Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä

  • 9 Vastauksia
  • 4620 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa saamik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« : 29.11.2015, 11:12:04 »
Moi,

Autolla ajettu 373 tkm, on alkanut kertymään painetta paisuntasäiliöön ja ylävesiletku ajon jälkeen kova.
Vinkkejä otetaan vastaan, kansivika vai selviääkö kannentiivisteen vaihdolla?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #1 : 29.11.2015, 11:37:54 »
Kuumassa koneessa siellä kuuluukin olla painetta, koska jäähdytysneste laajenee lämmetessään. Jääkö letku kovaksi myös koneen viilennyttyä?

Poissa saamik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #2 : 29.11.2015, 12:24:55 »
Yön yli seisseessä autossa oli pieni paine paisuntasäiliössä ja ylävesiletku tuntui kovalta, kun käytin paisuntasäilionkorkin auki, niin ylävesiletku pehmeni selvästi.

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #3 : 12.02.2018, 20:01:16 »
Tämä liippaa tarpeeksi läheltä.

Oma sigun kulkine (-04 D5) valitti vkonloppuna kylmänä startatessa (Ardic toki lämmitti) jäähdytysnesteen vähyyttä. No pellin alle ihmettelemään ja niinhän se oli alarajassa. Paisarin korkki auki ja nousi samoin tein ylärajaan pikku tussauksen kera.

Onko tässä nyt syytä huolestua?
V60 T3 -12

Poissa longjohn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #4 : 13.02.2018, 09:10:12 »
Tämä liippaa tarpeeksi läheltä.

Oma sigun kulkine (-04 D5) valitti vkonloppuna kylmänä startatessa (Ardic toki lämmitti) jäähdytysnesteen vähyyttä. No pellin alle ihmettelemään ja niinhän se oli alarajassa. Paisarin korkki auki ja nousi samoin tein ylärajaan pikku tussauksen kera.

Onko tässä nyt syytä huolestua?

Mulla ainaki viallinen ardic tekee painetta järjestelmään ja ilmenee juuri noin että nesteen pinta laskee mutta kun käyttää korkin auki niin nousee normaaliin. Ardic ilmeisesti meinaa vähän keitellä nesteitä, pitäis yrittää rempata sitä. Ja oon testannu vielä ottamalla ardicin sulakkeen irti ja ajellu niin ei ole silloin keränny liikaa painetta.

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #5 : 13.02.2018, 10:15:54 »
Onko se siis Ardicin vesipumpussa ongelma tällöin? Vähän mutua mutta mielestäni ei ole tänä talvena lämmittänyt yhtä hyvin sisustaa kuin edellisenä.
V60 T3 -12

Poissa longjohn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #6 : 13.02.2018, 11:26:26 »
Onko se siis Ardicin vesipumpussa ongelma tällöin? Vähän mutua mutta mielestäni ei ole tänä talvena lämmittänyt yhtä hyvin sisustaa kuin edellisenä.

Ei välttämättä ole vesipumppu. Semmonen oli muistaakseni melko yleinen vaiva että palopesän pohja pullahtaa jotenkin väärään asentoon ja siksi keittelee vesiä. Löytyy foorumilta juttua tästä.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5109
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #8 : 13.02.2018, 16:58:31 »
Jep, pitääpä yrittää yrittää löytää aikaa tuon kanssa puljaamiseen.

Hyvinhän tuo nyt muuten onkin pelannut, mitä nyt käynnistyessään savuttaa hetken ihan kivasti;)
V60 T3 -12

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: V70 2003 D5 paine paisuntasäiliössä
« Vastaus #9 : 13.02.2018, 19:49:43 »
Ei välttämättä ole vesipumppu. Semmonen oli muistaakseni melko yleinen vaiva että palopesän pohja pullahtaa jotenkin väärään asentoon ja siksi keittelee vesiä. Löytyy foorumilta juttua tästä.

Juuri näin. Palopesän pohja pullahtaa sisäänpäin tehden vesitilaan riittävän ison montun joka vaikuttaa jäähdytysnesteen kiertoon. Tässä vaiheessa palopesän pohja ei vielä välttämättä ole puhki, eli auto ei hukkaa jäähdytysnestettä. Korjaaminen on kohtuullisen helppoa, pitäen sisällään metelöivää ja kipinöivää työstöä sekä hitsaamista.  :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Ateho  Elekma