Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 262283 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #675 : 04.10.2014, 15:06:25 »
Tuo mikä menee vetarin akselin yli, missä on metallia päässä.
Se on lohkolämmittimen johto.

Toista yritin kaivella internetin syövereistä tuloksetta.

Onko sinulla korjausopas? Sieltä löytyisi tietoa aika kattavasti.

Ja luonnollisesti lohkolämmittimen johdossa ei liiku neste..? ;D

Toi toinen vesiletku olis kiva tietää että mikä se on, kun noista kumpikaan ei näytä likimainkaan noilta, joista Suolin kanssa juteltiin tossa ylempänä..

Downpipellekin pitäis jotain keksiä. Voiko tuota jouston kohdalla tossa päällä olevaa verkkoa raottaa / voiko sen repiä kokonaan pois? Sais ehkä paikannettua mistä kohdin se vuotaa..

Korjausopasta ei ole..  :-\
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Niko_S

  • Vieras
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #676 : 04.10.2014, 15:12:53 »
Ai niin, näissä tinakoneissa olikin säteilylämmitin...  :facepalm:

Jatkakaa. 

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #677 : 04.10.2014, 15:26:23 »
Tu toinen taitaa olla turbon öljyputki.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #678 : 04.10.2014, 16:08:16 »


Tuo toinen sininen on tosiaan öljylinja, tarkemmin sanottuna öljyntulo kuten j_tapio sanoikin :)
Kuvasta ei saa oikein selvää mutta vaikuttaa siltä että joku on korvannut tuon mun kuvassa näkyvän vesiputken tuollaisella letkupatentilla, turbon keskiössä eli letkun toisessa päässä lienee putken pätkä ja banjo? ::)
Ei liene kovin suuri ihme jos vuotaa kun siinä on pakosarja, downpipe ja pari muuta lämmönlähdettä vieressä... Volvo jostain kumman syystä on käyttänyt metalliputkia turbon linjoissa :D

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #679 : 04.10.2014, 16:10:00 »
Tää nyt menee vähän hassusti.

Ainakin tässä kuvassa on vain pätkä muoviletkua, josta se jatkuu metallisena.

Mun autossa se taas näyttää tältä, eli menee suoraan letkuna. Mitäs v*ttua?

Näyttääkö tuo toinen menevän oikein?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #680 : 04.10.2014, 16:16:22 »
Mistähän noita metallisia vesiputkia mahtais saada?

Tuohan on pakko saada vaihdettua vähän v*tun nopeeta.

Onkos tuo öljyntulo myös metallia siitä väliltä, vai koko matkalta letkua?

EDIT: Jaaha, pikkuveli laittoi just kuvaa pellin alta, ja tuon vesiletkun pääpaikka turbon kyljessä on auki.

« Viimeksi muokattu: 04.10.2014, 16:19:50 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #681 : 04.10.2014, 16:20:29 »
Do88 kuvassa on oikein, eli se on metallinen ja välissä pieni kumiputki. Kannattaa varmaan purkaamoilta ym. käydä etsimässä. Volvoltakin tietty voi kysästä.

Öljynpaluu ja tulo ovat kokonaan metallisia.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #682 : 04.10.2014, 16:22:10 »
Do88 kuvassa on oikein, eli se on metallinen ja välissä pieni kumiputki. Kannattaa varmaan purkaamoilta ym. käydä etsimässä. Volvoltakin tietty voi kysästä.

Öljynpaluu ja tulo ovat kokonaan metallisia.

Eli uusiksi saa laittaa sen öljyntuloputken myös.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #683 : 04.10.2014, 16:49:23 »
Vesiputken toinen pää paikannettu:



Mitäs v*ttua? Onko edes vaihtoehto, että nuo tulppaa molemmista päistä, jättää vain pienet nysät, ruuvi sisään ja klemmarilla kiinni, vai onko joku ihan rehti funktio? Siirtää vain vettä paikasta A paikkaan B?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #684 : 04.10.2014, 18:44:45 »
Mulla on yks ylimääräinen vesiputki. Laita vaikka yv jos tarvitset vielä.
XC70 D5

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 2.3 T-5 "Perhewagon" goes B5204T.
« Vastaus #685 : 05.10.2014, 23:01:57 »
Tuossahan on nyt siis otettu turbon vesijäähdytys kokonaan pois käytöstä tuolla letkupatentilla  ::) Eli sulta puuttuu vesijäähdytyksen molemmat metalliputket tällä hetkellä  :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 2.0 T-5 "Perhewagon"
« Vastaus #686 : 06.10.2014, 09:47:24 »
Tuossahan on nyt siis otettu turbon vesijäähdytys kokonaan pois käytöstä tuolla letkupatentilla  ::) Eli sulta puuttuu vesijäähdytyksen molemmat metalliputket tällä hetkellä  :)

No eikös tuo ole fiksumpaa tulpata molemmista päistä, eipähän ainakaan pyri muoviletku sulamaan kun käytännössä kosketuksissa turboon..

Se kun kaiketi on tähänkin asti ollut poissa pelistä.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2014, 12:35:03 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" vuotomurheita..
« Vastaus #687 : 07.10.2014, 18:40:07 »
Noojoo.

Toi vesiletku on nyt katkottu keskeltä ja tulpattu molemmista päistä, eikä ole kosketuksissa turboon.

Sieltä sitten paljastui välistä vielä toinenkin jatko, lyöty putkenpätkä väliin ja klemmareilla kiinni..

Kumpikaan tukituista päistä ei vuoda, eikä silminnähden tuo liitoskohtakaan.

Silti muutaman kilometrin (suljetulla alueella tottakai) testilenkin jälkeen vetarin päällinen ja lämppäriletku ihan märkinä, ja pyyhkäistessä väri on öljyinen, seassa nestettä.

Jäähdytysnestettä hukkaa jostakin, paisarin pinta putosi karvan verran testilenkkien jälkeen, ja toki öljyvuodonkin mahdollisuus voi olla.

Onks ehdotuksia? Nosturi kun olis niin sais auton ylös ja näkis heti mut kun ei..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" vuotomurheita..
« Vastaus #688 : 07.10.2014, 21:11:58 »
Ilman kuvia on kyllä paha arvailla että missä se vuoto on  ::) Ei paikallaan käyttäessä sitten vuoda mistään vai ???

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" vuotomurheita..
« Vastaus #689 : 07.10.2014, 21:17:04 »
Katso ne sisälämppärinkennon letkut ettei liitoksista vuoda, mitkä on tulipellissä.
Niissä on muoviklipsut,  painamalla putkeavasten lähtee pois ja purkissa O renkaat.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Futurez  Kulkukoira