KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #420 : 01.07.2013, 02:18:18 »
Nättiä ajoa toi auto nyt saakin, aluksi piti vähän innokkaammin kokeilla. Eikä motarillakaan mitään 200 km/h ajettu.

Huohotuksen pitäis olla ok, mut ku en nyt muista mitä se korjaaja sille teki. Yhtään ei ainakaan öljytikun kautta höngi.

1 kaveri veikkas et öljy kävis niin kuumana et vetäis suoraa turbon läpi?  ???

EDIT: Kattiin tai matkalaukkuun kuitenki jäänyt jotain?
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 02:23:06 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #421 : 01.07.2013, 13:19:58 »
Kotia päin käännyin ja vähän piti asfalttiin piirtää, niin sen jälkeen vähän kärytti.

Ottaen huomioon että on saanut sikaakin "vähän".  :o

Nättiä ajoa toi auto nyt saakin, aluksi piti vähän innokkaammin kokeilla. Eikä motarillakaan mitään 200 km/h ajettu.

1 kaveri veikkas et öljy kävis niin kuumana et vetäis suoraa turbon läpi?  ???

EDIT: Kattiin tai matkalaukkuun kuitenki jäänyt jotain?
::)  :facepalm:
Joo, tosi nättiä...

Konerempan jäljiltä pitäis aina ajaa kone sisään nätisti, tarkoittaen koneen turhan rasittamisen välttämistä. Eli kierroksia saa ja pitääkin käyttää, mutta kierrokset pitää nostaa rauhallisesti pienellä kaasulla. Tämä pätee aina kun koneeseen on vaihdettu laakereita tai esim. männänrenkaat...
Ja öljythän kannattaa vaihtaa vaikka parin tonnin jälkeen...

Saattaa olla mahdollista, että siellä putkistossa on vaan vieläkin sitä vanhaa öljyä.
Sun pitäisi ajaa jokin pidempi reissu, jossa saa sen putken kunnolla lämpimäksi.

Miksi öljy kävis niin kuumana? Kuulostaa aika kaukaa haetulta...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #422 : 07.07.2013, 12:17:38 »
Nojoo. Muutama päivä hiljaiseloa, saanu mennä joka suuntaan eikä oo kotona paljo ehtiny olemaan.

Eilen tuli fiksattua molempien puskurien yläosat, ne kun on joskus maalattu mustaksi, nyt näytti lähinnä harmaalta missä mustia joskusmaalattuja alueita, niin nyt on sitten kokomustat. Omaan silmään ainaki istuu tosi hyvin. Perästä tuli aika häjyn näkönen, käytännös mustat valot, 5% kalvolla takalasi, takaluukku musta ja nyt vielä tuo puskurin yläreuna.

Uuden ahtomittarinkin ruuvasin paikoilleen ja otin virrat siitä "virallisesta" paikasta, nyt on kiva. S*

Tänään olis tarkoitus käydä Vaasamiitissä, niin jotkut harvat ja valitut näkevät tämän totteron ensimmäistä kertaa livenä.  8)

Ja tosiaan, noin 1350km päästelty nyt, eikä viimeisimpien kirjoituksien jälkeen ole enää tupruttanut. Keskikulutus tietokoneen mukaan tais olla 10.3 nyt, ei kaiketi paha.

Putkijumppaa hiukois harrastaa hyvin suuresti. 3'' + 2,5'' catback olis kiva S* Kaveri sponssasi EVO VII:sta rosterisen takapöntön mallia ISO, hitsattiin se tuonne jatkoksi ulkonäkösyistä.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Allowit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #423 : 12.07.2013, 10:13:30 »
Voi olla vähän törkyä kysyä mutta kysympä silti että kuinkas paljon tähän prokkikseen on mennyt rahaa  ::) Itelläni samanlainen  farkkuteeviisvolle ja kaiken näköistä on tullut suuniteltua että tekisi,  mutta ei raaski kun autosta  maksoin pari tonttua ni ei viittisi kauheasti sijoittaa  :D
« Viimeksi muokattu: 12.07.2013, 10:15:38 kirjoittanut Allowit »
Volvo 855 T5 -94

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #424 : 30.07.2013, 19:36:40 »
Voi olla vähän törkyä kysyä mutta kysympä silti että kuinkas paljon tähän prokkikseen on mennyt rahaa  ::)

Jaa vois tätäki lukee. On tähän ihan vähintäänkin riittävästi palanut, osto- ja remppahinnat yhteenlaskettuna sais jo aika priiman auton tilalle. ;D

Pari huomiota. Kokeilin ihan kiihdyttää, niin halppismittarin mukaan ahdot nousee just siihen kiloon, josta sokka pohjassa ajettaessa laskee siihen 0.8bar hiljalleen ja pysyy siinä. Ehdotuksia?

Ja toisekseen, oon ihmetellyt et mikä vingahdus kuuluu perästä aina töyssyissä. Tuolahan on takana FK:n iskarit ja Lesjön jouset, ja jousi hinkkaa siihen mihkäv*tun lautaseen, ei mitään käryä mikä oikeelta nimeltä? Jousi siis on koko ajan tähän lautaseen kosketuksissa, ja ilmeisesti töyssyssä aina heilahtaa ja hinkkaa siihen, josta syynä korkea vingahtava metalli vasten metallia -ääni. Takapää on ihan identtinen, miten siis noin vaan toisella puolella?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #425 : 31.07.2013, 00:49:13 »
Jaa vois tätäki lukee. On tähän ihan vähintäänkin riittävästi palanut, osto- ja remppahinnat yhteenlaskettuna sais jo aika priiman auton tilalle. ;D

Pari huomiota. Kokeilin ihan kiihdyttää, niin halppismittarin mukaan ahdot nousee just siihen kiloon, josta sokka pohjassa ajettaessa laskee siihen 0.8bar hiljalleen ja pysyy siinä. Ehdotuksia?

Ja toisekseen, oon ihmetellyt et mikä vingahdus kuuluu perästä aina töyssyissä. Tuolahan on takana FK:n iskarit ja Lesjön jouset, ja jousi hinkkaa siihen mihkäv*tun lautaseen, ei mitään käryä mikä oikeelta nimeltä? Jousi siis on koko ajan tähän lautaseen kosketuksissa, ja ilmeisesti töyssyssä aina heilahtaa ja hinkkaa siihen, josta syynä korkea vingahtava metalli vasten metallia -ääni. Takapää on ihan identtinen, miten siis noin vaan toisella puolella?
Hukkiksen kellon jousen löysyys yleensä tekee tuon, että ahdot ei pysy yläpäässä.
Koitappa kiristää sitä tankoa vähäsen...

Sen jousen saa varmasti käännettyä vähän eri asentoon, mulla oli sama vaiva joskus.
Ota se alakiinnike löysälle ja kampea sitä jousta vaikka sorkkaraudalla vähän erisuuntaan ja kiristä se alakiinnike takaisin. Sille kyllä löytyy sellainen asento jossa ei hinkkaa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #426 : 31.07.2013, 01:00:03 »
Selvä, kiitos!

Sit toinen, tainno, kolmas huomio. Totuinko Coupen kans liian hyvään, vai onko näiden takaluukut innokkaita rämisemään? Vaikka kunnolla laittaa kiinni niin töyssyistä kun menee niin kolisee ku p*rkele.. Tuskin vaikuttaa mitään, mut pahvi sieltä vielä puuttuu kokonaan, kun ei kaveri oo kiikattanu mulle takas.. TAI voisko se vaikuttaa ku klasinpyyhin ja sen moottori puuttuu ja luukku vähän edes kevyempi? Vaikee uskoa et se on silloin aikanaan ennen seisontaa rämissy noin kovaa.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #427 : 31.07.2013, 01:03:51 »
Selvä, kiitos!

Sit toinen, tainno, kolmas huomio. Totuinko Coupen kans liian hyvään, vai onko näiden takaluukut innokkaita rämisemään? Vaikka kunnolla laittaa kiinni niin töyssyistä kun menee niin kolisee ku p*rkele.. Tuskin vaikuttaa mitään, mut pahvi sieltä vielä puuttuu kokonaan, kun ei kaveri oo kiikattanu mulle takas.. Voisko se vaikuttaa ku klasinpyyhin ja sen moottori puuttuu ja luukku vähän edes kevyempi? Vaikee uskoa et se on silloin aikanaan ennen seisontaa rämissy noin kovaa.
Onko lukko säädetty piukaksi, eli kiristyykö luukku tiivistettä vasten?
Tai onko luukun sisällä irtonaista äänieristettä? Näissähän oli jossain sitä ongelmaa, että luukun sisäpinnasta irtoaa sitä volvon omaa äänieristemassaa sinne luukkuun rämisemään.

Laita kaveri takaluukkuun kuuntelemaan kun ajat (suljetulla alueella) kuopista, että mikä siellä räimää :D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #428 : 31.07.2013, 01:22:07 »
Onko lukko säädetty piukaksi, eli kiristyykö luukku tiivistettä vasten?
Tai onko luukun sisällä irtonaista äänieristettä? Näissähän oli jossain sitä ongelmaa, että luukun sisäpinnasta irtoaa sitä volvon omaa äänieristemassaa sinne luukkuun rämisemään.

Laita kaveri takaluukkuun kuuntelemaan kun ajat (suljetulla alueella) kuopista, että mikä siellä räimää :D

Emminä tiiä.. ;D Jämptisti se menee kii ulkoa sulkee, mut mitenkä tonki säätää..

Saako akan laittaa..? Jos ajaa kovempaa..  ::)

Ja teinpä sitte semmosen huomion et tos on näköjään bypass edelleen kiinni. Kiva. Vein sen peitelätkän silloin korjaajalle ja käskin laittaa kiinni, ei sit vissiin. Huono vai tosi huono? Se rööri aukinaisena vaan, eli hönkääkö se tuolta sit ilmaa vaan huvikseen pihalle?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #429 : 31.07.2013, 10:29:56 »
Hetkonen, eikös se ollu tämän mallin ominaisuus et ensin tulee korkeammat ahdot jotka tippuu vähän pidemmässä vedossa. Eli jos yhtään muistan oikein niin tuollainen ahtojen eläminen on ihan normaalia...
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #430 : 31.07.2013, 11:19:00 »
Kyllähän yhessä sun toisessa vehkeessä tulee se ahtopiikkki :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #431 : 31.07.2013, 12:59:15 »
Näin mä kans vähä muistelin.

Mut tosiaan vähä nyt ihmetyttää et mitä ton pässin kans tekee. Turbo irti ja peitelätkä päälle? Kaiken järjen mukaan ei toi voi olla hyvä et pässi on auki ja dumppi käytös.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #432 : 31.07.2013, 13:09:00 »
Niin oliko tässä jokin softa...?
Vakio jos on niin ahdot käyttäytyy aika normaalisti...

Turboa ei tarvi irroittaa, sinne saa sen peitelevyn laitettua turbo paikallaankin...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #433 : 31.07.2013, 13:21:54 »
Niin oliko tässä jokin softa...?
Vakio jos on niin ahdot käyttäytyy aika normaalisti...

Turboa ei tarvi irroittaa, sinne saa sen peitelevyn laitettua turbo paikallaankin...

Ei ainakaan mun tietääkseni. Ripeestihän toi kuitenki menee.

Peitelevyn saa varmaan vain alakautta? On aika ahdas rako yrittää lähestyä ainakin yläkautta.. ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon", LEIMATTUNA!!!!
« Vastaus #434 : 31.07.2013, 14:05:50 »
Ei ainakaan mun tietääkseni. Ripeestihän toi kuitenki menee.

Peitelevyn saa varmaan vain alakautta? On aika ahdas rako yrittää lähestyä ainakin yläkautta.. ;D
Ahtoputki irti niin mahtuu nypläämään ;) tai ainakin bypassin kalvon mahduin niin vaihtamaan :)

 

RallyBaron  Samppasport