Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 175221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #285 : 27.08.2016, 09:17:01 »
Jälleen kerran. Luovuus ja osaaminen samassa setissä. Hienoa luettavaa, kiitos siitä !

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #286 : 27.08.2016, 15:58:34 »
siinä kun yöllä bensarosvot tulee paikalle ja alkaa ettiä tankinluukkua niin olis mielenkiintosta olla ns "kärpäsenä katossa" :D

 :2funny: ...Melkeen kävis sääliks rosvoja, jos eivät ois rosvoja...  :2funny:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #287 : 27.08.2016, 22:59:20 »
Reiän tankkiin ne tekee muutoinkin  :'(
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #288 : 04.09.2016, 21:20:46 »
Takavalon avausvaijerit vedetty paikoilleen.






Näkyy kuvassa vähän huonosti, mutta tänne laitoin kolme samantapaista peltilätkää kuin aiemmissa kuvissa.


Koska avausvaijeri ei yksinään riitä vivulta takavalolle asti, piti tehdä tälläinen linkku.


Pitää vielä laittaa toinen jousi ja vaihtaa kuvassa oleva jäykempään.




Kyseinen linkku tulee tänne, takakontin oikeaa etukulmaan. Punainen vaijerinpää menee takavalon lukolle ja reikä josta vaijeri tulee läpi tarvitsee vielä suurentamista, ettei vaijeri olisi noin paljoa pänneessä. Takavalolle menevä vaijeri piti itse muokata sopivan pituiseksi, kuten kuvasta näkyy (vielä vaiheessa) ja vaijerin päähän laitoin yleensä polkupyörän vaijereissa käytettävän "lukon", joka ruuvataan vaijeriin haluttuun kohtaa.


Linkun pulttien reijät oli hieman hankala porata c-pilarin takia, mutta osuivat kuitenkin kerrasta kohdalleen.


Avausvivun runkoon piti laitta kuvassa näkyvä poikkitanko, jonka avulla sain vaijeriin lisää liikerataa.


Etsi hitsausmaski.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #289 : 04.09.2016, 22:04:00 »
Hattuhylly kuvassa vasemmassa yläkulmassa? Ihan kotonako tätä laittelet? Ohi ajaessa usein näkyy 740 tielle  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #290 : 04.09.2016, 23:29:10 »
Hattuhylly kuvassa vasemmassa yläkulmassa? Ihan kotonako tätä laittelet? Ohi ajaessa usein näkyy 740 tielle  :)
Siellähän se, isäni asuu kyseisellä paikalla ja autotalli on tuolla tontilla, itse asun muutaman kilometrin päässä.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #291 : 07.05.2017, 01:37:15 »
Heipä hei, viime päivityksestä onkin kulunut aikaa, mutta tuo aika onkin mennyt muita hommia tehdessä. Nyt kesän korvilla alkaa omat projektitkin saamaan tuulta alleen.

Muutamia osia on tullut hankittua ja tässä ne mitä oli tilattava sinisen tiskiltä.

Tämä "letku" oli aivan haperoa ja vanhaa ei voinut enää käyttää ja muistaakseni täältä luin, että kannattaa käydä hakemassa suoraan sinisen tiskiltä. Hinta oli 26,57 €.




Kuvassa osa nro. 25.


Kun taka-akseli laitetaan nyt viimeisen päälle kuntoon uusia laakereita myöten, vaihdetaan siihen samalla etustefa, hinta oli 38,37 €.


Vasemmalla vanha.




Esijännitysholkki on vaihdettava joka kerta kun pienivetopyörä otetaan irti, hinta oli 10,56 €.


Vasemmalla vanha.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #292 : 07.06.2017, 19:01:27 »
Polttoainetankin uusi täyttöputki on nyt kasassa.
Olin vahingossa poistanut kuvia telineen teosta, mutta laitan kuvia valmiista telineestä myöhemmin.



Riittävästi tilaa tankata.


Putkella on koko matkan ajan laskua, joten kaiken polttoaineen pitäisi valua tankkiin.


Silikoniletku on 51mm. Käytin kahta Volvon alkuperäistä täyttöputkea ja välipalan leikkasin pakoputken taka-akselin ylitykseen tarkoitetusta putkesta. Putkien väliin jää vain muutaman millimetrin raot.


Etsi 10mm lenkkiavain.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #293 : 11.06.2017, 01:44:31 »
Tässä tarkempia kuvia täyttöputken telineestä.




Telineen ja putken väliin tulee kumiliuskat, ettei ole metalli-metallia vasten.




Sitten rupesin tekemään "klemmaria", jolla saisi täyttöputken kiristettyä tankkiin kiinni.
Vanha ei lähtenyt ehjänä irti. Tämän tein vanhasta pakoputken klemmarista.






Etsi räikkäväännin.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #294 : 11.06.2017, 06:57:17 »
Siellähän se viimeisessä kuvassa oikealla mollottaa.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #295 : 17.06.2017, 03:13:54 »
Kontin oikea reuna maalia vailla.


Maalattuna.


Uudet takajarrukilvet.


Maalattu mustalla kuumankestomaalilla, maalaan varmaan vielä jollakin kiiltävämmällä viimeisen pinnan.


Toinen vetoakseli ennen.


Uusien laakereiden asennus.


Vetarit kasassa ja maalattuna.


Takavalontelineen osat ennen puhallusta.


Osat puhallettuna.


Muutamat osat kerkesin maalaamaan, ennekuin maalit loppui kesken.




Etsi avainnippu.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa MysteerI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #296 : 18.06.2017, 08:42:32 »
ylös päin kuva 4 oikea ylä nurkka näyttäis olevan..
v70 2.5tdi -01

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2195
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #297 : 21.06.2017, 16:40:08 »
Jääkö nuo silikoniletkut tuohon täyttöputkeen? Mitenklhän mahtaa raakaa bensaa kestää   ???
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Tatu P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #298 : 21.06.2017, 17:20:34 »
Ei kestä bensaa. Kerran yks isäntä oli laittanu samaraan ahtoletkusta täyttöputken, niin oli sulanu poikki.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #299 : 26.07.2017, 23:29:25 »
Takajarrukilpiin suihkasin puolikiiltävän maalin.


Takavalontelineen osia vahvistelin ja kuvassa vasemmalla olevan osan tein kokonaan uudelleen.


Telineen osat maalattuna ja kasassa.






Tankin täyttöputket ovat aluminia, joten päätin kiillottaa ne.
Putket ennen.




Hiottuna.


Kiillotettuna ja maalattuna.




Etsi jekkulankaa.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

 

Elekma  Autoracing