalla TCV:n liitin irti ja kokeilemaan, pitäisi olla muistaakseni 0,55bar(vai oliko se nyt 0,45bar) :) ipd:n video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=MK6V3G-yfh8
kun jos se sun kello on nyt kirrattu ihan tappiin niin/kellon varsi takeltelee kellon huonon kiinnityksen takia niin ne ahdot tuppaa karkaamaan kun hukkaportti ei aukea riittävästi  :)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2014, 23:15:15 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #709 : 06.11.2014, 02:14:29 »
Nojoo.

Kaverin kanssa harrastettiin jumppaa tallilla.

Käytettiin hukkis irti, todettiin paineilmalla sen olevan toimiva. Ruuvien väliin prikkoja ja kiinni, koska ruuvit alun alkaen liian pitkät..? ::) Hyvä korjaaja.. Ja tästä siis johtui falskaaminen.

Ahtopaineensäädin putsattiin, lyötiin kiinni, ja kun bräkleeniäkin sattui olemaan, niin IMMu putsattiin myös.

Nyt auto ahtaa varsin mallikkaasti kakkosella tasan kilon, kolmosella antaa noin 0.9, ja lähtee vetämään alempaa sekä nostamaan ahtoja ripeämmin.

Hassulta tuntuu, että mennessä kulutus huiteli oikeastaan koko matkan välillä 8.0 - 9.5, ja takaisintullessa vaihteli välillä 6.4-7.5. Miksi? Ei sillä että valittaisin.. ::)
« Viimeksi muokattu: 06.11.2014, 02:16:07 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #710 : 31.07.2015, 11:24:15 »
Hiljaista ollut.

Auto ollut nyt kuukauden luokkaa taas ajossa. Joskohan vaihteeksi pitemmän aikaa.

Päänvaivaa aiheuttaa vakkarin toiminta. 80 matkavauhdilla tasaisen nopeuden pitää noin -0.6 alipaineella kulutuksen ollessa aika likelle tasan 7, 100 vauhdissa taas noin -0.5 ja kulutus alle 8l tietokoneen mukaan. Nämä siis jalkakaasulla.

Vakkari päällä taas 100 nopeudessakin vetää tasaisella melkein ahdoille ja kulutus huitelee 9-12l paikkeilla koko ajan. Ehdotuksia?

Toisekseen, minkälainen stefa löytyy nokan (nokkien) virranjakajan päädystä, hovikorjaajan mukaan virranjakajan "alta" ? Nokottaa vähän öljyä ja pitäis vaihdella, mutta olis kiva tietää mitä sielä on.

Sisustan räminä häiritsee myös omaa korvaa. Hyvä alku irrotella ovipahveja ja uusia kiinnikkeitä, vai mikä mahtais olla pahin rämisijä? Korvakuulon perusteella rämisee kaikki. ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #711 : 31.07.2015, 12:50:07 »
Takaluukun verhoilu?

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #712 : 31.07.2015, 17:08:05 »
Stefa kannattaa hankkia siniseltä, maksaa pari-kolme kymppiä.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #713 : 31.07.2015, 18:28:39 »
Stefa kannattaa hankkia siniseltä, maksaa pari-kolme kymppiä.

Pitää käydä Vaasan käyttöautolla siis huomenna. Eivätköhän tiedä mistä osasta on kyse..


Takaluukun verhoilu?

Sieltä on otettu verhoilu kokonaan pois kun repsotti niin rumasti hajallisten kiinnikkeiden takia. Kovasti se siltikin rämisee, seKIN..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #714 : 19.08.2015, 08:32:01 »
Nyt päänvaivaa aiheuttaa öljyvuoto, tällä kertaa moottorin päälle. Se huohotusputki vai öljykorkki? Öljykorkkien oon kyllä kuullut vuotavan.. Mistä uusi?

Eilen jo oikein "pölläytti" kun vähän reippaammin ohitin autoletkaa, ja kotipihaan kun pääsi niin käry vain nousee konepellin välistä, aika hillitön ölkykäry turbon seutuvilta.. Vissiin hukkaa öljyä sen verran että pääsee turbon päälle jo valumaan..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #715 : 19.08.2015, 08:51:57 »
Korkkiin saa siniseltä tiivisteen
No kun halvalla sai.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #716 : 19.08.2015, 12:08:12 »
Korkkiin saa siniseltä tiivisteen

Kävin heti hakemassa ja putsasin konehuoneen öljystä, ja 10km testilenkin jälkeen ei ollut vuotanut yhtään. Pitää toivoa että vika on nyt eliminoitu. 8)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #717 : 19.08.2015, 12:15:42 »
Kävin heti hakemassa ja putsasin konehuoneen öljystä, ja 10km testilenkin jälkeen ei ollut vuotanut yhtään. Pitää toivoa että vika on nyt eliminoitu. 8)
Sama korkin tiiviste ollut käytössä kaaauan :D sanotaan nyt vaikka 50 vuotta niin ei tarvi liioitella.

Mutta hyvä että ilmeisen vähällä pääsi :)
No kun halvalla sai.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #718 : 19.08.2015, 18:03:15 »
Sama korkin tiiviste ollut käytössä kaaauan :D sanotaan nyt vaikka 50 vuotta niin ei tarvi liioitella.

Mutta hyvä että ilmeisen vähällä pääsi :)

Huokaisin liian nopeesti  ;D Tietysti.. 20km lisää testilenkkiä ja taas vuotaa. Ei korkista, vaan lykkää siitä ihmeen rööristä mikä oli vissiin kakkos- ja kolmospyttyjen välissä..

Kuuluisko siinä olla jotain peitelätkää vai onko se vaan avonainen, ja mikä sen funktio on? Jos ei mikään oleellinen niin lykkään sikaa ja tukin koko paskan.  ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #719 : 26.08.2015, 17:21:42 »
Kiitos avusta!

Mitä ehdotuksia polttoainepuolen tiimoilta?

Polttoainepumppu uusittu, rele uusittu. Nyt kun kääntää virrat kakkoselle, niin surraa hienosti mutta ei starttaa. Bensantuloletku siitä suutin"tukin" päästä irrotettiin, ja vaikka yritti startata, ei antanut tippaakaan bensaa. Sitä tankissa kuitenkin on.

Eilen vielä pelitti niin että pari kertaa pientä käynnistysongelmaa, jotka loppuivat alle minuutin taistelun jälkeen, ja sai 20km ajettua täysin ongelmitta, kunnes auton sammuttamisen jälkeen ei enää mitään.

Ja jos joku vaivautuisi, niin voisi yläpuolella olevaan kommenttiinkin ottaa jotain kantaa, vai kukaanko ei tiedä mitään?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Samppasport  Futurez