Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #540 : 27.10.2013, 22:06:40 »
Oliskohan sit ihan hiljan haljennu, revin meinaan tuolta pässiä irti 31.7, ja kun sain peitelätkän niin heitti ihan pintakaasullakin jo helposti 1.2BAR..

Et se on kyllä pari kuukautta sit skulannu ihan normaalisti, en vaan muista missä välis ne ahdot on jääny jurraamaan tohon.

Näkeekö noista kumpaakaan irroittamatta turboa?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #541 : 27.10.2013, 22:25:20 »
Onko siellä mitään pässiä nyt. Turbo on voinut kyllä ottaa itteensä tuosta pässin poistosta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #542 : 27.10.2013, 23:34:05 »
Onko siellä mitään pässiä nyt. Turbo on voinut kyllä ottaa itteensä tuosta pässin poistosta.
Kirjoitteli mun topisissa että dumppi kiinni tällä hetkellä :) pakopesän halkeaman voisi nähdä sillain että irrottaa downpipen ja kahtoo sisälle että onko halki vai ei  ???

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #543 : 28.10.2013, 00:39:23 »
Jos on dumppi, niin toimiiko se?
Nehän tunnetusti ei toimi kunnolla :P

Pakopesän halkeamaa ei välttämättä näe kunnolla downpipen puolelta, portin reiän halkeaman näkee kyllä kun ottaa kellon varren irti että portti aukeaa kunnolla.

Ja millainen kello siinä turbossa on? Uusi vai vanha?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #544 : 28.10.2013, 06:37:16 »
Joo, Forgen dumppi on kiinni ja en tiedä toimiiko, mutta ainakin sihahtaa silloin kun pitää. ;D

Kello on vanha.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #545 : 28.10.2013, 10:45:16 »
 Kellohan tuli testattua jo, että ei pitäisi siinä olla häikkää  ;) Tuli mieleen tosta vihellyksestä ja Hurm0ksen neuvosta, että ootko dumppia kattellu mitä se tekee kun painat kaasua, ettei ois mäntä jumittanu, eikös forgen dumpeissa näe männän liikkeen? Aika kaukaa haettu, mutta ei kai sekään mahdotonta ole, etenkin jos käytetty dumppi.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #546 : 28.10.2013, 11:36:57 »
Eihän tollanen mandariiniahdin isoa vuotoa tarvii ahtoputkistossa, että ei jaksa enää painetta nostaa oikealle tasolle.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #547 : 28.10.2013, 12:38:15 »
Mulla oli sormen pään kokonen reikä ja ei jaksanu hukkiksen letku irti nostaa kun 0.5bariin. Siksi edelleenkin epäilen itsekin jossain pientä vuotoa.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #548 : 28.10.2013, 12:53:22 »
Se dumppi voi hyvinkin jäädä vuotamaan.
Kokeile ottaa se irti ja tulpata liitos letkusta, huomaat kyllä heti että oliko vika siinä, paljoa ei kannata ajella ilman pässiä tai dumppia.
Suosittelisin alkuperäistä bypassia, se vaan toimii huomattavasti paremmin kuin nuo dumpit.

Vanha ja löysä kello voi myös olla syypää, pakopaine vaan avaa porttia ennenkuin saadaan kunnon ahtopainetta tuotettua.
Jollain apujousiviritelmällä tai toisella kellolla tuo selviää.

Ja tietysti vuoto jossain ahtoletkussa tai esim. coolerissa voi tehdä ahtovajeen.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #549 : 28.10.2013, 15:18:17 »
Kyllä se dumpin mäntä liikkuu kaasua painettaessa..

Rupeen kans Hurm0s oleen samaa mieltä että orig. bypass kiinni.. Toi suhahtelu alkaa jo melkein v*tuttamaan.. ;D Sais sitte vaikka uusittua IMMun ja jotain muuta pientä et sais kulutustakin alas..

Jotenki haluaisin uskoa että sielä on vaan vuoto jossain, mutta kun ei vaan j*malauta löydy mistään..

Kulutuskin on aika ronski, 7800km matkalla 10.5. Nytkin kun kouluun kulkee, eestaas tulee sen 70km ja vaikka 80 taulus ajat niin silti trippi (tai se mikä mittaa kilometrit nollaan) putoaa 60:lla..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #550 : 28.10.2013, 16:04:02 »
Kyllä se dumpin mäntä liikkuu kaasua painettaessa..

Rupeen kans Hurm0s oleen samaa mieltä että orig. bypass kiinni.. Toi suhahtelu alkaa jo melkein v*tuttamaan.. ;D Sais sitte vaikka uusittua IMMun ja jotain muuta pientä et sais kulutustakin alas..

Jotenki haluaisin uskoa että sielä on vaan vuoto jossain, mutta kun ei vaan j*malauta löydy mistään..

Kulutuskin on aika ronski, 7800km matkalla 10.5. Nytkin kun kouluun kulkee, eestaas tulee sen 70km ja vaikka 80 taulus ajat niin silti trippi (tai se mikä mittaa kilometrit nollaan) putoaa 60:lla..
tuntuu kyllä jonkin verran vievän  :o itsellä on nyt tripissä 420km ja tyhjään tankkiin lupailee 380km eli 8,75 keskikulutusta lupailee ja mullahan siis kilometrit koostuu yleensä 200km matka-ajoa ja 50-150km kaupunkia riipuen koulun ja kruisailun määrästä :) mutta alle kympin kyllä pitäis sunki päästä helposti...
Mitäs sulla näyttää hetkelliseksi kulutukseksi jos ajat esim tuota kahdeksaakymppiä ??? itsellä pyörii siinä 5-7 litran välissä tasaisella, toki sitten ylämäissä nousee ja alamäet melkeen moottorijarrulla :)
Tuosta IMMusta sen verta että jos se ei oireile millään tapaa (kaasunvasteen katoaminen, tyhjäkäynnin seilaus yms.) niin pelkkä puhdistus sillä crc:n puhdistussprayllä ja toiminnan tarkastaminen yleismittarilla voisi riittää :) mullakin auttoi puhdistus hetken kunnes toi kaasunvaste-ongelma palas ja nyttemminhän se sitten ilmoitti haluavansa eläkkeelle :D Tai mikä mä oon neuvomaan kun en itekkään mistään mitään tiedä  V:>

« Viimeksi muokattu: 28.10.2013, 16:06:56 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #551 : 28.10.2013, 16:13:15 »
Matkalla kun todellinen nopeus on 80 tasan, saattaa käydä ehkä just alle 7, mut pääasias siinä 7.5+ koko ajan.

Ainut mitä häikkää kaasuvasteessa on kylmä kone kun pihasta lähtee. Ei meinaa ottaa rinkiä ensin kunnolla, ja kun ykkösellä lähdet pihasta ja heität kakkosta tupaan, menee sekunti ennenkö se tekee mitään.

Muuten toimii ihan normaalisti.. Mitenköhän tota uskaltais puhdistella?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #552 : 28.10.2013, 16:44:39 »
Vähällähän nuo vielä tuntuu menevän. Vanha C70:ppi uudemmalla koneella ja automaatilla vei aina sen 10,5-11,5 satasella. Kerran taisin pelkällä maantie ajolla saada ysin pintaa kulutuksen. ::)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #553 : 28.10.2013, 16:47:02 »
Vähällähän nuo vielä tuntuu menevän. Vanha C70:ppi uudemmalla koneella ja automaatilla vei aina sen 10,5-11,5 satasella. Kerran taisin pelkällä maantie ajolla saada ysin pintaa kulutuksen. ::)

Automaattilisä. ;) Me hämmennetään ihan ite.  8)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #554 : 28.10.2013, 16:55:14 »
Minäkin kyllä ihmettelen teidän kulutuslukemianne. :o
Omalla kun ajaa 80 km/h niin hetkellinen kulutus näyttää 7,9-9,9 litraa sadalla kilometrillä ja 100 km/h ehkä juuri 9,7. Riippuu kyllä, ajaako tasaisella, vai mäessä. Talvirenkailla vie noin litran vähemmän.

Jotain kyllä täytyisi tehdä.

 

Carcom Oy  Elekma