KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Toi bilteman ahdin on kiinakopio, eli unohda. Kestää ehkä 200km, ehkä jopa 2000km... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Toi bilteman ahdin on kiinakopio, eli unohda. Kestää ehkä 200km, ehkä jopa 2000km... ::)

Juu, se on jo unohdettu, kunnon 16T:stä hierottu kauppaa tälläkin foorumilla vaikuttavan turbomiehen kanssa.

Nyt ku isä viittis vain soittaa niin käytäis ritsa kiskomas tohon pihaan, niin jos sais tulppia kateltua ja sillai.. Vaikka putsata paisari taas ja tommosta pientä.. ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Ja siis noin 90% varmuudella vikana oli turbo. Korjaaja meinas että akseli poikki, siivetkin klappas valehtelematta noin 2mm sivusuuntaan.

Sieltä se on vetäny öljyt ja vedet sekaisin ja lykänny takas paisariin, ja savutus johtuu siitä, sekä katista, jonka takaosasta nokkuu öljyä. ;D

Mitä sanoo raati?

Tämä raati haluaisi nähdä tämän ahtimen, joka on sekoittanut vedet ja öljyt sekaisin ahtimen keskiössä ja tuupannut öljyt paisariin.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Tämä raati haluaisi nähdä tämän ahtimen, joka on sekoittanut vedet ja öljyt sekaisin ahtimen keskiössä ja tuupannut öljyt paisariin.

Näin sen ainaki korjaaja diagnosoi, mut en sit tiiä.. Aikaisemmin tuola ehdotin että olisko putkiin jääny öljyä ja se olis sieltä lähteny irtoamaan..

Minä näistä mitään tiärä, äläkee oloko nuan dramaattisia. ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Itse en kyllä usko ahtimen hajoamiseen. Ei ne korjaamotkaan aina tiedä. Kunnon savutuksen saa aikaan myös tukossa oleva huohotus.. Mutta jos vedet ja öljyt on sekasin, niin kansivialta haiskahtaa. Kun otat tulpat pois niin katos lampun kanssa et miltä männänpäälliset näyttää ja öljyjä vaihdattaessa millasta öljy on.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
No mut kattiki nokottaa öljyä, että sinnehän sitä on jostaki joutunu, ja se selittäis sen savutuksen kans? Mut onko se tullu turbosta vai koneesta..

EDIT: Auto on takas  tuos katokses, käsipelillä ronklaten ja mitä pakosarjaa näkee niin on kuiva. Käyn sieltä nyt nesteet valuttamas pihalle ja koitan tota paisariakin putsailla..
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 09:55:53 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
No sain mä sitä paisaria putsattua ja yhen ahtoputken sain irti ja löin hanskat tiskiin.

KERPELE soikoon ku kaikki työkalut on kaverin tallilla, ei paljo tehdä mitään. Olkoot stna katokses, saa kaveri tulla työkalupakin kans niin saadaan toi mandariini tuolta ulos.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Turboki saapui.

Kiitokset kaupoista BuuBBa  :hello:

Nyt ku sit keksis kaverin jolla olis vähä tiloja ja työkaluja niin pääsis ruuvailemaan ja niputtamaan tätäkin ikuisuusprojektia..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Saisinko mistään uutta takatukivartta tähän? Mutunet tai Biltema ei löydä.. Sieltä pitäis se pusla vaihtaa, ja ei mikään simppeli operaatio, ja mun säkällä toinen puoli menis saman tien perään, niin olisko helpompi vaihtaa koko p*ska kerralla jos löytyy etuisasti?

Sit tulin miettineeks et miten toimii kombinaatio oma bypass + dumppi?

Yks tuttu taas analysoi vikoja, ja varmaan samalla ku turbo vaihdetaan, niin tarkistetaan se kansipahvi samalla.. Jos paskana, löytyykö tilalle vahvempaa / parempaa kuin originaali?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Ne kaikki takapään puslat on erikseen vaihdettavissa ja varmasti helpompia vaihtaa kun koko tukivarsi, eli ei siis mitään järkeä vaihtaa koko vartta...

Joko bypass tai dumppi, ei todellakaan molempia.
Oma bypass on senverran toimiva, että pitäisin sen ennemmin. Dumpilla saat pelkkiä ongelmia...

Kansipahvi varmaan oli ajatuksena tarkistaa koeponnistamalla tms?
Sillä ainakaan kannen irroittaminen ei mene ihan siinä turbon vaihdon "sivussa".
Vakio pahvi kestää sen mitä se kansikin tai sylinteriputket, eli jokin laadukas pahvi (volvon oma, victor reinz, goetze jne jne), uudet kansipultit ja kannen suoruuden tarkastus, niin varmasti pitää.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Joko bypass tai dumppi, ei todellakaan molempia.
Oma bypass on senverran toimiva, että pitäisin sen ennemmin. Dumpilla saat pelkkiä ongelmia...

komppaan tähän  O0

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
No onko se oikeasti vaikea operaatio se puslan vaihto? Tai kallis?

Ja tottapa se ponnistamalla se pahvi tarkistetaan.. Rupesin vaan miettimään sitä paisaria, et voiko sinne niin v*tusti tulla öljyä muualta kuin koneesta.. Vaikea uskoa että letkuissa olis niin paljoo vanhaa öljyä että siitä noin mustaa siitä nesteestä tulis..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Niihin taka-akselin korikiinnityksiin on omanlainen työkalu jolla se vanha pusla vedetään ulos ja uusi prässätään sisään. Työkalu ei oo mikään maailman vaikein tehdä itsekään, mutta kierrätyskeskuksessa on näkyny alkuperäisiäkin kaupan.





http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=76405

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Tarjotkaas mulle normaalia vahvempaa kansipahvia. Iteltä varastosta tai joltain nettisivulta. Kiitos! 
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa arttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • R129 SL 300-24 M104 Turbo
    • Tehonmittaus.fi
Tarjotkaas mulle normaalia vahvempaa kansipahvia. Iteltä varastosta tai joltain nettisivulta. Kiitos!

Miksi originelli siniseltä ei käy? Kiinnostaa vaan miksi.
R129 SL 300-24 M104 Turbo 855 T-5R

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron