Carcom Oy  Elekma

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262312 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #795 : 22.10.2015, 18:43:29 »
Jatketaan yksinpuhelua.

Oli jokin johtohäiriö, hovikorjaaja katteli johtoja läpi ja laittoi kuntoon ja taas rokkaa.

Öljynpaluun tiivisteet vaihdettiin ja nythän se toimii kuin unelma!

Ja v*tut.. Lambdan ja downpipen jouston nurkilta ihan hillitön käry, ja kiihdyttäessä kukaan takana ajava tuskin näkee mitään. Nesteet ja öljyn ovat omalla puolellaan. Myöskin lämpöisellä koneella kaasua ei tarvi kuin käytännössä ajatella ja savupilvi on taattu. Sanokaa nyt vielä että se on paskana olevan turbon syytä niin onpa syytä ryypätä koko viikonloppu.

Ja takaluukun kahvaan ja siihen liittyvää asennusmateriaalia kuvamuodossa otetaan vastaan.

arska11:ltä ostin uuden kahvan oheishärpättimineen, enkä vain saa pelittämään. Ne metalliset tikut aiheuttaa päänraapimista... Ja nyt luukku ei aukea sisältä, EIKÄ liioin ulkoa..

Semmonen päivä tänään.. :peetu:

Kohta lähtee paaliin ja mikä tahansa muu merkki tilalle, alkaa mitta olemaan täys. Ei päivääkään että toimis kunnolla. VieläKÄÄN. :peetu:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #796 : 22.10.2015, 18:45:59 »
Jos huohotus on tukossa, niin tuuppaa kyllä öljyt aika tehokkaasti sopivasta välistä ulos.
Esimerkiksi ahtimen pakopuolelle...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #797 : 23.10.2015, 20:15:48 »
Esimerkiksi ahtimen pakopuolelle...

Tämä arpa ei onneksi voittanut. Huohotuspuoli tuli tarkistettua ottamalla moottoriöljyn korkki pois, ei höyryä eikä mitään. Öljy vain lenteli somasti nokan pyöriessä. Kyllä se purkki on silti auki otettava ennen kovia pakkasia niin onpahan sitten hyvä sekin.

Tuli myös soiteltua arska11 kanssa S* Ilmeisesti öljynpaluuputki on joskus ottanut osumaa, koska sitä kiinnilaitettaessa turboon pääsee lohkon puoli nousemaan ylöspäin eikä o-rengas siis tee mitään. Aikaisemmin sielä oli silikonipatentit pitämässä. Ratkaisu: Ostetaan uusi putki ja laitetaan tiivisteet kiinni.

Myös takaluukku pelittää. S* En oo oikeesti varmaan kahteen vuoteen saanu luukkua pihalta auki koska metallitikku hukassa. Nyt aukeaa ja on kiva S*

Tosiaan mkI V70 takapuskurikin tuli hommattua, pahoittelut don ja ZuluR idean lainaamisesta, se olis tarkoitus talven aikana naittaa tuohon auton omaan TAKApuskuriin. Samalla uusia kiinnikkeet, nytkin jo puskin roikkuu vajaat 2 senttiä alempana kuin mitä pitäisi.

Vähän tuntuu taas elämä helpottavan.  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.11.2015, 16:57:09 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #798 : 27.10.2015, 17:17:14 »
Yksinpuhelu jatkuu.

Sain tosiaan tuon öljynpaluuputken käsiini, jälleen kerran kiittäminen käyttäjää arska11, tuo foorumin "sininen tiski"  ;D

Huomenna laittaa hovikorjaaja paikalleen, toivotaan että öljynkärytys loppuu siihen, alkaa tulla kilometrit kalliiksi tuon ainaisen öljyn lisäämisen takia.

Just kävin autoa ihmettelemässä kun on eilisestä seissyt, ja tuulilasi kohtuullisen hyvin huurussa. Raikkarikin menee nyt sitten vaihtoon, toivotaan että helpottaa huurtuminen, jos ei, niin jatketaan toimenpiteitä.

Onkos tässä vedenpoistoröörejä tuulilasinpyyhkimien alla? On taas kuskin jalkatila kosteana kun kurkkaa päällimmäisen maton alle. Myöskin jalkatilan muovi kastuu sieltä konepellin avausmekanismin juuresta, eli olisko joku putki tukossa? Rohkenen myös epäillä tuulilasin liimapintoja, mutta ei kyllä millään huvittaisi ruveta siihen savottaan.

Nyt kun autoa käytin lämpöiseksi ja tuulilasistakin näki eteensä, niin vetää silti pieneen huuruun koko matkalta ihan sieltä alareunasta, noin 2cm korkeudelta.

Uusi turbokin ollut viime aikoina mietinnässä. Vaihtoehdoiksi alkavat kallistua kiinamallin 19T ebaystä, taikka Holsetin HX35W, tuntuvat ulkomailla olevan kohtuullisen edullisia. Mahtaakohan olla minkälainen savotta Holsetin sovittamisessa? Pakosarjan laippa? Downpipe ainakin menisi uusiksi, sen tekisi sitten heti 3'' rännistä. Onkohan vaan kokoero jo niin tuntuva, että konttorilla tulisi sanomista?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #799 : 27.10.2015, 18:45:17 »
Viittais kyllä lasiliiman pettämiseen. Ei tarvi olla iso rako, niin vettä tulee niin että varmasti kastuu.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #800 : 27.10.2015, 18:50:54 »
HX35 on ulkoisesti HX40 kokoinen... Voisin väittää ettei välttämättä mahdu vakio pakosarjan kanssa, sitäpaitsi HX35W hukkaportti on vain toisesta nielusta, eikä suunniteltu bensalle = +1.5bar

Jolloin tarttee jo veivit vaihtaa, pakosarja tehdä, ulkoinen hukkis... Suosittelen 19T  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #801 : 27.10.2015, 18:56:53 »
Viittais kyllä lasiliiman pettämiseen. Ei tarvi olla iso rako, niin vettä tulee niin että varmasti kastuu.

Niin mä vähän arvelin. Yläreunassa oli 2 pientä rakoa ja niihin laitettiin soirot sikaa ja kattoverhoilu on siitä asti pysynyt aurinkolippojen takaa kuivana.

En tiiä auttaisko jos ottais sivuista listat pois, lätkis melkein täyteen sikaa ja listat paikalleen. Vähän kyllä kun ampuis itseään jalkaan, mutta tiedä vaikka pitäisikin vedet ulkona.


HX35 on ulkoisesti HX40 kokoinen... Voisin väittää ettei välttämättä mahdu vakio pakosarjan kanssa, sitäpaitsi HX35W hukkaportti on vain toisesta nielusta, eikä suunniteltu bensalle = +1.5bar

Jolloin tarttee jo veivit vaihtaa, pakosarja tehdä, ulkoinen hukkis... Suosittelen 19T  :D

Kiitos, selvensi kummasti. Taitaa 19T:lle vaihtoehto olla myös K27, eikös se ole aika lailla samaa kaliiberia?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #802 : 28.10.2015, 10:07:35 »
Vois se auttakin, mutta jos lasi on  muualtakin vuotanut, niin varmaan ois hyvä liimata uusiks. Näin tekisin.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #803 : 28.10.2015, 11:30:53 »
Voi olla myös liiman alta karmi ruostunut niin että vesi tulee sieltä välistä, tuossa omassa 850:ssä ei kuskin puolen ylänurkasta lasi ollut oikeastaan ollenkaan kiinni kun oli ruostunut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #804 : 01.11.2015, 20:02:49 »
Aikaisemmin tilattu V70 takaluukun kahva maalattu luukun kanssa kokonaan mustaksi. Nyt on taas kliini.

Ja vieläkin auto käryää. Tällä hetkellä näyttää siltä että venttiilikopan päälle kertyy öljyä, joka tulee kaiketi yhtä pulttia pitkin joka pyörii tyhjää, tai korkin kautta. Korkkiinkin on tiiviste uusittu kesällä mutta niin vain siinä takanakin on öljyä.

Ehdotuksia? Koppa päältä pois ja kaikki pultit uusiksi ja jotkut liimat väliin, vai kuinka? Öljynkulutus kyllä on lähestulkoon loppunut.

Ja saakos mistään etuvalojen alle tulevia listoja aukottomina? Ei jaksaisi paklata niitä pesurien reikiä umpeen.

Ja meneekös pitkien valojen korkeudensäätö kumminko päin? Lyhyissähän "löysäämällä" nousee.

Kuviakin voisin lisäillä pikkuhiljaa kun saisi ne tuonne buckettiin siirrettyä..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #805 : 02.11.2015, 08:41:38 »
Aikaisemmin tilattu V70 takaluukun kahva maalattu luukun kanssa kokonaan mustaksi. Nyt on taas kliini.

Ehdotuksia? Koppa päältä pois ja kaikki pultit uusiksi ja jotkut liimat väliin, vai kuinka? Öljynkulutus kyllä on lähestulkoon loppunut.


Juurikin noin, eli kierteet kuntoon ja uusi tiivisteliima sinne väliin, muuten se vuotaa aina sitä öljyä sieltä...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #806 : 02.11.2015, 13:56:01 »

Juurikin noin, eli kierteet kuntoon ja uusi tiivisteliima sinne väliin, muuten se vuotaa aina sitä öljyä sieltä...

Kävinpä tuossa autoa pesaisemassa ja putsasin öljyn koneen päältä. Ei tarvinnut kauaakaan olla käynnissä niin johan sieltä alkoi hiljalleen öljyä valumaan.

Meniskö hätävarana pultti ylös ja liimat väliin ja kiinni niin tiukalle kuin menee, vai pääseekö vähimmällä kun nostaa koko paskan kerralla pois ja uusii kaiken?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #807 : 02.11.2015, 14:10:26 »
Meniskö hätävarana pultti ylös ja liimat väliin ja kiinni niin tiukalle kuin menee, vai pääseekö vähimmällä kun nostaa koko paskan kerralla pois ja uusii kaiken?
No hätävarana hetken aikaa, mutta jossain vaiheessa joudut sen kopan kuitenkin käyttämään irti, kun liima ei enää tykkääkään öljystä.
Jäitä housuun!

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" ajossa!
« Vastaus #808 : 02.11.2015, 16:27:07 »
Tosiaan mkI V70 takapuskurikin tuli hommattua, pahoittelut don ja ZuluR idean lainaamisesta, se olis tarkoitus talven aikana naittaa tuohon auton omaan etupuskuriin. Samalla uusia kiinnikkeet, nytkin jo puskin roikkuu vajaat 2 senttiä alempana kuin mitä pitäisi.
Tässä on varmaankin jonkinmoinen kirjotusvirhe vai ootko ihan tosissaan tollasta tekemässä?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #809 : 02.11.2015, 16:55:33 »
No hätävarana hetken aikaa, mutta jossain vaiheessa joudut sen kopan kuitenkin käyttämään irti, kun liima ei enää tykkääkään öljystä.

Eli otetaan koppa pois, tehdään kierteet uusiksi ja lyödään kiinni. Löytyy edellisestä koneesta koppa niin saa sen maalata ja laittaa oikein hyväksi niin paranee moottorin ulkonäkö. :)


Tässä on varmaankin jonkinmoinen kirjotusvirhe vai ootko ihan tosissaan tollasta tekemässä?

Kappas  ;D :D Siis. V70 TAKApuskurin alaosa 850 TAKApuskurin yläosaan.

Huomaa miten paljon tätä luetaan ku nyt ensimmäinen puuttuu tähän. ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Carcom Oy  Elekma