0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Mut avaimesta ei lähe siltikään vaik saitte vetämällä käymään? Pyörittääks se startatessa ihan normaalisti vai onks pyöriminen jotensaki nihkeetä laiskaa? Yks vaihto ehto olis bensanpaineen säädin, koittaa lähteekö starttaamalla käymään ja pumppaa kaasua samalla jos säädin sökö niin si pitäs lähtee kaasua pumppaamalla.
Oon siinä uskossa, että startatessa moottoria, ei kaasupolkimen asennolla ole merkitystä, vaan kaasuläppää, sytytystä ja suihkutusta ohjataan ihan ohjelmallisesti ennalta määrätyllä tavalla.
Ainaki x40 malleissa jos on bensatukissa oleva paineensäädin paskana ei auto lähe käymään ilman kaasun pumppausta... Tai lähteen ku jaksaa sahata.
Sielä ei olekkaan sähköistä kaasuläppää, vaan polkimella on suora vaikutus kaasuläppään vaijerin välityksellä.
Vaikkei siellä vaijeria olekkaan välissä niin eiköös niissä kuitenkin sama toiminta periaate ole? Eipä siinä mitään menetäkkään. Ainakin mitsuissa missä on sähkönen kaasuläppä saapolkemalla startattaessa kasteltua tulpat lahjakkaasti.
Oon siinä uskossa, että...
Ajelin autolla päivän, hinaamalla vedettiin käymään ja lämpimänä lähti aina avaimella. 10min oli kahvilla nii ei meinannu lähtee käymään enää, nyt kun se on seisonu taas muutaman päivän nii lähti heti kun avainta näytti.. Meneepä mystiseks
aikoinaan, kun ajelin SAAB 900i:llä mekaanisen ruiskun bensanpaineensäätimen kalvon venyminen sai aikaan vastaavia oireita. Kylmällä koneella käyntiin heti, lämmin moottori ja 10-30 min pysähdys ja meinasi akku loppua, kun hankasi käyntiin. Yli 30 min ja käynnistyi ilman ongelmia.
Lyöppä siihen bensatukin päähän konehuoneessa paine-mittari ja tutki miten käyttäytyy. Ääni bensapuolelle.