Elekma  Autoracing

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262286 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #870 : 02.04.2016, 19:34:35 »
Divi kun oli tästä hukkaportista kirjoitellut, niin innostuin itekkin laittamaan paikalleen.

Ensin oli 1.2BAR jousi sisällä. Tanko niin löysällä kun sai, samaten rajapaineventtiili niin löysälle kun sai laitettua. Nilkka suorana uskalsi kakkosella 1.5 bar asti painaa, kunnes nostin jalan kaasulta.

Kello auki, 0.55BAR jousi sisään, tanko ja turboruuvi edelleen niin löysällä kun saa. Kakkosella kerran poljin menemään, piikkasi 1.8BAR, josta putosi kuin lehmän häntä ja 6000rpm oli jo karvan alle 1BAR.

Mistä tämä johtuu? Auttakaa!  :-[
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #871 : 02.04.2016, 19:45:11 »
Divi kun oli tästä hukkaportista kirjoitellut, niin innostuin itekkin laittamaan paikalleen.

Ensin oli 1.2BAR jousi sisällä. Tanko niin löysällä kun sai, samaten rajapaineventtiili niin löysälle kun sai laitettua. Nilkka suorana uskalsi kakkosella 1.5 bar asti painaa, kunnes nostin jalan kaasulta.

Kello auki, 0.55BAR jousi sisään, tanko ja turboruuvi edelleen niin löysällä kun saa. Kakkosella kerran poljin menemään, piikkasi 1.8BAR, josta putosi kuin lehmän häntä ja 6000rpm oli jo karvan alle 1BAR.

Mistä tämä johtuu? Auttakaa!  :-[
Jos kuitenkin laittaisit sitä esijännitystä about sen tapin verran eli 5mm ??? TCV:n toiminta/ testaaminen pelkällä mekaanisella ohjauksella? Ja olikos tässä vieläkään mitään ohjelmaa kun noin kovasti konetta paineistat  ::)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #872 : 02.04.2016, 21:55:14 »
Jos kuitenkin laittaisit sitä esijännitystä about sen tapin verran eli 5mm ???

Tämä vain pahensi asiaa. Paljon.

TCV:n toiminta/ testaaminen pelkällä mekaanisella ohjauksella? Ja olikos tässä vieläkään mitään ohjelmaa kun noin kovasti konetta paineistat  ::)

Ohjelmoitu boksi on. :)

Nyt sain auton jollain lailla pelittämään. Otin sen turboruuvin pois käytöstä kokonaan, vedetty piuha suoraan kellolta kompurakoteloon ja tankoa kiristetty sen verran että ahtaa edes jotain.

Tekee vain hassusti, nostaa nopeasti 0.6bar, miettii hetken ja sitten nostaa ne "päätyyn".  ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #873 : 02.04.2016, 22:58:18 »
Mulla ainakin on TCV pois käytöstä, eli kompuralta suora letku kelloon. TCV on konetilassa ilman letkuja ja johto paikallaan ettei annan vikakoodia. Ja tosiaan keltanen 0.8bar jousi käytössä, noin 5mm esikiristystä tangossa ja ahtaa aika hienosti sen 0.8bar. isommilla kierroksilla alkaa paineet vähä tippumaan, 6500rpm kohdilla on 0.6bar.

Tekee vain hassusti, nostaa nopeasti 0.6bar, miettii hetken ja sitten nostaa ne "päätyyn".  ::)
Tuo kuullostaa siltä niinku ois TCV käytössä ja letkut väärin päin eli pienillä kierroksilla menis kellolle ahtopaine ja isommilla sit ei mitään.  ???
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #874 : 03.04.2016, 00:02:35 »
Tuo kuullostaa siltä niinku ois TCV käytössä ja letkut väärin päin eli pienillä kierroksilla menis kellolle ahtopaine ja isommilla sit ei mitään.  ???

Höpöhöpö, sama homma kun sulla, TCV on pudotettu pois käytöstä ja pelkän piuhan varassa kiinni ettei anna vikakoodia. ;) Onkos sulla vakio-ohjelma?

Mä en tosiaan sitä 0.8bar jousta enää tohtinu kokeilla kun 1.2 antoi niin paljon yli.. Katotaan nyt, ajelen tuolla ja koittaa sit vaikka välillä puolta kierrosta kerralla kiristää josko ne siitä asettuis sit kunnolla. Tällä hetkellä vaan toimii vähän oudosti, ei hyvä ajatellen 19T:n kiinnilaittoa.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #875 : 03.04.2016, 10:16:35 »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #876 : 03.04.2016, 22:38:13 »
Rohkaistuin ja kokeilin myös sillä keltaisella jousella. About löysimmillään antoi just kilon.

Pari kierrosta lisää, nyt antaa hienosti sen 1.2BAR ja pysyy aika tarkalleen siinä, päätyyn asti. Kummasti rupesi ahdot nousemaankin ripeämmin. Nyt on hyvä.  8)

Otetaan sitten pari kierrosta löysemmälle kun saan 19T:n käsiini. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #877 : 03.04.2016, 23:19:57 »
Onko sulla vaihtomoottori jo hommattuna? ::)

Jos sulla on siellä vakiokanget, ÄLÄ ahda yli barin.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #878 : 03.04.2016, 23:38:55 »
Onko sulla vaihtomoottori jo hommattuna? ::)

Jos sulla on siellä vakiokanget, ÄLÄ ahda yli barin.

Ei kotona asti, mutta kaverilta saa noutaa V70R kellarin mäntineen suotuisaan hintaan.

Tod näk. käy sama homma kuin NordicR:llä, toka testiveto ja kalikali.  ;D

19T:llä ei ole tarkoitus yli kilon mennä, olis kiva vielä edes osan kesästä saada ajaa ennenkö menee lihoiksi.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #879 : 04.04.2016, 09:02:19 »
Nyt mennään niin riskillä, kuin vain voi mennä..

Sama se on mikä pikku mitsu siellä henkii sen reilu baarin.

Ensimmäinen veto alhaalta 1.2 bar ja itsellä oli kanget makaroonia...
Eli suosittelen max baaria,  ennekuin uus kone on keulilla.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #880 : 04.04.2016, 09:17:38 »
Eikös tämän vehkeen kanssa ole ollut haasteita muutenkin riittämiin, ettei kannattaisi ehdoin tahdoin rikkoa toistaiseksi ehjää perusmoottoria.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #881 : 04.04.2016, 09:25:51 »
Eikös tämän vehkeen kanssa ole ollut haasteita muutenkin riittämiin, ettei kannattaisi ehdoin tahdoin rikkoa toistaiseksi ehjää perusmoottoria.

Kone menee lihoiksi loppukesästä joka tapauksessa. :)

Koitetaan ajella siroilla paineilla sen 19T:n kanssa kesän ajan.

Uudella "setupilla" olisi tarkoitus ajaa kesällä '17.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #882 : 04.04.2016, 11:25:58 »
Tähän voisi kyllä laittaa äänestyksen, koska on kanget solmussa  :)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #883 : 04.04.2016, 13:21:53 »
Tähän voisi kyllä laittaa äänestyksen, koska on kanget solmussa  :)

Olisko tossa juhannuksen tienoilla?  ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" Uusia kuvia!
« Vastaus #884 : 04.04.2016, 13:31:40 »
Olisko tossa juhannuksen tienoilla?  ;D

Tuskin kestää niinkään pitkään...

 

RallyBaron  Samppasport