Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #840 : 23.12.2015, 10:45:02 »
Eiköhän se kone ole jo aika väljä, jos pahasti huohottaa. Ei se huohotus letkuja vaihtamalla vähene. Jos huohotus on tukossa, niin tuuppaa kyllä öljyt aika tehokkaasti sopivasta välistä ulos.


Huohotusjärjestelmän puhdistus ei poistaa kulumaa sylinteriputkista, männistä ja männänrenkaista.

Taitaa olla lohko jo vähän sohlo.


Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #841 : 24.12.2015, 00:20:59 »
Puristuspaineet mitattu, 10.2-10.7 välille asettui joka pytty, että ei sielä ohivuotoa pitäisi olla? ???
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #842 : 24.12.2015, 01:40:03 »
Puristuspaineet mitattu, 10.2-10.7 välille asettui joka pytty, että ei sielä ohivuotoa pitäisi olla? ???

Puristuspaineilla ei nää ohivuotoa. Paitsi jos puuttuu renkaat kokonaan.  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #843 : 24.12.2015, 09:29:44 »
Kuinka paljon puhaltaa öljytikun putkesta?
Sekä öljykorkista, lämpöisellä koneella ?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #844 : 24.12.2015, 10:02:26 »
No viimeksi kun katoin niin tosi vähän. Eikä tuntunut kädessäkään viimaa kun piti päällä.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #845 : 30.12.2015, 14:14:19 »
Ja nyt taas kun katsoin niin läähättää suhteellisen paljon. Tikkua kun nosti niin aika lailla sieltä tuli höyryä.

Samaten nyt kasauksen jälkeen ilmennyt pieni käyntiongelma. Eli tyhjäkäynnillä kierrokset sielä 650rpm ja röpöttää kuin V8, tai 1100rpm. Kierroksilla taas pelittää normaalisti.

Kaasuakin pumppaamalla vähän epäröi ennenkö vetää, täyskaasuvedolla. Tulpat uusin varuiksi, mutta vika ei ole sielä. Vuotoa, missä?

Pitäisikö se vaan uskoa, että se lohko on jo aika sohlo? Jos näin, niin taidanpa aloitella jo toisen lohkon remppaamista..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #846 : 08.01.2016, 17:16:56 »
Saiskohan tällä kertaa apuja?

Tosiaan sen huohotuspöntön aukomisen ja imusarjan vaihdon jälkeen auto on käynyt hassusti.

Tyhjäkäyntikierrokset pyörineet siinä noin 650 - käyden kuin V8 - tai 1100-1500. Ajossa muuten toiminut normaalisti, moottorijarrulle mentäessä kaasu vain kantanut hieman pitempään kuin aiemmin.

Hovikorjaaja meinasi että imusarja huonosti kiinni.

Noh, auto oli siellä, ja nyt meni pahemmaksi. Edelleen käy epätasaisesti, pääasiassa 1000-1200rpm. Kiihdyttäessä pätkii, ja kolmosella vähän ripeämmässä kiihdytyksessä vedot katosi hetkeksi kokonaan  :o

Imusarjaan vaihdettiin tiiviste, suuttimiin o-renkaat ja silti reistaa. Mitä v*ttua?

EDIT: Nyt meinaa että suuttimissa vika. Olivat vähän kärsineet näköiset. Jännä vaan että ennen korjaajalle menoa toimi paremmin.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #847 : 08.01.2016, 17:52:12 »
Uusittiinko huohottimen putket?

Vanhat kun murtuu pas2ks melkeen katseesta. 
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #848 : 08.01.2016, 20:29:47 »
Uusittiinko huohottimen putket?

Vanhat kun murtuu pas2ks melkeen katseesta.

Ei uusittu. Joka suunnasta kattelin ja ehjiltä näyttivät. Voihan ne toki varmuudeksi uusia.

Onko muita vaihtoehtoja?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #849 : 08.01.2016, 20:48:30 »
Näytti kaverinkin ärrässä täysin ehjältä kunnes sitä suojafoamia raotti. Olivat poikki ja palasina piilossa näppärästi.

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #850 : 08.01.2016, 21:38:11 »
Onko tullu mitää vikakoodeja?  Koita ruikkia brake cleaneria sinne imusarjan juureen joka paikkaa niin kuulet moottorin  äänestä jos vetää ilmoja sieltä.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #851 : 08.01.2016, 22:23:28 »
Näytti kaverinkin ärrässä täysin ehjältä kunnes sitä suojafoamia raotti. Olivat poikki ja palasina piilossa näppärästi.

Okei, koitan huomenna käydä ne läpi. :) Se mikä pöntöltä imuputkeen menee on 100% varmasti ehjä, siitä revin ne foamit pois päältä ja kattelin läpi.


Onko tullu mitää vikakoodeja?  Koita ruikkia brake cleaneria sinne imusarjan juureen joka paikkaa niin kuulet moottorin  äänestä jos vetää ilmoja sieltä.

Aikaisemmin antoi A2-pistokkeesta 214    P0336       RPM sensor signal sporadic. Mitä sitten olkoon suomeksi.. Sytytti silloin muuten vikavalonkin.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #852 : 08.01.2016, 23:48:59 »

 RPM sensor signal sporadic. Mitä sitten olkoon suomeksi.. Sytytti silloin muuten vikavalonkin.
Siis jotenkin että kierrosluku anturin signaali ajoittainen. Ei oikein sovi noihin käynnin oireisiin. Kuitenkin oireet viittaavat lähinnä imupuolen vuotoon. Starttipilotilla tai Brake Cleanerilla kun suhattelee jokseenkin joka paikkaan ilmamassamittarin ja kannen välissä oleville osille sekä huohotinsysteemiin kuuluville osille niin pitäisi, korjaan PITÄÄ, näkyä/kuulua joutokäynnin äänessä jos imuvuotoa on. Ellei käynnissä huomaa muutosta niin onpa ainakin yksi kohde suljettu pois mahdollisista vikapaikoista.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #853 : 09.01.2016, 00:09:55 »
Jarrutehostimen alipaineletku? Huohottimesta imusarjan päähän menevä letku? Tyhjäkäyntimoottorin letkut?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #854 : 11.01.2016, 10:05:40 »
Vanha akku otti ja kuoli, hain uuden tilalle ja kattelin vikakoodit uusiksi. Nyt antoi tämmöiset:

232    P0171 (lower limit)       Long term fuel trim, idling         

233    P0172 (part load & upper limit)       Long term idle air trim         

414          Boost pressure reduction from TCM         

Eli mitäs nämä ovat suomeksi?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron