Elekma  Autoracing

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #525 : 28.09.2013, 13:03:29 »
Kävin pomo ostaas ne night breakerit, näyttää aika kivalta.  :pomo:

Ei vaan meinannu omat sirot kakkulapion kokoiset kourat sopia tonne.. ;D

Jos jostain vielä siniset parkkipolttimot löytäis, kävin ostaas "kirkkaat" mut kovasti neki on keltaset. Valkoset tai sinertävät istuis paljo paremmin nyt keulalle.  8)
Mun täytys kans pitkiin hakee NB:t tai vastaavat. Kun tälläsillä saa vaan liikennemerkit loistaan;)
Ero tavalliseen on jonkinlainen. KLIK!

Mulla on jotkut tollaset omassani joten nää vois olla aika samanlaiset. Hiukan sinertävä tuo valo on vaikka pitäis muka valkonen olla.  :idiot2:
KLIK! ja KLIK!

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #526 : 28.09.2013, 13:08:45 »
Ai parkit on tommoses noin, enpäs muistanu..

Täshän on parkit tos vilkun yläpuolella.. Et onko se kupu jotenkin semmonen ettei se ees anna palaa sinisenä?

Eikös nää oo jotku wannabet jotka antaa vaan yhden pistevalon?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #527 : 28.09.2013, 13:28:36 »
Ai parkit on tommoses noin, enpäs muistanu..

Täshän on parkit tos vilkun yläpuolella.. Et onko se kupu jotenkin semmonen ettei se ees anna palaa sinisenä?

Eikös nää oo jotku wannabet jotka antaa vaan yhden pistevalon?
Sun pitäs löytää omaas sellaset ledilamput joissa on useempi ledi että säteilee paremmin ympäriinsä.
Muta varmaankin haulla löytys jotain vinkkiä.

Nuo on wannabe polttimot kuten ne munkin mutta kyllä tuo antaa normaalin valon.

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #528 : 29.09.2013, 03:16:11 »
oli pakko lukea koko topicci läpi ja voin kertoa, et ei kannata edes ostaa kohtuu tehokasta turbo-autoa, jos ei perse kestä tai omia taitoja....

Hatun-nosto Tonskulle, ku uskaltaa kuitenki, prkl! Koska jostainhan kaikki lähtee ja kieltämättä tuli omia kokemuksia mieleen!

Nykyään tämmösten foorumien avulla saa kaikki apuja, joten ei välttämättä kannata uskoa nyrkkipajoja kohtuu vaikeitten moniventtiili-tinamoottoreiden kanssa, mutta silti kannattaa AINA koko kone/osat käyttää koneistamolla, missä on ammattitaitoset ihmiset, vaikka se maksaakin.

Kaikkea muuta voit melkee yrittää vaihella itekki ja jos menee vahingos vaikka väärinpäin, ni voit vaihtaa sen helpolla/halvalla takas...

j.k. itellä koko C70 T5 koneen täydellinen uusinta menossa wisecoilla ja veiveillä+ muut pikkuhilut...samalla rahalla sais alle 100tkm ajetun koneen ostettua eli jokainen laskee tietenkin oman tarpeensa..

j.k.k. voihan se olla, et tosin laitan vielä vakio t5 paikalleen, jos syntyy kaupat varaosa-autosta ja parashan on kone tosiaan kasata kiirettä irtaallaan!

p.s luulin, et mulla on pahin volle ja lehmän hermot, mut olen kohdannut voittajani! ;)

Joten tsemppiä!
- Subaru Impreza WRX STI PSE1
- Kawasaki ZX 10
- Kawasaki ZX 11

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #529 : 29.09.2013, 11:22:49 »
Kiitos sendmillion, aika mahtava piristys sunnuntaiaamuun.   -H-  :pomo:

Sillon ku tän auton ostin, niin ihastuin niin totaalisesti, et heti alussa jo päätin, et mä ajan tällä autolla vielä vuonna 2020. Tavoite on siihen mennes rakentaa tästä semmoinen, että ulkokuorta katsellessa lepää silmä, ja ajettaessa sielu.  8)

Kyllä täs vaihees moni olis jättäny varmaankin leikin kesken, mut ite taas ajattelin, et jos myyn puoli-ilmaiseks konerikkoisena, ostan toisen tilalle, niin miksei sekin porsisi samalla lailla?

200x parempi vaihtoehto silti toisaalta rempata, silloin ainaki ite tietää mitä koneeseen on uusittu, ja voi hyvällä omallatunnolla ajaa.

Auton rakentaminenkin alkaa varmaan viimeistään ens vuoden loppupuolella, tää nykyinen koulutus kestää 10.10.14 asti viimeistään, ellei jo aiemmin löydy vakityöpaikkaa. Katotaan nyt miten rahat riittää, ainahan nyt jotain pientä saa näprättyä, mut mitään kongreettista ei ihan tosta noin vaan.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #530 : 13.10.2013, 21:54:33 »
Kansalaiset, akkuehdotuksia?

Perjantai-iltana jäi sisävalot päälle ja akku tyhjäksi yön aikana. Kaveri anto lisävirtaa ja käytiin morsion kans kaupas ja auto kävi kaikkiaan varmaan puolisen tuntia. Tänä iltana oli sitten purkanut melkein tyhjäksi, pari kertaa sai sahattua ja sitten ei mitään.

Onhan tolla ikääkin likemmäs 4 vuotta, että ei kai noin vanha enää otakaan virtaa vastaan?

En nyt muista minkä kokoinen toi on, mut antakaa jotain ehdotuksia mulle, mielellään, jos yhtälö toimii, halpa ja hyvä. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #531 : 14.10.2013, 13:34:15 »
Positiivisia kokemuksia:
- Bosch Silver oli joskus kauan sitten, yks akku oli kolmessa autossa!  :D
- Tämä motonetin Znaijder. Jos hyvä ja halpa on olemassa, se on tämä.

Nyt omassa koslassa Banner AGM, 92ah. Ei osaa oikein vielä sanoa kuukauden käytön jälkeen että onks toi hyvä vai ei, hyvin se toistaseks starttaa!  :D
Volvoton

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #532 : 14.10.2013, 14:05:10 »
Jos akulla vähääkään ikää niin ei palaudu enää syväpurusta, kokemusta on.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #533 : 14.10.2013, 16:11:23 »
Jos akulla vähääkään ikää niin ei palaudu enää syväpurusta, kokemusta on.

Paitsi, jos on syväpurun kestävä malli kyseessä, mutta tuskin on.

En suosittele AGM-akkua näihin vanhempiin volvoihin.

Ostin Optiman hajottua, Vartan Blue Diamondin.
Hyvästä en tiedä, kun ei ole ollut vielä vuottakaan, mutta on se vielä toiminut, eikä hintakaan ollut kovin suolainen.
Optima yellow top kesti n. 8 vuotta, muutaman syväpurun sai ja niistä se tokeni hienosti, mutta viimein sekin kuoli pakkasella kuin seinään.
Ei huvittanut enää maksaa ylimääräistä akusta, joten katsotaan mitä tuo normiakku sitten kestää.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #534 : 14.10.2013, 19:15:42 »
Hyviä kommentteja.

Minkäslaisilla Amppeeritunneilla olis suositeltavaa olla?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #535 : 14.10.2013, 21:42:52 »
Hyviä kommentteja.

Minkäslaisilla Amppeeritunneilla olis suositeltavaa olla?

Mitä suurempi sen parempi.
Omaani löysin jonkun oliko 72 vai 73 Ah mallin, isompikin olis pituuden puolesta mennyt, mutta en jaksanut etsiä, kun oli kiirus saada auto ajoon.
Orggis oli muistaakseni 55Ah. Optima tais olla 44Ah, mutta hyvin se silti riitti.
Jos sulla on siellä kauhee poppikonearsenaali, niin sit ainakin kandee etsiä suurin mahdollinen akku.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #536 : 14.10.2013, 21:59:53 »
Pitää kattoa mitat tosta akusta mikä sielä nyt on, pituuden puolesta sinne menis vähän isompikin, ja samalla kurkata ne Ah:t sieltä..

Saa nähä pääseekö aamusta seulatyömaalle, meinas nytkin tänä ehtoona joutua sahaamaan käyntiin, kaveri haki aamulla varuiks suoraa työmaalle.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #537 : 19.10.2013, 09:31:49 »
Vähä rupee jo huolettaan toi koneen kalkatus, kylmänä käy oikein nätisti niinku vitosen pitääki, mut lämpösenä kalkattaa aika helvetin kovaa. Onko nämä nyt sitten ne venttiilinnostimet? Jos on, mitä noille pitäis tehdä, onko paha rasti tehä itte, kuinka paljon korjaamo veloittaa?

EDIT: Ja luonnollisesti, onko rallattavana jotain haittaa koneelle?
« Viimeksi muokattu: 19.10.2013, 09:35:38 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #538 : 27.10.2013, 21:33:53 »
Pohditaanpas nyt yhdes tuota ahto-ongelmaa.

Käyttäjän NordicR kanssa jo keskusteltiin tuolla korjaamopuolella..

Eli tällä hetkellä JuhaUlta ostettu ahtoruuvi kiinni letkussa joka menee suoraan kompuralta hukkikselle, eli originaali tcv jätetty pois.

Vaikka hukkiksen tankoa kiristelee kuinka ja vaikka ruuvia kääntelee miten päin vaan, minimissä ahdot saa 0.5. Korkeimmillaan nousee tohon 0.7.

Otin hukkiksen puolelta letkunkin kokonaan irti ja vaikka kuinka antoi sikaa, ahtoi tasan 0.6, ei yhtään enempää.

Turbo viheltää noin välillä 0.3-0.5, semmosta ei-niin-tervettä, yleensähän se "puhaltaa"..

Toisekseen ahdot myös tuntuu nousevan ihan tajuttoman hitaasti, 16T + 15G -kombinaatio paikallaan ja "täys" rähinä vasta 4000rpm. Auto myös tuntuu jotenkin "piikkaavan" siinä 3500-4000 rpm nurkilla, niinkuin napista painamalla. Silti ahdot pysyy ihan vakaana koko ajan.

Ja nyt otetaan ehdotuksia vastaan.

Ehdotettu on paskana olevaa turboa ja ahtovuotoa. Mitään vuotoja en oo ite onnistunu vielä löytämään, turbon kunnosta en osaa sanoa muuta kuin että tasapainotettu ja rempattu 10tkm sitten. Ja koneella ajettu aina ylipaineella vasta koneen ollessa lämmin, ja aina parkkiin ajettaessa jälkikäytetty jonkin aikaa.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #539 : 27.10.2013, 22:03:23 »
Olisko pakopesä / portti halki oikein kunnolla, jos ei kerran ahdot nouse.

 

Elekma  Autoracing