Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: turmiolan tommi - 27.04.2011, 11:46:58
-
No niin. Loppu talvesta alkoi konehuoneesta kuulua silloin tälläin "peltistä" räminää. Lopulta kilinästä tuli jatkuvaa ja aiheuttajaksi paljastui downpipe joka on poikki katalysaattorin päästä.
Kysymys kuuluukin, onnistuuko korjaus hitsaamalla sauma uudestaan ja tuleeko sauma kestämään?
Sylettäis lähteä ostaan uutta kattia.
Onkos kellään muulla sattunu vastaavaa???
-
Miksi ei kestäisi kun ammattilainen hitsaa oikeilla välineillä. Paljonko autollasi on ajettu? Ei liene ihan yleisin vika tuollainen.
-
Kuulemma saattaa ruveta ruostumaan sauman vierestä.
Itse ainakin olen käyttänyt joskus kun oli "riisikuppeja" pakoputkikorjaamolla.
Helsingissä http://www.ristotiittanen.fi/ (http://www.ristotiittanen.fi/) on ainakin yksi halpa korjaamo.
Laittavat vähän isomman putkenpätkän rikkimenneen kohdan päälle ja pakoputkiklemmareilla kiinni. Katsastuksesta mennyt hyvin läpi.
(http://www.vannetukku.fi/images/pakoputkiklemmari.jpg)
-
Kuulemma saattaa ruveta ruostumaan sauman vierestä.
Itse ainakin olen käyttänyt joskus kun oli "riisikuppeja" pakoputkikorjaamolla.
Helsingissä http://www.ristotiittanen.fi/ (http://www.ristotiittanen.fi/) on ainakin yksi halpa korjaamo.
Laittavat vähän isomman putkenpätkän rikkimenneen kohdan päälle ja pakoputkiklemmareilla kiinni. Katsastuksesta mennyt hyvin läpi.
(http://www.vannetukku.fi/images/pakoputkiklemmari.jpg)
Itse mieluummin hitsuuttasin koska jos klemmarilla laitetaan niin se täytys tiivistää pakoputkitahnalla> kestääkö niin lähellä turboa ja moottoria koska kuuma paikka verrattain taemmas putkistoa.
Tuo sauman vierestä ruostuminen on myös huomattu noissa pakoputki hommissa. Veikkaan silti että hyvin tehtynä kestää seuraavat kymmenen vuotta siinä. Paljonkohan tuommonen homma teetettynä maksas? Uusi dp ei taida alta 500euron lähtä.
-
Voihan se olla että kuumuus on ongelma ?
Yksi autonkorjaaja vain sanoi että on hitsannut putkia ja saattaa ruostua muutamassa kuukaudessa sauman vierestä puhki. Tiedä sitten mikä on totuus, oliko esim. hänen hitsaamat putket muutenkin huonossa kunnossa?
Em. pakoputkikorjaamossa maksoi muistaakseni 40 e putken laitto(4 vuotta sitten).
-
Mitään klemmariliitoksia tuohon ei voi laittaa, koska on poikki juuri katin etusaumasta. Uus katti/etuputki näytti olevan motonetissa 499, tosin tilaustavaraa, eli ei nuita ihan hirveästi ole menny.
Jokatapauksessa, tuttu korjaaja lupasi liimailla sen maanantaina mig-liimalla. Toivotaan, että kestää.
Ai niin. Keksinnöllä rullattu 290 tkm.
-
Ei kai se noin alkupäästä ruostu kun on aina niin kuuma ettei ikinä jää märäksi.
Taaempana on se ongelma että jää märäksi ja ruostuu sauman vierestä.
Eikö tuo nyt kannattaisi ainakin kokeilla hitsata.
-
Kannattaa varmaan samalla tarkistaa moottorin tukikumet, jostakin syystähän tuollainen harvinainen katkeaminen on tapahtunut. Menee uudelleen poikki jos kone tärisee ylimääräistä.
-
Ei kai se noin alkupäästä ruostu kun on aina niin kuuma ettei ikinä jää märäksi.
Taaempana on se ongelma että jää märäksi ja ruostuu sauman vierestä.
Eikö tuo nyt kannattaisi ainakin kokeilla hitsata.
Komppaan tätä. Ja kannattaa kyllä katella että pääseekö se kone heilumaan vai mikä siellä on? Luulisi käsin kääntelemällä tuntevan jos puslat aivan löysänä on. Eikäs se D5:ssa moottorin päällä-tulipellin välinen pusla mene ekana?