RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #495 : 04.09.2013, 23:30:31 »
No mä kans aattelin et sähän eri fiksu oot!  ;D  :kukkia:

Eix me kaikki tällä foorumilla olla. :hg:
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #496 : 23.09.2013, 12:40:56 »
Taas loppuu huumori auton kans.

Olisko turboruuvin laitto paikalleen vai mitä?

Ykkösellä ja kakkosella ahtaa nyt normaalisti, kakkosella heittää johonkin vajaaseen 0.8BAR, josta vähä tippuu alas, mutta kas vain ku heittää kolmosen tupaan. Samat ahdot 3500rpm asti, sitte vetääki piikin ja heittää yhtäkkiä kiloon.

Sai aikaisemmin ottaa enimpiä tangosta pois, ahtoi muuten 0.9, mutta kolmosella samassa kohtaa melkein 1,5..

Ehdotuksia?!
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #497 : 27.09.2013, 19:54:57 »
Nyt vissiin otti ja levis..

Suoraan vedosta sammui, annoin sit rullata tien vieressä hallin pihaan parkkiin.

Kattelin konehuonetta, mut sielä ei näkyny mitään tavallisesta poikkeavaa.

Annoin auton olla hetken ja koitin käynnistää. Käynti tosi tuskallista, pari kertaa kun vähäkään polkaiset kaasua niin meinaa sammua, jonka jälkeen ottaa kierroksia aika lailla normaalisti.

Kysymysmerkkejä herätti se, että kun kaasun nostaa, auto "huokaisee" ihan helvetin äänekkäästi. Dumppi on toiminnassa mutta ei tee mitään.

Jonkin ajan kuluttua sitten lähdin autolla hissukseen köröttelemään kotia kohti. Ahtoja ei nostanut enää ollenkaan.

Turboko?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #498 : 27.09.2013, 20:01:08 »
Ite tarkistaisin ahtoputkiston ensiksi. Ahtovuodolta kuullostaa ja isolta sellaiselta. Tai ettei olis coolerin pääty halki/irti?

Oliko paljon ahtoa kun sammui vai oliko alipaineilla?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #499 : 27.09.2013, 20:04:35 »
Ite tarkistaisin ahtoputkiston ensiksi. Ahtovuodolta kuullostaa ja isolta sellaiselta. Tai ettei olis coolerin pääty halki/irti?

Oliko paljon ahtoa kun sammui vai oliko alipaineilla?

Reipas kiihdytys, olisko ollut 0.3-0.5 luokkaa.

Ahtoputkia hipelöin ja tuntui kyllä olevan kiinni.. Mutta ettei olis cooleris jotain?! Kädellä kokeili niin aivan niinku olis huokinu sieltä seudulta..

Selittäiskö se ton ahtojen kokonaan puuttumisen?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #500 : 27.09.2013, 20:08:11 »
No jos coolerista pääty irti tai halki niin sehän puhaltaa kaiken sieltä pihalle. Eikä varmasti kulje eikä toimi hyvin.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #501 : 27.09.2013, 20:10:42 »
Ahtoputkisto/cuuleri vuodolle kyllä vaikuttaa, mutta, oma ärrä ei kyllä käynyt ollenkaan jos oli putki irti.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #502 : 27.09.2013, 20:14:43 »
Ja kun ahtoilmat karkaa järjestelmästä pois vuodon takia, seos menee heti rikkaalle, eikä jaksa käydä kunnolla. Turbo on todennäköisesti kunnossa, jos kerran kovasti huokaisee, kun kaasun laskee ylös.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2013, 20:16:25 kirjoittanut Merlin »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #503 : 27.09.2013, 20:50:41 »
Onkos coolerit yleensä alumiinia? Et jos pieni halkeema, saako hitsuutettua paikalleen..?

Jos ei, niin sit varmaanki purkaamolta kyselemään jotain halpaa p*skaa tähän konkurssiin, kiinaversio olis kiva mut varmasti maksaa..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #504 : 27.09.2013, 20:53:23 »
Muovia.  :-\

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #505 : 27.09.2013, 20:58:31 »
Muovia.  :-\

Eli purkaamolta samanmoinen tai kiinacooleri mallia alumiini..

Pitäis saada viikonlopun aikana kuntoon, maanantaina alkais C-kortin teoriat koulus niin olis vähä pakko päästä jollain..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #506 : 27.09.2013, 21:00:32 »
Eli purkaamolta samanmoinen tai kiinacooleri mallia alumiini..

Pitäis saada viikonlopun aikana kuntoon, maanantaina alkais C-kortin teoriat koulus niin olis vähä pakko päästä jollain..
Tarkistas nyt ensin se edes. Jos onkin letku irronnu tai jotain.

Fillarilla.  :pomo:

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #507 : 27.09.2013, 21:01:35 »
Kennosto on alumiinia mutta päädyt ovat muovia. Ja päädyt on kiinni silleen puristetusti. Joskus ollut että pääty on haljennut tai sitten pääty on ollut osittain irti kun puristeet levinneet.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #508 : 27.09.2013, 21:04:32 »
305€ maksaa ruottista alumiinicuuleri alkup paikalle toimituskuluineen.

Ja eiköhän tuon alkuperäisenkin saa parsittua kasaan, jos pääty on irronnut.
Sikamassalla ja puristaa kiinnikkeet takaisin?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" Nytkö se sit hajos..
« Vastaus #509 : 27.09.2013, 21:06:55 »
Tarkistas nyt ensin se edes. Jos onkin letku irronnu tai jotain.

Fillarilla.  :pomo:

Fillarilla 37km per sivu? Jos sä meet esti, sitte mäki.  :pomo:


305€ maksaa ruottista alumiinicuuleri alkup paikalle toimituskuluineen.

Ja eiköhän tuon alkuperäisenkin saa parsittua kasaan, jos pääty on irronnut.
Sikamassalla ja puristaa kiinnikkeet takaisin?

Ei kestä perse tommosia..

Olisko kiinacooleri sit vaihtoehto?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Proturbo  Autodiagnoosi