KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262246 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #645 : 19.08.2014, 18:57:17 »
Muistan kyllä itsekkin kun porukoiden B5252S:n jakopäätä vaihdettiin niin ihan samanlainen rukoilu oli täälläkin ja lopulta meni tuurilla vikan pyörän päälle  :D

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #646 : 19.08.2014, 19:56:49 »
Pyörimissuunta on siten että hihnan tekstit asennussuunnasta katsottuna oikeenpäin, kuten yleisesti kaikissa remmeissä.

Eihän sulla ole sen hydraulikiristimen ja rullan välissä se pohjausprikka paikoillaan? (Valkoinen muovihaarukka), se voi estää kiristinrullaa peruuttamasta tarpeeks. Remmi paikoilleen, sokan vapautus ja sitten se haarukka väliin.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #647 : 19.08.2014, 20:39:38 »
Muistan kyllä itsekkin kun porukoiden B5252S:n jakopäätä vaihdettiin niin ihan samanlainen rukoilu oli täälläkin ja lopulta meni tuurilla vikan pyörän päälle  :D

Taidan hommata jonkun rukousnauhan perjantaita varten valmiiksi..

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #648 : 19.08.2014, 23:04:49 »
Pyörimissuunta on siten että hihnan tekstit asennussuunnasta katsottuna oikeenpäin, kuten yleisesti kaikissa remmeissä.

Eihän sulla ole sen hydraulikiristimen ja rullan välissä se pohjausprikka paikoillaan? (Valkoinen muovihaarukka), se voi estää kiristinrullaa peruuttamasta tarpeeks. Remmi paikoilleen, sokan vapautus ja sitten se haarukka väliin.

Minkäs näköinen lirpake se semmonen on? Mitään muistikuvaa semmosesta..

Käynpä huomenna ihmettelemässä taas koulun jälkeen että josko se vihdoin..

Hyvä että tietää tuon pyörimissuunnankin nyt... Olisko sillä ollut jotain dramaattista vaikutusta jos sen olisi väärinpäin laittanut?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #649 : 19.08.2014, 23:37:25 »
Ota vähän popcornia ja kokis hollille ja katsele vaikka tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=1CPrcPJPHdk

Tuosta saa jonkinmoista vihjettä hommaan.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #650 : 19.08.2014, 23:40:35 »
Tällanen, tulee ainakin Gates hihnasarjassa mukana. Mulla on näitä uusia jos tarviit.



Hihnojen saumakohdat kulkee myötäpäivään ni saumat kestää paremmin.
Näin lyhyillä vaihtoväleillä ku sulla kestää varmasti kumminpäin vaa.  :D

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #651 : 20.08.2014, 16:33:55 »
Ota vähän popcornia ja kokis hollille ja katsele vaikka tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=1CPrcPJPHdk

Tuosta saa jonkinmoista vihjettä hommaan.

No eihän tää auttanut mitenkään! ;D Lisää vain vitutusta, he laittaa sen noin vaan ja mä kiroan ja väännän..


Tällanen, tulee ainakin Gates hihnasarjassa mukana. Mulla on näitä uusia jos tarviit.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hihnojen saumakohdat kulkee myötäpäivään ni saumat kestää paremmin.
Näin lyhyillä vaihtoväleillä ku sulla kestää varmasti kumminpäin vaa.  :D

Ei mulla tommosta sielä välissä ole... ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #652 : 20.08.2014, 16:52:04 »
Onko alahihnapyörä irti vai pujotitko välistä rattaalle. Pujottamalla jää herkästi hihnan hammas rattaan hampaan päälle. Jos alahihnapyörä on irti, niin en keksi mikä vastustaisi.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #653 : 20.08.2014, 17:26:21 »
Onko alahihnapyörä irti vai pujotitko välistä rattaalle. Pujottamalla jää herkästi hihnan hammas rattaan hampaan päälle. Jos alahihnapyörä on irti, niin en keksi mikä vastustaisi.

Ei ole irti, välistä ujutin. Alan kovasti kallistua tähän myös. Koitan tänään ehtiä käydä ihmettelemässä, josko onnistuisi..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #654 : 20.08.2014, 17:37:18 »
Ei ole irti, välistä ujutin. Alan kovasti kallistua tähän myös. Koitan tänään ehtiä käydä ihmettelemässä, josko onnistuisi..
Ota ehdottomasti se hihnapyörä pois.


Linkkaan vielä tällaisen ohjeen, jos ei vieläkään onnistu, niin pakko nostaa kädet pystyyn ;D
http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/timing_belt_change.html
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #655 : 20.08.2014, 17:48:13 »
Ota ehdottomasti se hihnapyörä pois.


Linkkaan vielä tällaisen ohjeen, jos ei vieläkään onnistu, niin pakko nostaa kädet pystyyn ;D
http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/timing_belt_change.html

Minäpä kokeilen, käyn tässä kokeilemassa kun jaksan liikkua.. :) Kädet kyynärpäitä myöten ristiin.. ;D

Täytyy vielä erikseen kiittää jo tässä vaiheessa, tosi innokkaasti ootte kaikki jeesaamassa ihmistä hädässä. -H-
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #656 : 20.08.2014, 20:03:12 »
Sehän lienee erittäin tärkeää että kampuran pyörän ja imunokkapyörän välillä (kiristinrullan ja ohjainrullan kautta) hihna on kireällä ensialkuun. Sen jälkeen ujuttelua muille pyörille (pakonokkapyörälle ja vesipumpulle). Voimaa saa kuulemma käyttää että menee. Eli ei mene kuten laturinhihna..

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #657 : 20.08.2014, 20:44:33 »
Ootte te eri mussukoita.. S*

Jakopää on paikallaan. Alapäästä otti johonkin v*tun klipareeseen vastaan toi hihna ettei se voinutkaan tulla paikalleen, eikä tuota nähnyt ilman taskulamppua ja naamaa kiinni lohkon kyljessä..

Tosiaan, hihna paikalleen, kaksin käsin hampaat irvessä hihnaa kiskoen, sokka pois siltä kiristinhärpäkkeeltä ja kokeilin pyöritellä konetta. Useamman kierroksen pyörittelin molempiin suuntiin ja kyllä, ajoitukset pysyvät kohdillaan.

Olisko se siinä?  8)


EDIT:
Sehän lienee erittäin tärkeää että kampuran pyörän ja imunokkapyörän välillä (kiristinrullan ja ohjainrullan kautta) hihna on kireällä ensialkuun. Sen jälkeen ujuttelua muille pyörille (pakonokkapyörälle ja vesipumpulle). Voimaa saa kuulemma käyttää että menee. Eli ei mene kuten laturinhihna..

Nimenomaan näin tein, ja ihan voimaa käyttäen.

EDIT2: Sit jos sais osaavan käsiparin että saatais vanha kone pois, kaverilla muuttohommat haittaa niin kovaa ettei ehdi jeesaamaan, ja yksin ei oikein viitsi kun ei ikinä ennen ole tehnyt, ettei vain riko mitään..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #658 : 20.08.2014, 21:49:53 »
Mitenkäs moottorinohjaus, seuraako vaihtokoneen mukana? Iskunpituushan taitaa olla erona, joten sytkäennakot lienee softassa erilaiset ym.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #659 : 20.08.2014, 21:58:06 »
Mitenkäs moottorinohjaus, seuraako vaihtokoneen mukana? Iskunpituushan taitaa olla erona, joten sytkäennakot lienee softassa erilaiset ym.

Iskupituus on erona, ja mulla on autosta, josta tämä B5204T kone irroitettiin, myös ECU. Oletettavasti lastutettu. Eli tämän suhteen ei tarvi murehtia. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Elekma  Autoracing