Sen verran tuli tuota oman kanssa tutkittua että purin ja kasasin koko tehostajan kun selvitin mikä sen pihinän aiheuttaa. Pääsääntöisesti se ei ole rikkoutunut kalvo vaikka usein kuuluu niin sanottavan. Diisseleissä tosin kalvokin voi mennä jos sinne ölyä pääsee alipaine pumpun kautta.
Todennäköisin syy on se alipaine tiiviste jarrupolkimelle tulevan akselin ja tehostajan kuoren välissä. Se tuppaa nousemaan pois paikoiltaan aika monessa tapauksessa mitä olen selvittänyt. Ja sitten tiiviste voi mennä rikki koska se tehostajan reuna sitä tiivistettä vasten on hemmetin terävä. Mutta se tiiviste on laitettavissa takaisin paikoilleen jos se on pullahtanut paikaltaan pois. Samalla voi laitta jotakin elastista liimaa tiivisteen ja tehostajan reunan väliin jos akselin puoli tiivisteestä on ehjä.
Takaisin paikoilleen sen pullahtaneen tiivisteen saat helpoiten kun irrottaa jarrupolkimen akselista ja samalla kun kääntää akselia vastakkaiseen suuntaan, painaa sitä tiivistettä voimalla suoraan sinne paikalleen. Ei saa kiertää tai hieroa, leikkaa se reuna siihen tiivisteeseen palkeen. Mutta painamalla tiivistettä ja samalla kampeamalla sitä akselia vastakkaiseen suuntaan, se tiiviste uppoaa takaisin paikalleen. Vähän samalla tavoin kun kiristetään pyörän pultit, aina vastakkaisilta puolilta ja kun 8 suunnasta on sitä painanut niin kokonaan pois paikaltaankin oleva tiiviste on taas uomassaan.
Jos akselin puolen pinta on ehjä, sen tiivisteen voi jopa sialla tai silikonilla korjata. Olen kokeillut. Parhaan tuloksen saa jos ottaa koko tehostajan pöydälle kun sen käsittelee mutta näppäräsorminen saa sen hoideltua sielä paikallaankin.
Jos sitä tiivistettä korjaa sialla/silikonilla, kannattaa sen akselin ympärille tehdä paperiarkista holkki korjauksen ajaksi. Ei tartu se silikooni/tiiviste siihen akseliin kiinni pysyvästi. Antaa silikonin kuivua ja poistaa holkin. Pitäisi suhinat loppua siihen. Omani korjasin juurikin tällä tavalla. Tehostaja pöydälle, akselin ympätille suoja ja tiivisteen liimasin tehostajan runkoon sialla. Vähän vielä sivelin sikaa pitkin tiivistettä että on tiivis ja pysyy paikallaan. Lopuksi voitelin tuon akselin ettei tartu jatkossakaan kiinni tiivisteeseen ja nyi sitä pois paikaltaan.