Autodiagnoosi  Carcom Oy

2000 S80 2.9 öljynkulutus

  • 9 Vastauksia
  • 3567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksuh86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • Tunteella auto ostetaan, ei järjellä
2000 S80 2.9 öljynkulutus
« : 09.10.2015, 10:06:30 »
Moikka!

Mulla ko auto eräässä liikkeessä korjattavana, koska on kaasuläppäkotelo ilmeisesti tukossa tms. Huomasin myös, että auto kuluttaa melkosen määrän öljyä, allensa ei laske eikä polta sitä (ei tupruta sinistä savua). Epäilevät huohotinletkua, että ois tukossa.

No, mulle sanottiin että noissa volvoissa kuitenkin on tuo öljyn kulutus kova, eli voi olla jopa 1L/1000km.

Mua hieman epäilyttää, joten onko kellään konkreettista tietoa tuon auton öljyn kulutuksesta, voiko tosiaan litran tonnille viedä....????


Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #1 : 24.08.2016, 23:16:24 »
Itsellä S80 T6 vm 2000, 244tkm. Kuluttaa öljyä noin 1l per 1500km pitkässä matka-ajossa, onko normaalia. Öljy on täyssynteettinen Mobil1 5-50W. Kiitos vastauksesta,

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #2 : 25.08.2016, 07:09:36 »
Minulla S80 T6 vm.99. Olen laittanut öljyä lisää vuoden aikana 1,5 litraa ja ajoa 25 000km. Mittarissa kohta 208 000.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 07:13:35 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #3 : 25.08.2016, 07:13:07 »
Moikka!

Mulla ko auto eräässä liikkeessä korjattavana, koska on kaasuläppäkotelo ilmeisesti tukossa tms. Huomasin myös, että auto kuluttaa melkosen määrän öljyä, allensa ei laske eikä polta sitä (ei tupruta sinistä savua). Epäilevät huohotinletkua, että ois tukossa.

No, mulle sanottiin että noissa volvoissa kuitenkin on tuo öljyn kulutus kova, eli voi olla jopa 1L/1000km.

Mua hieman epäilyttää, joten onko kellään konkreettista tietoa tuon auton öljyn kulutuksesta, voiko tosiaan litran tonnille viedä....????
Volkswageneissa kuulemma on normaalia, että menee 1litra per 1000km. Mutta Volvo ymmärtääkseni ei kuluta lähellekään noin.

Tuleeko öljymittatikun reiästä savua, kun moottori on lämmin ja käynnissä?
« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 07:17:44 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #4 : 25.08.2016, 18:16:54 »
Minulla S80 T6 vm.99. Olen laittanut öljyä lisää vuoden aikana 1,5 litraa ja ajoa 25 000km. Mittarissa kohta 208 000.
Pitäiskö mun nyt siis huolestua niin pahasti että ajan auton jollekkin korjaamolle? Kai ne siellä osaa ottaa selvää onko öljynkulutus normaalia, ja jos ei. niin mistä kulutus johtuu? Viimeisimmässä matka-ajossa, 1500km. yhteensä, öljyä siis kului noin 1l. Ajoin motareita pitkin, jolloin pidin nopeuden suurimman osan aikaa mittarin mukaan 140km/h. Muu ajo on tosi lyhyttä kauppa-ajoa, suuntaansa pari kilometriä. Taisinkin jo mainitakkin että mittarissa on 245000.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 18:21:33 kirjoittanut noviisivolvoilija »

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #5 : 25.08.2016, 18:23:56 »
Pitäiskö mun nyt siis huolestua niin pahasti että ajan auton jollekkin korjaamolle? Kai ne siellä osaa ottaa selvää onko öljynkulutus normaalia, ja jos ei. niin mistä kulutus johtuu? Viimeisimmässä matka-ajossa, 1500km. yhteensä, öljyä siis kului noin 1l. Ajoin motareita pitkin, jolloin pidin nopeuden suurimman osan aikaa mittarin mukaan 140km/h. Muu ajo on tosi lyhyttä kauppa-ajoa, suuntaansa pari kilometriä. Taisinkin jo mainitakkin että mittarissa on 245000.
Toivottavsti useampi kertoo omista kokemuksistaan öljyn kulutuksesta niin saisi paremman kuvan. Ja huoltahan vanhoista autoista aina on?   :'( oma vm.-99.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 18:29:32 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #6 : 25.08.2016, 18:44:49 »
Venttiiliohjurinkumit on näissäkin aika iso tekijä öljynkulutuksessa. Toiset ei kuluta vaihtovälillä kuin pari desiä, toisissa menee litra tonnille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #7 : 25.08.2016, 19:56:36 »
Venttiiliohjurinkumit on näissäkin aika iso tekijä öljynkulutuksessa. Toiset ei kuluta vaihtovälillä kuin pari desiä, toisissa menee litra tonnille.
Kiitos vinkistä, vien auton huoltoon ja vaihdatan kumit. Luulisin ettei maksa maltaita (?). Joku epäili että sylinteritiivisteet olisivat väljät mutta luulen että halvemmalla pääsen kumien vaihdattamisella. Sittenpähän sen näkee. Kiitos vinkistä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #8 : 25.08.2016, 23:58:13 »
Ei ole ihan näppihomma vaihtaa ohjurinkumeja. Työtä menee karkeasti 7-8h, kansi autossa paikallaan. Kumit maksaa noin 25-30e plus nokkien stefat jos niitä uusii samalla. Jakopäänkin joutuu purkamaan, joten sen uusimista kannattaa harkita samaan syyssyyn.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 2000 S80 2.9 öljynkulutus
« Vastaus #9 : 26.08.2016, 01:29:17 »
Yleensä näistä "tinakoneista" saa öljynkulutuksen loppumaan juurikin uusilla ohjurikumeilla, kuten ylläkin mainittiin.

Näissä kuitenkin on koneen rakenne senverran hankala, ettei tosiaan ole mikään tunnin tai parin homma vaihtaa niitä, enkä ihan jokaiselle pajalle edes veisi ko. hommaa, vaatii senverran kuitenkin tietoa näistä koneista.

Kannattaa kysellä tuohon hommaan tarjouksia eri pajoilta ja ehkä samalla vähän tiedustella, että ovatko moista ennen tehneet. Kannen tai nokat saa herkästi rikottua ellei osaa irroittaa "venttiilikoppaa" oikein.
Myös sen takaisin painaminen ja tiivistäminen vaatii pientä tietotaitoa.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Carcom Oy  Ateho