KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 175356 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tucci

  • Vieras
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #345 : 12.09.2020, 11:20:06 »
Tuliko kattoon vaimennusta?

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #346 : 04.10.2020, 22:47:25 »
Tuulilasi asennettu 8)


Oikean puoleinen lista istui hieman huonosti :-\ mutta tämä reuna olikin korjattu.


Oikea takakylki piti maalata uusiksi, hiottaessa kiillotusta varten, näkyi pohjamaali juuri ja juuri läpi muutamasta kohdin.


Maalattu, hiottu ja kiillotettu.


Listat asennettu oviin takakylkiin ja takaluukkuun, johon on myös lukko asennettu.


Vasemman puolen ovien yläreunat piti myös maalata uusiksi samasta syystä kuin oikea takakylki.


Ebay kautta tilasin korjaus-/huoltosarjan määräjakajalle, nyt on kaikki tiivisteet ja o-renkaat uusittu.
Tilauksen mukana tuli sähköpostiin pdf tiedostona hyvät ohjeet määräjakajan huoltoa varten.




Tältä näyttää konehuone tällä hetkellä.


Jakopään koppa maalattu.


Otin vielä laturin uudelleen työn alle ennen asennusta, vaihdoin uudet laakerit,
sinkitin muutamia osia ja maalasin tuon keskiosan punaiseksi, Motonetin punainen pohjamaali on melko lähellä alkuperäistä sävyä.


Seuraava episodi tapahtui: olin laittamassa polttoaineletkuja kiinni määräjakajaan kun yksi kupariprikka putosi kädestäni. En löytänyt prikkaa mistään lähistöltä, joten rupesin katsomaan olisiko se missään koneen päällä tai jossakin välikössä. En ollut vielä tuossa vaiheessa asentanut öljyn mittatikun putkea ja sen reikä lohkossa on juuri sopivan kokoinen noille prikoille ja sillä kohdalla missä pudotin prikan kädestäni.

Koneessa ei ollut vielä öljyä, joten aukaisin tyhjennyspropun, josko prikka löytyisi sieltä ja tulisi sitä kautta ulos, mutta yllätyksekseni sieltä tulikin nestettä, nimittäin vettä. Talven aikana lohkon sisälle oli kertynyt jonkin verran kondenssivettä, ja koska öljypohja on oikeastaan paljaalla metallilla sisäpuolelta, on siellä nyt melko varmasti ruostetta vedestä johtuen.

Tässä kohtaa ei auttanut muu kuin ottaa öljypohja irti puhdistusta varten. Ja se operaatio on hankala koneen ollessa autossa, vasen tukikumi pitää irrottaa kokonaan ja oikeaa ainakin löysyttää, sen jälkeen konetta pitää nostaa ja kääntää oikealle kyljelleen ja sitten juuri ja juuri saa öljypohjan käännettyä imuputken ohi vasemmalta puolelta pois.

Öljypohjassa olikin ruostetta, jotka putsasin pois. Liitospinnat lohkosta olikin sitten kiva putsata mattopuukon terällä maassa maaten :) Uusi tiiviste Motonetista, hieman tiivisteliimaa ja öljypohja takaisin paikoilleen ja nyt myös hieman öljyä koneeseen. Samalla myös vaihdoin uudet moottorin tukikumit kun olivat siinä irrallaan ja en ollut niitä aiemmin vaihtanut.

Niin ja se kupariprikka, no se löytyi aivan renkaan vierestä piilosta :)) mutta onni onnettomuudessa.

Tuliko kattoon vaimennusta?
Meinasin laittaa, mutta tuo vaimennusmatto painaa kuitenkin jonkin verran ja vaikka sen liima on ihan kohtalaista, en ole varma pysyisikö se paikoillaan ja jos se irtoaa ja makaa kattopahvia vasten, ei siitä ole paljoa hyötyä.

« Viimeksi muokattu: 28.01.2024, 14:30:16 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #347 : 22.10.2020, 17:31:39 »
Ohjaustehostimen pumppu ja flekti paikoillaan, ajattelin laittaa sähköflektin joskus tulevaisuudessa, saisi muutaman konin irti koneesta.


Isäni on laittanut takapään jousitusta paikoilleen uusilla osilla.
Iskareiksi tulivat Motonetin kaasuiskarit.


Puskurien kiinnitystarpeet asennusta vailla, isot pultit ovat uudet Volvolta.












Kaikki johdot on vedetty konehuoneesta hytin puolelle ja jotenkuten järjestelty omille paikoilleen ja teipattu kangasteipillä.
Jos käyttäisin vielä aikaa saisin kaikki nätisti ja järkevästi sijoiteltua mutta jäävät kuitenkin piiloon niin en nyt enempää ala siihen panostamaan.
Sulakerasialle täytyy tehdä kiinnityspisteet kun ruosteita korjatessa vanhat paikat hävisivät.
Lämppäri on kasassa ja paikoillaan ja vivut ja vaijerit säädetty että läpät aukeavat oikein.
Otin vielä kotelon auki kun tuulettimen siivet ottivat kiinni koteloon, laitoin sen reunoille "monitoimitiiviste"-teippiä, nyt pysyy napakasti kohdillaan.
Ja myöskin kojelauta on paikoillaan, alkaa jo autoksi hahmottumaan.


Sitten vähän silmänkarkkia, takaluukkuun uusi VOLVO-tunnus ja Ebaysta hommatut NOS GLT-tunnukset perään ja maskiin.
Voisiko joku foorumilainen käydä mittaamassa, mihin kohti takaluukkua tunnukset tulisi asentaa, arvostaisin kovasti :pomo:


« Viimeksi muokattu: 28.01.2024, 14:17:49 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #348 : 22.10.2020, 17:53:31 »
Toivottavasti tuosta näkyy.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #349 : 22.10.2020, 18:29:40 »
Kiitos, koitin Internetistä etsiä tuonlaista kaaviota, mutta en löytänyt mistään O0

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #350 : 22.10.2020, 19:59:50 »
Ole hyvä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #351 : 28.10.2020, 01:14:37 »
Konehuoneen puolella siistin johtoja, tulipeltiin kiinnitulevia klipsuja johtosarjaa varten,
asentelin sytytystulpat ja tulpanjohdot, vielä tarvitsee johtojen pitimet, uudet tällä kertaa oikeat tiivisteet suuttimille,
kiilahihnat laturille ja ohjaustehostimelle ja tuulilasinpyyhkijöiden moottorin.


Sisällä olen myöskin siistinyt johtoja, asensin vaihdekepin tangon laatikkoon kiinni
ja nupin tangon päähän ja valokytkimet mittariston vasemmalle puolelle.


Pikkuikkunat liimasin paikoilleen ja D-pilariin tulevista koristelevyistä poistin vanhan harmaan maalin, kiillotin ja maalasin kolmiot mustiksi.
Ikkunan kiiltävä alalista on alumiinia joten hieman eri sävyinen kuin ovien rosteriset listat.


Merkit takaluukussa paikoillaan 8)
« Viimeksi muokattu: 28.01.2024, 14:08:00 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #352 : 08.11.2020, 07:59:54 »
Pulttailin keulan palaset kasaan.


Sitten woimakeula paikoilleen :smitten:


...kera uuden GLT-merkin


Ebaysta löytyi hyväkuntoinen, rosterinen pulsair-putkisto.
Vielä täytyy hommata tiivisteet pienien putkien päihin.


« Viimeksi muokattu: 28.01.2024, 14:01:06 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #353 : 08.11.2020, 08:52:46 »
Kaunista.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #354 : 08.11.2020, 23:22:49 »
Tästä tulee niin hieno etten minä taas raaskisi ajaa tolla  :D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #355 : 09.11.2020, 10:46:01 »
Kunnon Nut & Bolt restoration  S*
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #356 : 02.12.2020, 13:14:29 »
Konepelti on nyt asennettu. Laitoin lokasuojan hetkeksi paikalleen kuvaa varten.
Iso kiitos isälleni joka on auttanut ja oikeastaan kokonaan tehnyt kaikki näihin liittyvät työt.








Snowcappi on hiottu ja maalattu vinyylimaalilla.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2024, 13:55:06 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #357 : 02.12.2020, 14:21:06 »
tän jannun hommissa on tekemisen meininki! ei paljon oikase hommissa,arvostan viitseliäisyyttä ja sinnikkyyttä!  O0 O0 ei parempaa enää voi tulla. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #358 : 22.12.2020, 18:34:13 »
Tänään oli aika siirtää Minttu talviunille pihalle ja odottamaan taas kesän lämpöjä.
Pihalla ennen huputtamista otin muutaman kuvan koko komeudesta *W->
Valot ja etupuskuri piti ottaa pois että etulokarit sai paikoilleen. Uudet sivuvilkut ja kilvenvalot asentelin paikoilleen.








« Viimeksi muokattu: 23.12.2023, 07:41:24 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #359 : 14.04.2021, 16:19:07 »
Tänään oli sen verran hieno keli, että kävin vilkaisemassa Minttua ensi kertaa talven jälkeen.
Samalla asensin etuvalot, maskin, puskurin listan ja etulokareiden listat paikoilleen.
Talven aikana putsasin, suoristin ja kiillottelin puskurin pitkän listan.
Kiitokset nimimerkki injectorille, häneltä sain ostettua hyväkuntoiset puskurin kulmalistat ;)
Vielä tarvitsee löytää takapuskurin kulmalistat vink, vink.




Omasta lisämittarisetistä uupui Volvon alkuperäinen volttimittari, tämä ostin Ebayn huutokaupasta ja tuli laivalla USA:sta asti.
Toivottavasti saa tuon Turbo mittarin sovitettua johonkin toiseen projektiin ::) (eivät muuten ole myynnissä)




Tämäkin löytyi Ebaysta, GLT lätkä ohjauspyörään perus Volvo lätkän tilalle.




Talven aikana olen myös suunnitellut sulakeboxin päivittämistä/parantelua.
Tarkoituksena olisi sovittaa tämmöinen E39 bemarin sulakerasia,
vanhat sulakkeet vaihtuisivat nykyaikaisempiin laattasulakkeisiin, tästä projektista myöhemmin lisää.


« Viimeksi muokattu: 23.12.2023, 07:36:01 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

 

Ateho  Elekma