Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262460 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #255 : 13.06.2012, 00:16:30 »
Taisin tuolta huohotuspuolelta kadottaa jonku oleellisen letkunpätkän putkelta mikä tulis kiinni siihen imuputken alapäähän.. ;D

EDIT: Kivaa oranssia rasvamaista paskaa sielä oli joka paikka täynnä mis voi olla. Kumma jos puuskuttaa.

EDIT2: Tos viel kuva selventään, et eikö tuohon väliin kuulu joku letku vai luulenko väärin?  ???

« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 00:38:32 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #256 : 13.06.2012, 10:36:06 »
imuletkuun tulee se letku huohotin säiliöstä ja sit samas nipus alipaine letku joka tulee sit siihen kiinni mihin toi huohotin letku. Oiskohan siitä lähteny sit ilmanputsarikoteloon letku? Sitä en muista. Mut koita käyttää autoo toi houhotin letku auki ja kato et sielt tupruttaa savua. Anna sit käydä ja odota et lopettaako kone savuttamisen. Voi mennä hetki ennen ku polttanu öljyn pois.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #257 : 13.06.2012, 23:46:12 »
imuletkuun tulee se letku huohotin säiliöstä ja sit samas nipus alipaine letku joka tulee sit siihen kiinni mihin toi huohotin letku. Oiskohan siitä lähteny sit ilmanputsarikoteloon letku? Sitä en muista.
Ei mene ilmanputsarikoteloon turbomallissa. Nuo kaksi ensinmainittua siellä on.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Timmy88

  • Vieras
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", nykykuosista kuvat etusivulla.
« Vastaus #258 : 17.06.2012, 15:21:27 »
Taisin tuolta huohotuspuolelta kadottaa jonku oleellisen letkunpätkän putkelta mikä tulis kiinni siihen imuputken alapäähän.. ;D

EDIT: Kivaa oranssia rasvamaista paskaa sielä oli joka paikka täynnä mis voi olla. Kumma jos puuskuttaa.

EDIT2: Tos viel kuva selventään, et eikö tuohon väliin kuulu joku letku vai luulenko väärin?  ???

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei minulla ainakaan ole mitään välikappaletta enää nuiden letkujen välissä vaan tuo öljyloukolta tuleva letku menee suoraan siihen mutka kappaleeseen joka on kiinni lämmittimessä ja letkun kanssa samassa suojakotelossa pitäs tulla imusarjan päästä letku siihen lämmittimeen mikä alipaineen avulla pitää niitä vastuksia puhtaana.

Onko pytyt hoonattu ja männänrenkaat vaihdettu ku edellisen kerran mottori oli levällään? Kannattasin puristuspaineiden mittaamista ennen kuin sen kummemmin purkuhommia aloitat jos et vielä ole mitannut.
Itellä huohotti t5:n öljytikunreiän kautta pelkästään ihan tyhjäkäynnillä ja öljyä meni ajossa reilusti ja vikana oli ohivuoto sylintereissä.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2012, 15:32:45 kirjoittanut Timmy88 »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Noniin. Soittelin korjaamolle.

Meinasivat, että nyt ensimmäisenä pitäis kattoa tikusta öljyn väri, jonka jälkeen kone käyntiin ja kattoa muuttuuko se harmaaks.. Meinasivat että tulee vettä sekaan.

Ja yllättäen tuumasivat, että kansi saattaisi olla halki. Tää on niin mun tuuria.. Paaliin menee koko paska jos se kansi nyt perkele on vielä koeponnistuksen ja plaanauksen jälkeen halki..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Noniin. Soittelin korjaamolle.

Meinasivat, että nyt ensimmäisenä pitäis kattoa tikusta öljyn väri, jonka jälkeen kone käyntiin ja kattoa muuttuuko se harmaaks.. Meinasivat että tulee vettä sekaan.

Ja yllättäen tuumasivat, että kansi saattaisi olla halki. Tää on niin mun tuuria.. Paaliin menee koko paska jos se kansi nyt perkele on vielä koeponnistuksen ja plaanauksen jälkeen halki..

Älä hätäile...

noita kansia löytyy muutama ylimääräinen tallilla ;)

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Onko auto jo paalattu? Vai oottaako jossain motivaatioo määrittelemättömän pitkällä tauolla?  ???
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Tää ei taida miitissä näkyäkkään ja suunnitelmat kariutuu?   :(
Kerros nyt mitä tälle kuuluu.   :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vähä motivaation poikasta koitettu hakee..

Auto lepää nyt korjaamolla ja on aloitettu laittamaan paikkoja iskuun leimaa varten. Söpöt keltaiset takatolpatkin oli jo paikallaan S*

Ja siis noin 90% varmuudella vikana oli turbo. Korjaaja meinas että akseli poikki, siivetkin klappas valehtelematta noin 2mm sivusuuntaan.

Sieltä se on vetäny öljyt ja vedet sekaisin ja lykänny takas paisariin, ja savutus johtuu siitä, sekä katista, jonka takaosasta nokkuu öljyä. ;D

Sitte ehdotuksia turbolle:

http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-osat/Ylilataus/Turboahdin/TURBO-WTD04HL16T-79702/

Ihan rehti Mitsun 16T? Laippaan ei taida mennä kiinni edes modaamalla, joten olisko tuon turbon kohdalla edes sitte laipan tai jopa DP:n vaihto? Tuola kuitenkin puhutaan vinosta ulostulosta, ja 15G:hän on "kartio".

Vaiko jostain kunnostettu 15G?

Mitä sanoo raati?
« Viimeksi muokattu: 16.08.2012, 13:22:02 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05

Ja siis noin 90% varmuudella vikana oli turbo. Korjaaja meinas että akseli poikki, siivetkin klappas valehtelematta noin 2mm sivusuuntaan.

Sieltä se on vetäny öljyt ja vedet sekaisin ja lykänny takas paisariin, ja savutus johtuu siitä, sekä katista, jonka takaosasta nokkuu öljyä. ;D


Turbon keskiössä vesi ja öljy kulkevat aivan omissa osissa. Se muutaman millin akseli ei kyllä ihan helpolla lävistä sitä keskiön seinämiä siten, että vedet ja öljyt pääsisivät sekoittumaan. Akselin mennessä poikki tulisi öljyt joko kompurapuolelta tai turbiinipuolelta ulos tai molemmista. Kysyin asiasta vielä Volvon merkkihuollosta, niin eivät olleet koskaan kuullu ahtimen sekoittaneen nesteitä.

Ja kuten jo privalla kerroin, niin akselin katkeaminen johtuu yleisimmin voiteluhäiriöstä. Tämä siis voi olla öljyn vähyys (tuloputki tukossa), öljy ei kierrä (paluuputki tukossa) tai veden ja ölyn sekoittuminen, joka ainakin todettu tapahtuneen.

En halua olla pessimisti, mutta älä ihan vielä voitonmaljaa ota. Itse tarkistaisin syylarin (eikös näissä ole vesi ja öljy samassa?) ja kannen vielä kerran.

Joku enemmän tinavitosista tietävä voisi vielä kertoa lisää.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
No nyt se tulee tänne sit sekaamaan.. ;D

Älä nyt lannista mua, mä haluan uskoa tohon turboon. :D

Kuitenki ku pakopesä ja DP:n alku kosteat ja katti nokottaa öljyä, niin voiko se oikein muualta tulla?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
No nyt se tulee tänne sit sekaamaan.. ;D

Älä nyt lannista mua, mä haluan uskoa tohon turboon. :D

Kuitenki ku pakopesä ja DP:n alku kosteat ja katti nokottaa öljyä, niin voiko se oikein muualta tulla?

Jos se on koneesta asti tullut, niin silloinkin on pakopesä ja DP öljyssä. Jos pakosarja puhdas, niin sitten tuskin on koneesta tullut.

EDIT: Onko tulppia irroitettu, että onko joku (tai kaikki) öljyssä?
« Viimeksi muokattu: 16.08.2012, 14:18:43 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Mä kyl väittäisin, että pakosarja on puhdas. Tämmönen muistikuva olis, en nyt muistanut hiplailla sitä..

Paisarin suhteen kävi mieles, et olisko putkiin jääny vähä öljyä silloin ennen kansiremppaa, kun se oli ennestään jo öljyssä? Ja nyt ku sielä sai vedet kiertoon, niin olis ruvennu vanha öljy irtoamaan ja leviämään?

Ja tulppia en oo irti ottanu, nekin vois tsekata ku saan sen tuohon pihaan takas.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Mä kyl väittäisin, että pakosarja on puhdas. Tämmönen muistikuva olis, en nyt muistanut hiplailla sitä..

Paisarin suhteen kävi mieles, et olisko putkiin jääny vähä öljyä silloin ennen kansiremppaa, kun se oli ennestään jo öljyssä? Ja nyt ku sielä sai vedet kiertoon, niin olis ruvennu vanha öljy irtoamaan ja leviämään?

Ja tulppia en oo irti ottanu, nekin vois tsekata ku saan sen tuohon pihaan takas.

Selvä homma.

Öljyt on varmaan laskettu koneesta? Oliko siellä vettä seassa?
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Selvä homma.

Öljyt on varmaan laskettu koneesta? Oliko siellä vettä seassa?

Ei oo vielä.. Samalla sit ku saadaan turboa ruveta vaihtelemaan.. V*tutuksen piikkiin.. ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Carcom Oy  Elekma