KL-varaosat  Race.fi

745 GL -91 D24T ja oli GL -90

  • 71 Vastauksia
  • 26158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -90 ja -91 D24T
« Vastaus #60 : 19.11.2017, 01:37:44 »
Aloitin deekun peltihommat oikean helman avauksella. Hieman joutui sisäpuolen kanttiakin laittamaan, etupäähän jäi vanhaa pintapeltiä. Sinkkisprayn vedin sisäpintoihin ennen kasaamista. Vasen helma vaikuttaa selvästi paremmalta. Jos takatunkinkorvaa ei ois rutattu, niin ei olisi varmaan tarvinnut tehdä sille kohdalle mitään.

Tuon verran oikea puoli oli auki:


Loput kuvat tuolla.

Kipinävahtia pidellessä vaihdoin valot keulaan. Laitoinkin valkeaan hommatut ajovaloumpiot, vaihdoin vaan oikeaan uuden lasin. Maski vaihtui samalla parempaan. Lisäpitkät on hanganneet maskin pinnan rikki ja se kupruilee oikeasta reunasta.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:35:51 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -90 ja -91 D24T
« Vastaus #61 : 19.11.2017, 23:52:00 »
Olihan vasemmassakin helmassa tekemistä. Vedin tunkinkorvaa lähemmäs oikeaa paikkaa ja korjasin sen ympärystän sisähelmasta 2mm pellillä. Paikan sai myös vasemman pitkittäisrunkopalkin kuve sekä osan lattiaa kuskinpenkin vasemman kulman alta ja oikeanpuoleisen palkin taaempi vesireikä. Ne jäi näköjään kuvaamatta. Muuten kuvat löytyy edellisen viestin linkistä. Sudin epoksia pintaan, josko huomenna töiden jälkeen ehtis laittamaan kotelosuojan ja massan.

Vasemmassa runkopalkissa oli rotanjätöksiä ja multaa reilusti. Sai kaiveltua ainakin enimmät pois ennen kuin korjasi palkin. Oikealla ei ollut juuri mitään. Kuskinpuolen lattiamattoa nostellessa vastaan tuli jäähdytysnestettä eli eiköhän hana vuoda. Laitettava suora putki tilalle kun nuo tarvikehanat on kestäneet mulla niin hyvin.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:35:39 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -90 ja -91 D24T
« Vastaus #62 : 20.11.2017, 23:13:14 »
Tuttu olikin päivällä ruiskinut kiveniskumassat helmoihin, joten alustan osalta en tehnyt kuin kotelosuojan suihkuttamisen. Vaihdoin jarru- ja kytkinnesteet sekä samalla kävin jarruja läpi muutenkin. Männät liikkuu hyvin, ei tarvitse kuin kaikki palat ja ehkä takaletkut vaihtaa. Kurkkaa käsijarrun siinä samalla vaikka tuntuu toimivan.

Vanha penkkisarja lähti romulavalle ja eteen sijoitin uudemman 940 penkit. On paljon parempi istuskella. Kaipa se on väriteeman ylläpitämiseksi vaihdettava kaikki muutkin sisustan osat harmaaksi ja kojelaudan kiinteät osat maalattava mustaksi.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:35:30 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -90 ja -91 D24T
« Vastaus #63 : 23.11.2017, 00:31:09 »
Illan iloksi vaihdoin deekuun jarrupalat, takajarruletkut ja Philips Xtremet ajovaloihin. Käsijarrua tiukkasin vaan. Ajoin pari kertaa hallia ympäri ja tuntuu siinä jarrut olevan paremmalla tuntumalla kuin aiemmin. Lauantaina meinasin käyttää katsastuksessa.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:35:22 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -90 ja -91 D24T
« Vastaus #64 : 25.11.2017, 16:48:35 »
Eilen(ja meni aika reilusti tämänkin päivän puolelle :buck2:) poistin takavyöt, penkinkiinnikkeet ja heppasin pultteja kiinnityspisteisiin katsastusta varten. Lämppärinhana vaihtui suoraan putkeen kun ei tarvikkeet kuitenkaan kestä. Vanha oli auton alkuperäinen. Kuivasin kuskinlattiaa, laitoin 960 etulattiamatot ja 940 etupenkit paikalleen.



Putsasin sisältä kaikki pinnat ja olipa likaa. Etumattojen, -penkkien vaihdon ja putsauksen myötä ei ole enää niin tunkkainen haju. Pesin koneen päältä ja alta sekä laatikkoa siinä samalla. Rotanpaskaa tuli edelleen aika iso kasa. Vieläkin sitä jossain välissä on, koska lämpimällä koneella tulee hajua. Päälipuolen pesin ihan vaan liuottimella ja satunnaisella harjaamisella. Pestävä kunnolla jossain välissä.

Aamulla konttorille ja leima puhtaalla paperilla. Vähän huomautti haalistuneesta vasemmasta takavalosta. Katsoin niin siellä oli jo maalatut polttimot antamassa väriä. Otin samalla liikenteeseen ja ihan hyvinhän tuo kulkee. Lisää tehoa tietysti kaipais ja maasturimainen ajokorkeus pientä madallusta. Siihen kun lisätään 205/60 etu- ja 215/55 takarenkaat ;D

« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:35:15 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -90 ja -91 D24T
« Vastaus #65 : 28.11.2017, 22:51:01 »
Eilen ja tänään puuhastellut jotain deekun kanssa taas.

Yksi konehuoneen pieni vesiletku oli kauttaaltaan halki kun hieman taivutti ja ilmanputsari melkein ummessa. Pumppua ruuvailin pikkaisen, sitä lisää jos joskus laittaa välijäähyn. Vaihtoon meni kutosen hehku, ajolenkin jälkeen öljyt laatikkoon, perään ja uudestaan koneeseen suodattimen kera. "Hienosäädin" ajokorkeutta ja nyt on ihan sopiva talvikäyttöön. Lisäksi laitoin alkuperäisen alapoikkituen. Parani jonkin verran, mutta jonkinlaisen takavakaajan vois kaivella ja katsoa sovittaisko 960 etuvakaajan.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:35:04 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -90 ja -91 D24T
« Vastaus #66 : 30.11.2017, 21:58:26 »
Valkea otti ja lähti jälleen uuteen kotiin. Josko sitä ei enää uudestaan tarttis hakea takaisin? :D Suunnitelmissahan oli laittaa vastaava tekniikka kuin siihen oli merkittykin tai sitten 242:ssa oleva kasi. Ei olisi tarvinnut hakea poikkeuslupaa kuin tilavuudelle. Mutta kun tuli kalustoa jostain syystä haalittua, niin tästä oli helpoin hankkiutua eroon.

Deekussa tuntui muutaman kerran kytkin jäävän kokonaan irti vaihteenvaihdon yhteydessä. Tuli ilmi varsinkin kylmänä ja palautui itsestään hetken kuluttua. Työsylinterin tappi oli jo puoliksi läpi haarukasta ja suojakumin sisällä nestettä. Tullut mäntä sen verran ulos, että jäi jumettamaan. Hitsasin haarukan umpeen ja uusin tiivisteet, eiköhän se siitä.

Vaihdekepissä oli perinteisesti riittävästi väljää sivuttain. Laitoin prikan alapään holkkien kaveriksi.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:34:57 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -91 D24T ja oli GL -90
« Vastaus #67 : 09.01.2018, 21:09:04 »
Muutaman viikon lähinnä seisoi pihassa kun tuli ajeltua V90:llä ja 965:llä ennen kuin se meni kaupaksi. Nyt ajeltava tällä ainakin niin pitkään kunnes saa vaihdettua lämppärinkennon V90:een.

Lauantaina jäi kuskin ovenkahva osittain käteen ja vaihdoin sen samantien. Pesurinmoottori oli hajonnut paikallaanolosta. Vaihdoin tänään sen ja säiliön tasoanturin purkuysistä. Tehostinöljyn vaihto oli päässyt unohtumaan kokonaan. Oli yhtä mustaa kuin vanha moottoriöljy ja ohjauksessa on ollut vaihtelevaa kankeutta. Alustavasti auttoi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -91 D24T ja oli GL -90
« Vastaus #68 : 20.01.2018, 19:03:07 »
Paikallistin voimansiirron suunnalta kylmänä tulevan luiston ylivaihteen kitkapintaan ja vaihdoin tänään toisen yksikön tilalle. Tutulta löytyi sopivasti toinen ja näkyy tyyppikilven mukaan olevan kunnostettu. Kurkkasin silti mäntien O-renkaiden kunnon.

Vanhalla ei ollut aivan alkuunsa mitään, mutta sen jälkeen koko ajan tilanne hiljalleen huonontui. Edellisen omistajan kanssa juttelin viikolla ja sanoi että sitä oli jo aiemminkin. Pakki, 1 ja 2 toimi liikkeellelähtiessä normaalisti, mutta kolmoselle vaihtaessa luisti vain. Hetken odottelun jälkeen, oikein rauhallisesti vaihtamalla tai vaikka kakkoselta suoraan neloselle vaihtamalla lähti vetämään. Jos kolmoselta vaihtoi kakkoselle tai neloselle, niin luisti hetken silloinkin. Öljyn lämmettyä muutaman kilometrin ajon jälkeen luisto hävisi, mutta moottorijarrulla luisti vielä jonkin aikaa kunnes öljy lämpesi kunnolla. Yksikön irrotuksen jälkeen laatikon takapäässä oli aikamoista tummanharmaata mämmiä. Tainnut kytkinpinnat liueta sinne.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -91 D24T ja oli GL -90
« Vastaus #69 : 17.03.2018, 11:51:03 »
Torstaina katselin läpi katsastusta varten, eikä muuta laittoa löytynyt kuin äänimerkki. Katsastajakaan ei mitään löytänyt kun äsken kävin konttorilla. Ei ehtinyt vajaaseen neljään kuukauteen tulla uusia vikoja :P Seuraava näyttökerta onkin vasta ensi vuoden heinäkuun puoliväliin mennessä. Kilometrejä on tosin tullut sen verran, että lähiaikoina voisi vaihtaa öljyt.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -91 D24T ja oli GL -90
« Vastaus #70 : 30.03.2018, 20:48:30 »
Tuli poikettua etelämpänä reilu 560km lenkki ja haettua yksi tekniikka ja vähän muutakin nurkkiin pyörimään. Kulutus talvirajoituksilla ja paluumatka lievässä takakenossa noin 7-7,1l/100km. Syöttö on hieman isollaan, tuli viikolla kokeeksi käännettyä lisää ja turhan paljon tulee utua putkesta täyskaasulla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 GL -91 D24T ja oli GL -90
« Vastaus #71 : 03.04.2018, 18:57:42 »
Viime viikon maanantai mukaanlukien tullut ajoa vain noin 1200km :idiot2: Aika tarkkaan täyttyi öljynvaihtoväli ennen töistä lähtöä, joten uudet öljyt ja suodatin koneeseen.


Edit. 19.4. Ja nyt on myyty tämäkin. Tekniikka jäi mutta kori lähti uuteen kotiin.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2018, 22:10:55 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi