Samppasport  Futurez

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262266 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #360 : 07.06.2013, 00:50:39 »
Ajele siirtokilvillä korjaamolle ottamaan ne päästöt, eihän niitä pakko konttorilla oo ottaa.

Vois tosiaan omaakin nappoa käyttää.. Pitääpä kattella et mitkä korjaamot päästölappuja täs lähimaastossa ottaa, niin josko. Kiittihei!
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #361 : 07.06.2013, 12:50:08 »
Joko?
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #362 : 07.06.2013, 20:32:10 »
Joko?

No ei tänään oo mitään ehtiny, just tulin vasta kotia ja ollu koko päivän menos. Duuniaki olis aika urakalla ens viikolla mut koitan sinne jonkin hyvän raon sumplia.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #363 : 13.06.2013, 14:18:09 »
Nojoo. Auto on eilen haettu ja koelenkkiä suoritettu ja hyvin toimii. Tänään oli sitten kello 13:00 katsastus.

Ja pomppashan se. Kierroksilla CO 0.47, sallittu 0.30, ainut mikä pomppas päästöissä. Sit pikkujuttuja, jarrulevyt eteen uusiks, pakkivalo ei toiminu, airbagin lamppu mittaristos ei palanu ja töötti ei toimi. Aika pienestä kiinni. Sit ku keksis et kenen kans ja koska ja missä sais noi tehtyä, korjaajat on pääasias kesälomalla..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #364 : 13.06.2013, 15:58:56 »
Mihin asti muuten näiden oma ahtomittari näyttää? Eli minkä verran sielä päädyssä on ahtoa?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #365 : 13.06.2013, 18:09:29 »
eikai noihi juttuihin nyt mitään korjaajia tarvita. tollaset hommat hoidetaan vaikka vesisateessa pihalla sen verran pikku juttuja itse pystyt kyllä tekemään. tankkiin vähä re85 et menee päästöistä läpi
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #366 : 13.06.2013, 18:23:38 »
Toimiko SRS-valo aikasemmin? Meinaan vaa onko vika johdoissa vai mittariston kolvauksissa.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #367 : 13.06.2013, 18:58:28 »
Mihin asti muuten näiden oma ahtomittari näyttää? Eli minkä verran sielä päädyssä on ahtoa?
Eikö se aikalailla 1bar ylipainetta ole.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #368 : 13.06.2013, 21:12:29 »
eikai noihi juttuihin nyt mitään korjaajia tarvita. tollaset hommat hoidetaan vaikka vesisateessa pihalla sen verran pikku juttuja itse pystyt kyllä tekemään. tankkiin vähä re85 et menee päästöistä läpi

Toisilla on työkalut, toisilla ei. Ja meinaatko että menis tolla RE85:llä läpi? Noihin päästöihin tosiaan syynä se, et sielä putkes oli vähän v*tusti sitä öljyä ja käryää aika hyväisesti edelleen ja antaa koneelle happea.


Toimiko SRS-valo aikasemmin? Meinaan vaa onko vika johdoissa vai mittariston kolvauksissa.

Ku emmie muista. Kaverin kanssa koitetaan ens viikolla kattoa, eikö se sillä selviä.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #369 : 13.06.2013, 21:17:27 »
Toisilla on työkalut, toisilla ei. Ja meinaatko että menis tolla RE85:llä läpi? Noihin päästöihin tosiaan syynä se, et sielä putkes oli vähän v*tusti sitä öljyä ja käryää aika hyväisesti edelleen ja antaa koneelle happea.

meinaatko että sulla ei ole normi työkaluja sen vertaa että sais ite vaihettua eteen jarrulevyt?

öljyt sitten pois putkesta etttä paranee
« Viimeksi muokattu: 13.06.2013, 21:44:53 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #370 : 13.06.2013, 22:25:02 »
Jarruremppa saattaa muuten jäädä niinki pienestä kiinni kun 7 millin kuusiokolosta.

Itellä kolvattii mittaristo kasipätkästä ton SRS-valon takia aikanaa, alle 5 minuutin homma kun osaava kaveri vähän kolvia näytti. Onneks ei tarvinnu mihinkää lähettää vaan apu löyty ihan läheltä.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #371 : 13.06.2013, 22:34:38 »
meinaatko että sulla ei ole normi työkaluja sen vertaa että sais ite vaihettua eteen jarrulevyt?

öljyt sitten pois putkesta etttä paranee

Kyllä mä näin meinaan. Enkä jaksa edes ruveta yrittämään, jos sitte vastaan tuleeki semmonen, että joku työkalu puuttuu. Ja joo, tarkoitus olis tosiaan saada ne öljyt pois putkesta.


Jarruremppa saattaa muuten jäädä niinki pienestä kiinni kun 7 millin kuusiokolosta.

Itellä kolvattii mittaristo kasipätkästä ton SRS-valon takia aikanaa, alle 5 minuutin homma kun osaava kaveri vähän kolvia näytti. Onneks ei tarvinnu mihinkää lähettää vaan apu löyty ihan läheltä.

Toivotaan et se menis toski niin nätisti! Ens viikollahan tuohon saa sitten perehdyttyä.. Se tosiaan voi olla että polttimoki sieltä SRS:n takaa kärähtäny, tos on monta muutaki lamppua pimeenä mittariston takana etten yhtään ihmettelis..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #372 : 13.06.2013, 22:40:16 »
On tää niin hurja yksilö että piti äänestääkin. :)
Jos tässä ei jotain vikaa ole ollut niin ei sitten missään.
Sun pitäis nyt ajaa varmaan valoa nopeammin ettei se valo tunnelin päässä ehdi sammumaan... ;)

Se srs vika voi olla ihan oikeasti olemassa ja lamppu otettu pois, noh, vähän lisää vaan askartelua, tuostakin viasta löytyy juttua aika hyvin.

Onnea nyt kumminkin, jos se motti pelaa, sehän on jo melkein kunnossa silloin!

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #373 : 13.06.2013, 22:44:34 »
Kiitos hevonen tästä kommentista, toi pienen hymyn naamalle. ;D Oliskohan ne pahimmat viat jo tosiaan voitettu?? Ja tää on viel vakio, ei tällä VIELÄ valoa nopeammin mennä. ;)

Ja kiitos kiitos. :)

Ja asiasta perunakellariin, mitäs polttimoja tuola mittarin takana on? Jos sinne laittais kaikki uusiks sinisenä  8) Kun sen mittariston varmaan joutuu muutenkin pois ottamaan niin samallahan ne vaihtais. Et olis helvetin jees jos joku antais vähän speksejä mitä tuonne menee, montako kpl ja saako ihan peruskaupasta vai joutuuko tilaamaan?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", valoa tunnelin päässä!
« Vastaus #374 : 14.06.2013, 17:43:25 »
Ilmastoinnin paneeli (Automaatti-ilmastointi)
-3 kpl T5. Niin sanottu pieni lasikanta, kuvassa vasemmalla 3 SMD-LED -malli, viilasin kannan kulmia aavistuksen viistoksi, niin sujahti paikoilleen.
Paneeli irtoaa helpoimmin ottamalla radio irti ja sieltä kädellä työntää paneelin ulos. Sitten johdot irti ja ruuvit auki paneelin päältä, peltikuori irti ja kierrettävät polttimon pitimet tulevat näkyviin.

Kytkimet (ja SC-805 radio)
- Neo Wedge T1/T3. Kuvassa keskellä   
-Tarve: 1/katkaisija (radio 5kpl), paitsi valokatkaisijaan kaksi.
Hätävilkkukatkaisijaan en ledejä laittaisi, ei näy valo sieltä, koska polttimo on poikittain.
Näitä en löytänyt mistään muualta, kuin ebaystä, juuri tämä malli vaati hiukan pyöröviilan näyttämistä polttimon reikiin, tai vaan voimaa, halpa hinta näkyi mittatarkkuudessa, mutta ei ole suuri ongelma. Alkuperäiset hehkut ovat pitkää mallia, mutta lyhyt toimii yhtälailla.

Kytkimet irtoavat paikaltaan varovasti lattameisselillä kampeamalla.
Info-katkaisija vaati hiukan askartelua, eli kytkin pitää kammeta varoen auki, jonka jälkeen nähdään, että polttimo on piirilevyn ja muovikuoren välissä. Helpointa on rautasahalla sahata muovikuoresta pala pois polttimon kohdalta, varoen piirilevyä. Palan voi sitten liimata takaisin.
Radion taustavaloista juttua englanniksi: http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-radio-light-bulb-replacement.html


Mittaristo
 - 4 kpl T10 Niin sanottu iso lasikanta/W5W. Kuvassa oikealla kaksi mallia.
Ylempi oli huono, valoltaan epätasainen ja himmeä. Alempi 5 SMD-LED -malli.
Molemmat vaativat pientä modifiointia sopiakseen paikalleen, alemman kantaa lyhensin mattopuukolla noin viivan osoittamasta kohdasta, varoen vahingoittamasta karvoja.
 Myös polttimon pidintä mittaristossa puukotin sopivista kohdista, jotta polttimo istui syvemmälle. Kuvaa ei tullut otettua, mutta helppo homma ja selviää kokeilemalla.

Ajotietokoneeseen käy 2 kpl B8,5D.  Itse jätin alkuperäiset hehkut paikalleen, kun ulkomaiselta sivulta luin ledin tuottavan siinä pistemäisen valon.

Landiasta lainattua, googlella saa aika hyvät ohjeetkin mittariston irroitukseen  :hello: Käyttöautolla voidaan autos laittaa kuntoon, jos pätäkkää löytyy    ;) Jonkin verran voi olla kyllä jonoa meilläkin.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2013, 17:46:56 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Carcom Oy  Ateho