Carcom Oy  Ateho

S60 vm. 2001 T5 ei käynnisty ja kierroslukumittari pomppii 0-4000rpm välillä

  • 32 Vastauksia
  • 14826 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
kierroslukumittari pomppii samanlailla, eli tunnistin ei auttanut, mutta hinaamalla lähti heti käymään.. vikakoodeja ei edelleenkään
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Mut avaimesta ei lähe siltikään vaik saitte vetämällä käymään? Pyörittääks se startatessa ihan normaalisti vai onks pyöriminen jotensaki nihkeetä laiskaa? Yks vaihto ehto olis bensanpaineen säädin, koittaa lähteekö starttaamalla käymään ja pumppaa kaasua samalla jos säädin sökö niin si pitäs lähtee kaasua pumppaamalla.
S60 T5

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Mut avaimesta ei lähe siltikään vaik saitte vetämällä käymään? Pyörittääks se startatessa ihan normaalisti vai onks pyöriminen jotensaki nihkeetä laiskaa? Yks vaihto ehto olis bensanpaineen säädin, koittaa lähteekö starttaamalla käymään ja pumppaa kaasua samalla jos säädin sökö niin si pitäs lähtee kaasua pumppaamalla.

Oon siinä uskossa, että startatessa moottoria, ei kaasupolkimen asennolla ole merkitystä, vaan kaasuläppää, sytytystä ja suihkutusta ohjataan ihan ohjelmallisesti ennalta määrätyllä tavalla.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Oon siinä uskossa, että startatessa moottoria, ei kaasupolkimen asennolla ole merkitystä, vaan kaasuläppää, sytytystä ja suihkutusta ohjataan ihan ohjelmallisesti ennalta määrätyllä tavalla.
Ainaki x40 malleissa jos on bensatukissa oleva paineensäädin paskana ei auto lähe käymään ilman kaasun pumppausta... Tai lähteen ku jaksaa sahata.
S60 T5

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Ainaki x40 malleissa jos on bensatukissa oleva paineensäädin paskana ei auto lähe käymään ilman kaasun pumppausta... Tai lähteen ku jaksaa sahata.

Sielä ei olekkaan sähköistä kaasuläppää, vaan polkimella on suora vaikutus kaasuläppään vaijerin välityksellä.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Sielä ei olekkaan sähköistä kaasuläppää, vaan polkimella on suora vaikutus kaasuläppään vaijerin välityksellä.
Vaikkei siellä vaijeria olekkaan välissä niin eiköös niissä kuitenkin sama toiminta periaate ole? Eipä siinä mitään menetäkkään. Ainakin mitsuissa missä on sähkönen kaasuläppä saapolkemalla startattaessa kasteltua tulpat lahjakkaasti.
S60 T5

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vaikkei siellä vaijeria olekkaan välissä niin eiköös niissä kuitenkin sama toiminta periaate ole? Eipä siinä mitään menetäkkään. Ainakin mitsuissa missä on sähkönen kaasuläppä saapolkemalla startattaessa kasteltua tulpat lahjakkaasti.

Niin, ei se siis mahdotonta olekkaan, että voisi toimia noin.

Oon siinä uskossa, että...

Mutta ei se välttämätöntä ole, että kaasuläpän liikkeen pitäisi vastata kaasupolkimen liikettä moottoria käynnistettäessä

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Mut avaimesta ei lähe siltikään vaik saitte vetämällä käymään? Pyörittääks se startatessa ihan normaalisti vai onks pyöriminen jotensaki nihkeetä laiskaa? Yks vaihto ehto olis bensanpaineen säädin, koittaa lähteekö starttaamalla käymään ja pumppaa kaasua samalla jos säädin sökö niin si pitäs lähtee kaasua pumppaamalla.

Lähti avaimesta kun oli lämmin. Pyörii normaalisti ja lupailee mut ei lähde kylmänä edes pumppaamalla
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Tarttee kai kokeilla vielä nokkakselin asentotunnistinta.. Melko huonosti se auto käy, mut se johtunee isommasta ahtimesta kun ei ole vielä säädetty ja nyt sieltä ilmesty vielä öljypumpun juuresta mukava naputus
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Ajelin autolla päivän, hinaamalla vedettiin käymään ja lämpimänä lähti aina avaimella. 10min oli kahvilla nii ei meinannu lähtee käymään enää, nyt kun se on seisonu taas muutaman päivän nii lähti heti kun avainta näytti..  Meneepä mystiseks
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Ajelin autolla päivän, hinaamalla vedettiin käymään ja lämpimänä lähti aina avaimella. 10min oli kahvilla nii ei meinannu lähtee käymään enää, nyt kun se on seisonu taas muutaman päivän nii lähti heti kun avainta näytti..  Meneepä mystiseks
aikoinaan, kun ajelin SAAB 900i:llä mekaanisen ruiskun bensanpaineensäätimen kalvon venyminen sai aikaan vastaavia oireita. Kylmällä koneella käyntiin heti, lämmin moottori ja 10-30 min pysähdys ja meinasi akku loppua, kun hankasi käyntiin. Yli 30 min ja käynnistyi ilman ongelmia.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
aikoinaan, kun ajelin SAAB 900i:llä mekaanisen ruiskun bensanpaineensäätimen kalvon venyminen sai aikaan vastaavia oireita. Kylmällä koneella käyntiin heti, lämmin moottori ja 10-30 min pysähdys ja meinasi akku loppua, kun hankasi käyntiin. Yli 30 min ja käynnistyi ilman ongelmia.

Siis ongelmahan tässä on että lämpimänä lähtee hyvin käymään, ja kylmänä lähteny vain pari kertaa avaimesta
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Ryde85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Lyöppä siihen bensatukin päähän konehuoneessa paine-mittari ja tutki miten käyttäytyy. Ääni bensapuolelle.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Lyöppä siihen bensatukin päähän konehuoneessa paine-mittari ja tutki miten käyttäytyy. Ääni bensapuolelle.

Vika oli startissa.. Antaa häiriösignaalia ka-tunnistimelle.. startti kun vaihdettiin, lähtee käymään avaimesta, mutta vieläkin on magneettikentässä ohmin hyppelyä, mutta parempaan päin jo
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vika ei ollutkaan startissa, vaan siinä että vaihteiston kehältä puuttu kaks pulttia
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

 

Kulkukoira  Proturbo