Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Renkaat täryyttää

  • 6 Vastauksia
  • 2229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VilpuriS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Renkaat täryyttää
« : 15.04.2011, 20:55:46 »
auto v70 2001 T5.

Kun pistää vetoa pyöriin niin täryyttää eturenkaita. Luulin että se johtui talvella vanteissa olevasta lumesta mutta samaa tekee kesäkiekoilla. Eikä viimekesänä ollut tasapainotuksessa ongelmia, joten tuskin ne varastossa ovat minnekään liikkuneet.
Mistä voisi johtua? Voiko joku välys tehdä ripustuksissa tai muualla tärinää? Sen verran olen huomannut että joskus(harvoin) kuuluu pientä kolinaa kuskin etupyörän luota, kun autolla kiihdyttää tai jarruttaa. Kolina ei kuulu kääntyessä tai epätasaisella ajossa. Voisko tuo kolina ja tärinä olla samasta johtuvaa?

Poissa kpranger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Renkaat täryyttää
« Vastaus #1 : 15.04.2011, 23:47:38 »
Viittais joko löystyneisiin napapultteihin tai vetoniveliin. No, ylipäätään kannattaa autostaan tarkastaa silloin tällöin pyörien kiinnityspulttien kireydet sekä napapultin kireys (ainakin esim. renkaiden vaihdon yhteydessä). Jollei syytä ylimääräisiin ääniin noista löydy, niin sit menee jo syvemmälle tekniikan syövereihin...esm. koneen/vaihteiston kiinnitys (kumityynyt), alatukivarsien puslat, koiranluut....onhan noita kolinan aiheuttajia, kun vain löytäis ne aina  :D

Poissa VilpuriS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Renkaat täryyttää
« Vastaus #2 : 16.04.2011, 08:52:51 »
napapultit on tiukassa. Kait se pitää käydä varmistamassa renkaiden painotus ennen kuin alkaa kauempaa vikaa etsimään

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Renkaat täryyttää
« Vastaus #3 : 16.04.2011, 08:58:08 »
Moi
Minun volvossa aiheutti tärinää kiihdytyksessä viallinen vetoakseli :'(

Poissa VilpuriS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Renkaat täryyttää
« Vastaus #4 : 16.04.2011, 09:04:31 »
Moi
Minun volvossa aiheutti tärinää kiihdytyksessä viallinen vetoakseli :'(


oliko kallis remontti pistää kuntoon?

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Renkaat täryyttää
« Vastaus #5 : 16.04.2011, 10:05:06 »
Tutun avensiksessa juurikin samat viat. Vetarin suojakumi oli revennyt ja vetarista oli mönjät päässeet pellolle.
Volvoton

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Renkaat täryyttää
« Vastaus #6 : 16.04.2011, 13:21:29 »

oliko kallis remontti pistää kuntoon?
Moi
Minulle tuli ruotsista koko vasen vetari maksoi muistaakseni 400e akseli tuli ruotsin volvo liikkeestä. :-\

 

Futurez  Kulkukoira