Ateho  Elekma

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #825 : 04.12.2015, 20:17:12 »
Kirjoitellaan tännekin välillä.

Autolla nyt pääasiassa vain ajettu. Spoikan maalasin mustaksi ja löin kiinni, oli niin kova polte saada se paikalleen.

Nyt taas ihmetyttää tuo jalkatilan kastuminen. Hovikorjaaja irrotti vanhat liimat tuulilasilta ja laittoi uudet tilalle.

Kastuu pelkkä kuskin jalkatila. Kaikki konehuoneen puolella olevat vedenpoistoröörit on auki. Mitkä vois muuten on ne yleisimmät paikat mistä alkaa vuotamaan? Ärsyttävää kun lasit on kaiken aikaa huurus, ja just eilen vielä matot kuivasin.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #826 : 04.12.2015, 20:58:09 »
Ai myös se pyyhkijämuovin alla olevan sähkökeskuksen kulman alla piilossa oleva vedenpoistorööri?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #827 : 05.12.2015, 08:34:49 »
Ai myös se pyyhkijämuovin alla olevan sähkökeskuksen kulman alla piilossa oleva vedenpoistorööri?

Öö, eikös pyyhkijämuovin alla ole 2 poistorööriä? Kyllä 2 oon mun mielestä avannut.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #828 : 07.12.2015, 15:33:02 »
Ai myös se pyyhkijämuovin alla olevan sähkökeskuksen kulman alla piilossa oleva vedenpoistorööri?

Rupesin epäilemään itteeni ja tarkistin. Pyyhkijämuovin päällä 2, molemmat auki. Alla sulakerasian "edessä" yksi, sekin auki, toisella puolella selkeästi auki. Eikai enempää ookkaan? ???
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #829 : 07.12.2015, 17:25:34 »
Rupesin epäilemään itteeni ja tarkistin. Pyyhkijämuovin päällä 2, molemmat auki. Alla sulakerasian "edessä" yksi, sekin auki, toisella puolella selkeästi auki. Eikai enempää ookkaan? ???
Neljähän niitä vain on, mitenhän sen sähkökeskuksen läpiviennin tiiviys? Ja mitenhän niiden sisempien vedenpoistoputkien reitti nyt menikään, pitäs melkeen räjäytyskuvia tutkailla :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #830 : 07.12.2015, 22:20:33 »
Neljähän niitä vain on, mitenhän sen sähkökeskuksen läpiviennin tiiviys? Ja mitenhän niiden sisempien vedenpoistoputkien reitti nyt menikään, pitäs melkeen räjäytyskuvia tutkailla :)

Sähkökeskuksen läpivienti? Mikä?  ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #831 : 08.12.2015, 12:48:39 »
Sähkökeskuksen läpivienti? Mikä?  ;D
Niin, se mööpeli missä on konepellin alla sulakkeet ja suojakannen irti ruvaamalla myös releet, tulee siitä tulipellin läpi kuljettajan jalkatilaan :) Potkumuovin kun irroittaa ja siellä näkyy ne kaikki johtokimput ja releet niin ne on sitä tismalleen samaa laitosta sen konehuoneen puolelta näkyvän kotelon kanssa :)

Mites muuten kondenssiveden poistoletku? siis se mikä on lämppärinkennon alapuolella?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #832 : 08.12.2015, 15:39:51 »
Niin, se mööpeli missä on konepellin alla sulakkeet ja suojakannen irti ruvaamalla myös releet, tulee siitä tulipellin läpi kuljettajan jalkatilaan :) Potkumuovin kun irroittaa ja siellä näkyy ne kaikki johtokimput ja releet niin ne on sitä tismalleen samaa laitosta sen konehuoneen puolelta näkyvän kotelon kanssa :)

Mites muuten kondenssiveden poistoletku? siis se mikä on lämppärinkennon alapuolella?

Otin potkumuovin irti ja kattelin paikkoja läpi, myös kaiken mikä lämppärin kennoon liittyy. Kaikki putket ja letkut kuivia, eikä ollut maton allakaan mitään märkiä kohtia, poislukien itse jalkatila. Jännää. Silti potkumuovi on kostea siitä konepellin avausmekanismin juuresta, siinä vaimennusmatossa ihan pieni 2x4cm märkä kohta.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #833 : 21.12.2015, 15:51:26 »
Vähän jotain jonninjoutavaa tännekin.

Lattia pysyy nykyään kuivana. Vedin tuulilasin sivuun koko kuskin sivun matkalle huolellisen puhdistuksen jälkeen massaa, eikä enää vuoda.

Pilaritkin tuli dipattua mustaksi, vähän jäivät vielä röpelöiseksi mutta olkoot, dipataan uusiksi kun jaksaa. :)

Ja huomisen ja keskiviikon aikana olisi tarkoitus toteuttaa huohotusjärjestelmän putsaus. Korjaaja on nyt kuukauden luokkaa jaaritellut niin kokeillaan itse. Toinen imusarja on jo maalattuna ja odottaa pääsyä pellin alle.

Onko tuossa operaatiossa jotakin mitä pitäis tietää? Imusarja pois, pönttö irti ja tyhjäksi, paikalleen ja kovaa ajoa?  ???

Alkaa nykyöljyilläkin 9tkm olla täynnä, nekin menee piakkoin suodattimen kanssa vaihtoon.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #834 : 22.12.2015, 18:42:22 »
Huudetaan lisää tuuleen.

Huohotuspönttö on tyhjä. Putketkin olevinaan auki.

Silti vaan kertyy öljyä kakkosen ja kolmosen välissä olevasta rööristä. Eli tuosta öljykorkista oikealla pyttyjen välissä olevasta.

Moneen otteeseen käyty kaikki paikat läpi ja 110% varmasti tuosta vuotaa. Mitä v*ttua? ???
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #835 : 22.12.2015, 18:59:14 »
Vuotaako letkuliitoksesta vai pulttei myöten? Koko laakso on niin öljynen että näyttäis aika perustilanteelta, vuotaa pulttei myöten.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #836 : 22.12.2015, 19:54:21 »
Vuotaako letkuliitoksesta vai pulttei myöten? Koko laakso on niin öljynen että näyttäis aika perustilanteelta, vuotaa pulttei myöten.

Aikaisemmin tossa vieressä pakopuolella olevia kahta pulttia myöten myös. Laitoin liimamassat väliin ja ei vuoda enää.

Nyt vuotaa 110% varmasti vain tuosta rööristä.

Massasin senkin aiemmin eikä tullut tippaakaan öljyä päälle, kunnes liimat repes reunalta, kaiketi hiljalleen kertyneen paineen takia, ja taas öljyinen.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #837 : 22.12.2015, 20:51:45 »
Huohottaako se kone vaan niin paljon että sen takia öljynen?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #838 : 22.12.2015, 22:16:36 »
Kyllä se tuohon letkuun kunnon klemmari laittamalla tarttis tiivistyä, tai vimostaan letku uusimalla ja kunnon klemmarilla, huohottaa pirusti tai ei. Meillä oli ratakäytössä yks tinakoneinen paskee, se vei öljyä jotakin aivan holtitonta jokaisella kylmäkäynnistyksellä ja ikinä minkään maailman vehkeen en ole nähnyt huohottavan edes puolia niin paljoa, öljytikun kun nosti ylös niin sai pitää hatusta kiinni vaikka huohotuslinjat oli putsattu. Ja se katiska ei vuotanu tuollai öljyä päällensä(itse asiassa ei mualta kun kampuran etupäästä) vaikka sillä kierrettiin useammat ratapäivät ja viimesillä sääliä ei tunnettu sitäkään vähää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #839 : 23.12.2015, 03:50:38 »
Siis eihän tuohon rööriin edes tule mitään putkea?

Vai meinaatko nimenomaan sitä huohotusputkea mikä öljykorkin toisella puolen?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Proturbo  Autodiagnoosi