Elekma  Autoracing

S60 vm. 2001 T5 ei käynnisty ja kierroslukumittari pomppii 0-4000rpm välillä

  • 32 Vastauksia
  • 14816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Eli öljypumpun vaihdon jälkeen auto ei suostu lähtemään käymään, kierrosluku mittari pomppii startatessa ihan miten sattuu, hieman lupaa muttei kuitenkaan käymään lähde, voisiko olla kampiakselin asentotunnistin.. Autoon aihdettiin aikaisemmin massapyörän tilalle kiinteä vauhtipyörä jonka jälkeen toimi moitteitta, kampiakselin asentotunnistimen johtojakin koitettiin kääntää toisin päin, mutta silloin kiekkamittari hyppi jo 6000rpm

Kiitän ja kumarran fiksuista vastauksista
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ölypumpun läheltä kaikki piuhat ja liitokset tarkastettu ettei oo mitään lähteny irti? Mites akun jännite? Tietysti voi koitttaa vie et akunkenkä irti puoleks tunniks ja kattoo ettei oo mikään "vikatila" päällä?
S60 T5

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Ölypumpun läheltä kaikki piuhat ja liitokset tarkastettu ettei oo mitään lähteny irti? Mites akun jännite? Tietysti voi koitttaa vie et akunkenkä irti puoleks tunniks ja kattoo ettei oo mikään "vikatila" päällä?

Eipä siinä kai mitään semmosia piuhoja/liittimiä oo lähettyvillä mitkä vois irrota.. Volvon omalla testerillä koitettu, ei oo vikakoodeja..
Startattu apuvirralla moneen kertaan ja akunkenkä ollu monesti irti..
Eniten häiritsee tuo kierroslukumittari mitä se touhuilee kun sillain pomppii..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Eipä siinä kai mitään semmosia piuhoja/liittimiä oo lähettyvillä mitkä vois irrota.. Volvon omalla testerillä koitettu, ei oo vikakoodeja..
Startattu apuvirralla moneen kertaan ja akunkenkä ollu monesti irti..
Eniten häiritsee tuo kierroslukumittari mitä se touhuilee kun sillain pomppii..
Olisko si vaan mittaristolla tullu tunnit täyteen tuntuu et näissä on joka toisessa autossa joutunu kolvaileen noi mittaristot uusiks? En kyl tie vaikuttaako siihen ettei käymään lähe... Koita vie sellasta et ota kokonaan se kampiakselin asentotunnistimen piuha irti ja kato muuttuuko se mittarin käyttäytyminen startatessa ollenkaa ollenkaa. Mistä muuten kiinteen vauhtipyörän hommasitte?
S60 T5

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Ja nokka-akselien ajoitus on tarkistettu, jottei ole jako pielessä?
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Olisko si vaan mittaristolla tullu tunnit täyteen tuntuu et näissä on joka toisessa autossa joutunu kolvaileen noi mittaristot uusiks? En kyl tie vaikuttaako siihen ettei käymään lähe... Koita vie sellasta et ota kokonaan se kampiakselin asentotunnistimen piuha irti ja kato muuttuuko se mittarin käyttäytyminen startatessa ollenkaa ollenkaa. Mistä muuten kiinteen vauhtipyörän hommasitte?

Otin liittimen vallan irti, niin sen jälkeen ei mittari kiekkamittari sanonu mitään, eli vika vaikuttas olevan kampiakselin asentotunnistimessa.. Ite oon vaan käsittäny et jos ne hajoo niin ne lakkaa vallan toimimasta eikä rupee tollain oireileen.. Tosta omasta 850 T5:sta otettiin vauhtipyörä
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Ja nokka-akselien ajoitus on tarkistettu, jottei ole jako pielessä?

 noin 23 kertaa :D
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
En ole tämmöstä projektia vielä löytäny et massapyörän tilalle olis kiintee pyörä vaihdettu, eli onko mahdollista ettei aseto tunnistin enään hetken päästä osaa luke kierrosnopeutta.. massapyörässähän on "pykälät" mistä se tietonsa lukee ja kiinteessä pyörässä olikin reijät
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
En usko että sillä on sinällään merkitystä, tuossahan luetaan vain magneettikentän vaihtelua joka toteutuu kummallakin tavalla.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
En usko että sillä on sinällään merkitystä, tuossahan luetaan vain magneettikentän vaihtelua joka toteutuu kummallakin tavalla.

PAITSI kun niitä "pykälöitä" oli muistaakseni 57 ja reikiä toisessa pyörässä oli 56. hmmm
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Myös reiän/pykälän muoto ja pituus vaikuttaa anturiin indusoituvaan jännitteeseen, myös ykk:n laskemista varten tarkoitetun kohdan muoto ja sijainti vaikuttaa toimintaan.
Sinänsä niillä ei ole merkitystä, että minkä mallisia ne on tai millä etäisyydellä ne sijaitsevat toisistaan, merkitys tulee jännitettä triggaavissa komponenteissa, sekä softassa, se kun haluaa, että asiat ovat juuri kuten ne softaan on kirjoiteltu.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
En ole tämmöstä projektia vielä löytäny et massapyörän tilalle olis kiintee pyörä vaihdettu, eli onko mahdollista ettei aseto tunnistin enään hetken päästä osaa luke kierrosnopeutta.. massapyörässähän on "pykälät" mistä se tietonsa lukee ja kiinteessä pyörässä olikin reijät
96vm saakka on noi reiät ja sillon tarvii kääntää ne piuhat tunnistimesta toisin päin. 96 eteen päin on hampailla ja niihin ei tarvi piuhoja kääntää. Kyl toi vähän haiskahtais et olis tunnistin paskna tai jotain muuta häikkää. Jos se pomppii kun koittaa startata niin joko lukee liikaa tai jättää jotain niistä koloista lukematta.

Niin en sit tie et onko noissa 850 T5 ja R:ssä erillaiset vauhtipyörät noi mikkä on kuvassa on molemmat R mallista.
http://www.performancewest.org/performance/s60r/flywheels.jpg Tossa kuva missä VP:t päällekkäin.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011, 16:41:51 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
96vm saakka on noi reiät ja sillon tarvii kääntää ne piuhat tunnistimesta toisin päin. 96 eteen päin on hampailla ja niihin ei tarvi piuhoja kääntää. Kyl toi vähän haiskahtais et olis tunnistin paskna tai jotain muuta häikkää. Jos se pomppii kun koittaa startata niin joko lukee liikaa tai jättää jotain niistä koloista lukematta.

Niin en sit tie et onko noissa 850 T5 ja R:ssä erillaiset vauhtipyörät noi mikkä on kuvassa on molemmat R mallista.
http://www.performancewest.org/performance/s60r/flywheels.jpg Tossa kuva missä VP:t päällekkäin.

Juu johtoja käännettiin, millon kiekkamittari sekos vielä enemmän.. Mutta toimi ennen ilman mitään erikoistoimenpiteitä ja autolla ajettiinkin monta testilenkkiä vauhtipyörän vaihdon jälkeen.. No mutta huomenna tulee uus asentotunnistin ja selviää onko vika siinä..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Auttoko tunnistimen vaihto?
S60 T5

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Auttoko tunnistimen vaihto?

Tuli väärä tunnistin ja joutu tilaanruotsista uuden.. huomenna pitäs tulla sopiva
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

 

Futurez  Kulkukoira