Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #555 : 28.10.2013, 17:04:07 »
Liikaahan toi omakin vie, tuntuu että ajotietokone valehtelee ku sika noiden lukemien kans..

Mut aika lailla karkeesti 10e bensat menee kun käy koulus, josta tosiaan tulee se 70km yhteensä.. Ahtopainemittari näyttää semmosta 0.6-0.7 kiloa alipainetta tasaisesti ajettaessa.

Vikakoodit voisin tuolta ihan huvikseen kattoa lykääkö se jotain. Sen tietää et seoksista urputtaa koska dumppi.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #556 : 28.10.2013, 22:02:05 »
Kova kulutus ja kylmänä heikko toiminta vihjaa todella vahvasti vuotoon ahtoputkistossa.
Vuotava dumppi = vuoto ahtoputkistossa.
Vuoto saa tuon käymään liian rikkaalla ja kylmänä kun on kylmärikastus päällä, on seos todella rikkaalla eli röpeltää eikä vastaa kaasuun.

Eräällä kaverilla oli T-5R:ssä forgen dumppi ja oireet oli aivan tasan tuollaiset. Dumpin kun heitti mäkeen, niin kaikki murheet poissa.

Voisin melkein lyödä vetoa, että kulutus laskee ja ahdot alkaa taas nousta kun otat sen dumpin pois :P
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2549
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #557 : 29.10.2013, 03:45:47 »
Itte en tällasia oireita ole huomannut, tosin tossa onki HKS:sän dumppi. En tiedä kummin päin Forge toimii mutta HKS ahtopaine pitää männän kiinni, muttei siitä sen enempää... pakko sanoa että tapahtumarikas projektitopikki tämä ainakin on  :hello:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #558 : 29.10.2013, 06:24:12 »
Kokeiltiin oikeasti toimivalla dumpilla, ja sama vika.

Nyt vielä kaiken tän päälle toi ei edes kulje täyskaasulla. Nykii ku perkele.

En tiiä.. Tänään kaverin kans muokataan toinen hukkis kiinni ja katotaan mitä sanoo. Tsekataan myös katti ja lambda-anturi. Sen jälkeen turbo irti ja kurkataan pakopesään.

Olis K27 turbo tiedos, tekiskö semmosella mitään?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #559 : 29.10.2013, 08:18:30 »
Paljonko siellä on sillä toisella dumpilla ahtoja? Entä täyskaasulla?

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #560 : 29.10.2013, 13:21:30 »
 Sanon tän vielä viidennen kerran, mutta kuulostaa ahtovuodolta entistä enemmän. Mulla tosiaan kun reikä ahtoputkessa kasvoi niin alkoi oirehtimaan täysin samanlailla, eli alko pätkimään täyskaasulla ja ahdot tippui entisestään  ::) Ihmettelen hyvin suuresti jos vika on kellossa, koska sillon koneen_EI_pitäisi pätkiä, se ei vaan sillon ahda tarpeeksi + kellon alipaineletkun irrottamisella ei vaikutusta asiaan, mun käsittääkseni vaikka jousi olis kuoleentunu tai poikki tai kalvo paskana niin nimenomaan tällöin ahtaa täydet, se ikäänkuin ohitetaan. Lisäksi sulla on kulutus noussu ilmeisesti aika lailla, ja vaikka ite kun ajoin ilman mitään ahtopaineensäädintä sisäänajon, niin kulutus ei juurikaan noussut, ahtovuodon ilmeentyessä taas hyppäs itelläkin lähes 15l/100km.

 Mutta kokeile ihmeessä sitä kellopatenttiakin, kun ei siinä mitään häviä. Toi on saatanan turhauttavaa kun vikaa ei löydy vaikka kuin ettii, etenkin kun se vaatii sen pienen halkeemaan jossain paskaluukussa. Onnea ja toivotaan nyt oikeesti, että saatte auton pelaamaan  :hello:
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #561 : 29.10.2013, 14:58:07 »
Ahtovuodolta kuulostaa joo, vika jos ei ole dumpissa, niin jostain muualta luultavasti vuotaa.
Kova kulutus ja heikko toiminta kylmänä tukee tuota vikadiagnoosia aika rajusti.

Huonolla hukkiksen kellolla ei pitäisi tosiaan pätkiä, mutta vajaat paineet kellon letku irroitettunakin voi silti viitata vikaan kellossa.
Pakopaine tosiaan työntää sen hukkiksen läpän auki ennenkuin ahtopainetta saadaan tehtyä.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #562 : 29.10.2013, 21:23:02 »
Hyvä tietää, että tuo kellon testauskaan ei ole siis täysin varmaa tolla menetelmällä   ;) Mielenkiintosta kyllä tietää mistä vika nyt lopulta löytyy.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #563 : 29.10.2013, 22:54:49 »
Ei kait se dumppi nyt saa liikkua, jos kaasua painaa. Senhän pitäisi aueta vasta kun kaasusta höllätään, eli imusarjaan tulee alipaine. Tällöin päästetään ahtoputkistosta ylipaine pois. Vai onko tuo "suhistin" tuolla pelkästään äänien vuoksi.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #564 : 29.10.2013, 23:32:00 »
tyhmä kysymys, onko dumpissa alipaineletku imusarjaan kiinni?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #565 : 30.10.2013, 11:16:24 »
Ei kait se dumppi nyt saa liikkua, jos kaasua painaa. Senhän pitäisi aueta vasta kun kaasusta höllätään, eli imusarjaan tulee alipaine. Tällöin päästetään ahtoputkistosta ylipaine pois. Vai onko tuo "suhistin" tuolla pelkästään äänien vuoksi.

Toi romu päästää läpi.. Noh, kaverilta uus dumppi jo kiinni, ja se ainakin toimii.


tyhmä kysymys, onko dumpissa alipaineletku imusarjaan kiinni?

On. ;)


Eilen meni kellonympärystä vikoja etsiessä ja ruuvatessa. Suoraa koulusta kaverille ja kello 3 yöllä takas kotona.

Katti me otettiin sieltä pois ja tyhjättiin. Ei ihme jos senkään takia ei oo toiminu, yks paskaisimmista kateista mitä kaveri on nähnyt, ja ruuvaa kuitenkin käytännössä työkseen.

Haettiin myös "uus" hukkaportti, toi edellinen meinaan kolisi ja klapisi ja kaikkea siltä väliltä, ettei sekään kyllä ehjä ollut.

Ahtovuotoja kateltiin kauan aikaa, mut ei löytyny millään. Puol 11 mais löytyi. Flektin ja imusarjan välissä on se alipainepumppu, siltä lähtee letku ahtoputken kylkeen. Oli murtunut sieltä pumpun päädystä, niin v-mäisesti ettei kädellä tuntenu mitään, ja tuota ei oikeasti meinannut nähdä. Tehtiin sinne sitten omapatentti, väliin kovaa metalliputkea ja klemmareilla koko laitos kiinni, ei varmasti irtoa.

Sitte tehtiin testilenkki. Ensivaikutelma lupaava kun konekin kuulosti katin tyhjäyksen takia paljon nätimmältä.

Ykkösellä vähän vauhtia, kakkonen tupaan ja loso pohjaan. Täydet ahdot jo 3000rpm nurkilla, kelas nyt noin 0.9bar, ja kulkee ihan ku tautinen. Verrattuna toissapäiväisen ja nykyisen "setupin" välillä, tuntuu et toissapäivänä alla olis ollut litrainen Micra.

Kohtuullisen kiva peli nyt S*

Kiitoksia teille kaikille mussukoille, ootte te eri ihania S*  :smitten:


EDIT: Kaverilla kun on vähän reippaampi RX-7, niin ajattelin että ikuistetaan kuva. Eli kuvassa 15G kompurapuoli vs. Holset.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013, 12:01:07 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #566 : 30.10.2013, 20:41:03 »
"Kevyttä" testiajoa suoritettu tänään. Ahdot on asettuneet aika lailla siihen 0.9 nurkille, mun mielestä hyvä siinä.

Vähä taas niinku lapsi karkkikaupas kun auto tykkää lyödä tyhjää ja liikkuu vaihteeksi oikein kivasti S*

Saa nähdä muuttuuko kulutus mihinkään suuntaan matka-ajossa kun aamusta suuntaa kouluun.

Myöskin kaverin dumppi kiinni, on jäykkä kuin p*rkele, ja siitä jännä että kaasu nostettaessa ääni on ihan samanlainen kuin orig. bypassilla. Mahtavaa ajella välissä ilman sihinöitä. Rupee kai jo pussihousut lepattaan? ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #567 : 30.10.2013, 21:32:27 »
Myöskin kaverin dumppi kiinni, on jäykkä kuin p*rkele, ja siitä jännä että kaasu nostettaessa ääni on ihan samanlainen kuin orig. bypassilla. Mahtavaa ajella välissä ilman sihinöitä. Rupee kai jo pussihousut lepattaan? ;D

vetää paineit takas ahtimen siiville ei tee hyvää....
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #568 : 30.10.2013, 21:55:23 »
vetää paineit takas ahtimen siiville ei tee hyvää....

Kyllä se silti aukeaa.

Osittain itetehty niin olettaisin et varmaankin sen takia hassu ääni.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #569 : 30.10.2013, 22:32:48 »
Pääasia, että sait autos kuntoon  :) Koita nyt pitää se nipussa. Otitteko katin kokonaan pois ja putkea tilalle vai tyhjensittekö vaan kotelon? Oliko tiukassa sisuskalut jos tyhjäsitte? On käyny itelläki mielessä kyseinen opereissöni  :P Ja muuttuko äänet jotenki?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Kulkukoira  Proturbo