Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Automaatti pakki ei mene päälle (850 -97)
« Uusin viesti kirjoittanut Kouhiaa tänään kello 20:43:38 »
Pakki valot kyllä palaa ja tuossa on pakkovaihteet mitkä toimii moitteetta. Mitään mekaanista ääntä ei kuulunut ennemmin kun alkoi oireilemaan eikä senkään jälkeen muuten kun laittaa parkille nii silloin kuuluu pieni naksahdus. Voisiko likainen öljysihti vaikuttaa tuohon vai onko jokin muu.
12
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut Volv0V40 tänään kello 20:34:51 »
[quote author=maamies
Onko tämä toiminut miten kauan kun ostit? Auto toimi useamman kuukauden normaalisti.

Luitko koodit bensaboksista ja sytytysboksista? Luin molemmista bokseista ja ainoastaan sytkäboksilta tuli koodia.
[/quote]
13
Olisko jollakin vinkkejä mistä voisi johtua että automaatissa pakki menee päälle mutta ei liiku mihkään ja kun laittaa vapaalle nii liikkuu taas eteenpäin. Vikakoodia ei tule näkyviin.

meneekö vaihde alimpaan asentoon, muistaakseni L, jos ei mene niin oisko vain liian kireälle säädetty tai pois paikoiltaan? palaako pakkivalot R asennosa tai jossain asennossa P ja R välissä?
15
Yleinen keskustelu / SIIRRETTY: p2 rengas kysymys
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 20:22:27 »
16
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 19:39:13 »
Noniin, suraavaksi työn alle otettu tämä helmi, ja hassua tässä on että autoa ajelee saman niminen henkilö... Mutta se siitä ja sen kestävyydestä ongelma lienee ilmeinen kuvasta...



No tuota lähettiin korjaamaan ihan halvimmalla uudella loksulla mitä internetistä saa tilattua ja aeromotors hoiti homman taas.

tässä heitin pohjamaalia pintaan, harmillisesti koska tämä on biltema restores series niin käläpurkin suutin sylki jotain epäpuhtauksia maaliin ekalla kerroksella



no annoin kuivua ja otin 2000 santapaperin ja hiasin vedellä pois ne kilkkareet ja nykäsin toisen pohjakerroksen



Niin tietenkin se lähti valumaan vähän kaaresta sitten, antaa nyt kuivua hiasen taas 2000 siitä enimmän epätasasuuden pois ja nykäsen pintamaalin päälle... ja lopuksi lakka päälle... tallissa odottaa myös uusi keskiputki autoa ja sit pitää laskea moottoria alas sen verran että pääsen vesipumpulle vääntämään helikoilit että saadaan pumppu tiiviiksi, siinä oli kaksi menettänyt kierteensä ja kun kiristin saatto olla että kaksi lisää menetti pidon ja se ei selvinnyt vuotamatta eteenpäin, ajaa sillä on voinut ei se niin pahasti vuoda mutta mehii ulos kun lämpee... korjataan sekin.. Sitten leimaan ja kovaa ajoa, niin ja kesärenkaat heittää alle...
17
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: xc 60 ei kännisty
« Uusin viesti kirjoittanut belarus tänään kello 19:24:47 »
olikohan näissä akun plusnavan yhteydessä iso sulake joka syöttää päävirran startille.
Löytyihän se vika viimen juuri tuo sulake startin kaapelissa niitä on kaksi toinen sulakerasjan kaapelissa. näyttäisi että tuo mennyt ehkä tärinästä poikki
mittaus näytti että virta kulkee mutta ei startannut ennenkuin ohitti tuon sulakkeen
korjattu väliaikaisesti 300 ampeerin sulakkeella ::) 

18
Offtopic / Vs: maajusseja foorumilla, tarttis apua MAKO /ISKU pumpun kanssa
« Uusin viesti kirjoittanut B-Man tänään kello 18:27:10 »
On siellä paperitiivisteet osien välissä: https://www.pumpputek.fi/mako-200-300-400-pumput
Kait sinne voi sopivasta tiivistepaperistakin leikellä sopivat, 0,25mm paksuna? Varaosia näihin saa vielä ihan hyvin, https://www.l-tuotanto.fi/Kaytto-ja-lammitysvesi/Mako-pumpun-varaosat
Tässä kasausta: https://www.youtube.com/watch?v=MtdSVyYSYrU

Muutama Makon pumppu on vielä nurkissa ja menevät tosiaan kuivana herkästi jumiin, jos ei niitä täytä öljyllä.
Hioitko kaikki teräspinnat kiiltäviksi? Jos siipien vastapintoihin jää hiemankin ruostetta/röpelöä, niin menee jumiin ja ei pyöri ainakaan käsin.
Jos on pahasti syöpynyt niin taitaa olla roskiskamaa, eikä kannata edes koneistaa pintoja.
Ainakin Tanra Ky kunnostaa näitä: https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/1021773?
19
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari tänään kello 17:59:27 »
Nonniin, yleensä varmaan käyttäjän ensimmäinen viesti on että jotain meni rikki miten korjataan...
Nyt kuitenkin eritavalla ensi viesti foorumille.

Eli; 2.4 perus 170hv vapari volvosta oli alavesiletkun klemmari ruostunut poikki syylärin liitoksesta. letku irronnut ja autolla ajettu ilman vesiä noin 20km. tämän jälkeen vielä lähikaupassakin käyty. koko ajan toiminyt kuulemma ihan normaalisti. laitoin uuden klemmarin ja täytin järjestelmään noin 6-7 litraa vettä. nyt vain ihmetellään että autolle ei ole ilmeisesti käynyt mitään. ainoa vika tuntuu olevan että paisuntasäiliön anturi on rikki kun ei hälyttänyt ollenkaan ettei ole vettä. voiko olla mahdollista ettei kone tuosta hajonnut ja mikä paikka yleensä hajoaa ensimmäisenä jos noin pääsee käymään? tänään ajettu täysin normaalisti töihin ja takaisin noin 40km ei tunnu vievän nestettäkään ja konekkin toimii nätisti.
jollain vastaavia kokemuksia?
20
Renkaat ja Vanteet / p2 rengas kysymys
« Uusin viesti kirjoittanut Hammar tänään kello 17:51:23 »
Ostin talvella 2005 v70 p2 Mukana tuli kesärenkaat vanteilla. Ne ei ole ollut tässä autossa kun keskireikä on 63,4
Renkaat näissä on 245/40/18 ja rengaskauppias meinasi ettei mahdu, saattaa ottaa lokasuojaan kiinni.
Tietysti voisi kokeilla mutta kumet on pois jo päältä. Eikö tuo 63,4 keskireikä viittaa seuraavaan korimalliin.
Onko jollain ollut näitä alla tässä koossa. Ofsettiä ei tietysti nyt ole saatavilla.

https://aijaa.com/XWLbfm%5D%5Bimg%5Dhttp://img.aijaa.com/t/00599/15241482.t.jpg%5B/img%5D%5B/url
https://aijaa.com/51oqWy%5D%5Bimg%5Dhttp://img.aijaa.com/t/00890/15241483.t.jpg%5B/img%5D%5B/url



Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
RallyBaron  Samppasport