Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Allowit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #480 : 23.08.2013, 11:48:55 »
Mistäs kannattais aloittaa tuttavuuden tekemisen perseenlämmittimien kans? Edestä löytyy x2, kumpikaan ei toimi.
Tää ei oo nyt tietoa vaan veikkaus, mut lähtee katkasijast etiäppäi ja kattoo missä menee pimeeks, penkin alla on semmone boxi muistaakseni lämmittimelle, ja siitä lähti sit penkin sisään?  :o

edit. Sulake kondiksessa ?  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 11:51:01 kirjoittanut Allowit »
Volvo 855 T5 -94

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #481 : 23.08.2013, 11:53:22 »
Mikä helv vaimennuslevy? ;D
siellä kontin sisällä on kilven kokoinen vaimennusmaton palanen juurikin kilven kohdalla ulkopellissä, vanhemmiten murenee palasiksi ja sitten kolisee kontin pohjalla  ;)

Mistäs kannattais aloittaa tuttavuuden tekemisen perseenlämmittimien kans? Edestä löytyy x2, kumpikaan ei toimi.
sanoisin että termostaateista :) tai sitten lämmitysvastukset on poikki  :-\
apua ensihätään löytyy täältä  :)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #482 : 23.08.2013, 12:21:35 »
Mistäs kannattais aloittaa tuttavuuden tekemisen perseenlämmittimien kans? Edestä löytyy x2, kumpikaan ei toimi.

Kato sulakkeet ensin.
Langat tuppaa menemään termarin vierestä poikki. Ainakin 200 sarjassa kävi näin.
Sit nuo kytkimetkin saattaa pätkiä ja releen kärjet palaa.
Mutta veikkaan kuitenkin poikki menneitä vastuksia.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #483 : 02.09.2013, 12:28:45 »
Nojoo. Tulipa taas perehdyttyä tuohon takaluukkuun, oli se räminä liian kova omaan korvaan aiemminkin.

Ilmeisesti siitä lukon vastakappaleessa mikä on kontin puolella, pitäis olla joku paksumpi muovinen palikka, että lukko ottaa jämptisti kiinni. Noh, eipä ollu ja kietaisin lätkäteippiä ympäri muutamaan otteeseen. Johan helpotti!

Nyt pitäis vielä tutkailla lisää noita pieniä nitinän lähteitä, erittäin ärsyttäviä. Ja tosiaan se takajousi, kun vain pääsis johku räpeltämään.. ::)

Nyt rempan jälkeen ajettu noin 4400km, keskikulutus näyttää olevan 10.6, melkein kuukauden pyörittäny nyt vain kaupungis ja sen takia tullu sen puoli litraa ylöspäin. Huomisesta alkaen rupee saamaan matka-ajoa, kotipihasta kouluun matkaa 38,5km. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #484 : 02.09.2013, 12:57:34 »
Mie laitoin tämmöstä takakontin verhoilun osiin http://www.fanaticaudio.com/shop/muut-matot/stp-btp5/ ..kohtiin mitkä näytti vähänkään siltä että muovi ottaa muovia tai peltiä vasten. Kyllä nitinät väheni! Ja lisäks vielä eristät koko kontin vaikka tällä http://www.fanaticaudio.com/shop/butyylimatot/stp-black-gold-bulk/ ni hiljenee varmasti  :)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #485 : 02.09.2013, 13:37:34 »
Kiitos! Pitääpä jossain vaiheessa laittaa tilaten ja kokeilla! Tosi fiksun oloista tuo ensimmäinen matto ainakin tekstin perusteella!  :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #486 : 02.09.2013, 23:56:40 »
Ristus soikhon!

Nyt sitte hyviä ohjeita kuvien kans, miten etulyhdyt saa osoittamaan ylemmäs. Ei mikään häävi väli tuo Kurikka - Kauhajoki, hirviä menee joka puolella ja oman auton valot osoittaa käytännös suoraa alaspäin.

Ja nyt vielä kun kouluun saa ruveta kulkemaan pikkutietä, missä kans hyvin vilkas hirviliikenne molemmin puolin..

Vai tuikkaako sinne xenonit pitkiin? Lisäpitkiä en laita.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #487 : 03.09.2013, 00:02:46 »
Avaa konepellin ja ylhäältä kattoen umpioitten takana valkosta muovia olevat säätöruuvit. Muistaakseni 6 kulmanen kanta ja keskellä syvennös jossa ristipää rukarin "rihlaus". Sekä ajo- että ja kauko-valo säätyy samasta.
Ohjeet valojeen suuntamiseen saa joku muu sanoa, ei nyt muista..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #488 : 03.09.2013, 00:04:38 »
Avaa konepellin ja ylhäältä kattoen umpioitten takana valkosta muovia olevat säätöruuvit. Muistaakseni 6 kulmanen kanta ja keskellä syvennös jossa ristipää rukarin "rihlaus". Sekä ajo- että ja kauko-valo säätyy samasta.
Ohjeet valojeen suuntamiseen saa joku muu sanoa, ei nyt muista..

Ja tolla ne siis saa vain ylemmäs? Onko noihin jotain "nyrkkisääntöä" vai mennäänkö taas se kuuluisa edellä puuhun?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #489 : 03.09.2013, 00:14:27 »
Toiseen suuntaan alas ja toiseen suuntaan ylös. Vähän niiku ruuvi se idea siinä, tajuaa homman kyllä kun systeemiä kattelee vähän aikaa umpion takana. Mutta tosiaan kun joku idean kertoo suuntamiseen niin ei ainakaan liian ylös sädä ja vastaantulijoita v*tuta.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Niko_S

  • Vieras
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #490 : 03.09.2013, 21:57:48 »
Yksinkertaisimmillaan valojen säätö menee näin:

1. Tasainen alusta tottakai, ja isohko tasainen seinäpinta.
2. Mitataan ajovalonlasin keskikohta pystysuunnassa, maasta siihen lasin keskelle.
3. Merkitään tuo kohta seinään.
4. Ajetaan auto parkkiin 5 metrin päähän siitä seinästä.
5. Jos valot on säädetty oikein tulisi valokeilan olla nyt 5 cm alempana, kuin merkitty kohta seinässä.

- Vinkkinä, että kannattaa tehdä yksi puoli kerraallaan, ja peittää toisen puolen ajovalo,
  niin ei ainakaan mene vahingossakaan pieleen, kun toisesta valosta tulee kuitenkin jonkun verran hajavaloa.

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #491 : 04.09.2013, 18:10:03 »
Yksinkertaisimmillaan valojen säätö menee näin:

1. Tasainen alusta tottakai, ja isohko tasainen seinäpinta.
2. Mitataan ajovalonlasin keskikohta pystysuunnassa, maasta siihen lasin keskelle.
3. Merkitään tuo kohta seinään.
4. Ajetaan auto parkkiin 5 metrin päähän siitä seinästä.
5. Jos valot on säädetty oikein tulisi valokeilan olla nyt 5 cm alempana, kuin merkitty kohta seinässä.

- Vinkkinä, että kannattaa tehdä yksi puoli kerraallaan, ja peittää toisen puolen ajovalo,
  niin ei ainakaan mene vahingossakaan pieleen, kun toisesta valosta tulee kuitenkin jonkun verran hajavaloa.

Valokeilan keskikohta, alareuna vai yläreuna :0 ?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #492 : 04.09.2013, 18:11:44 »
Nyt on valot niinku pitääkin, kiitosta vaan Niko ja sheiggi  :hello:

Tehty taas yks huomio. Paikallaan kun antaa kaasua niin kierrosten laskiessa noin 2500 --> 1500 kuuluu ihmeellinen "sirinä". Ekana tulee äänestä mieleen vähän väljä PV, samantyylinen sirinä.. Ajossa ei taas kuulu mitään ylimääräistä muuten kuin koneen hassu ääni hieman ennen 2000rpm, mutta on vissiin normaalia..


Valokeilan keskikohta, alareuna vai yläreuna :0 ?

Eikai sillä mitään väliä ole, ihan sama minkä kohdan merkkaa, kunhan mittaa sit 5m päästä että on 5cm alempana? ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #493 : 04.09.2013, 22:40:23 »
Tarkemmin kun ajattelin, niin tuli todettua taas että ajatus melkein kulki päivällä  :idiot2:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #494 : 04.09.2013, 23:24:34 »
Tarkemmin kun ajattelin, niin tuli todettua taas että ajatus melkein kulki päivällä  :idiot2:

No mä kans aattelin et sähän eri fiksu oot!  ;D  :kukkia:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Elekma  Autoracing