Kulkukoira  Proturbo

D4 2018 lukitus sekaisin

  • 18 Vastauksia
  • 1115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Munkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 2018 lukitus sekaisin
« Vastaus #15 : 27.11.2023, 15:55:06 »
Joo, tuo avaimien tunnistamattomuus on edelleen kokoajan läsnä, tuskin liittyy asiaan nyt.

Auto nyt merkkiliikkeessä tuomiolla. Teen aina niin että kysyn ensin foorumilta onko jotain ketunlenkkejä ja koitan itse tai lapset koittaa ohjeen mukaan tehdä. Jos ahdistaa niin sitten hinuri tai ajamalla liikkeeseen.

Nämä ”meidän Volvot” on lapsille hankittu kun tuommoiset valitsivat asetetuissa rajoissa joista ykkösenä oli turvallisuus, muita rajoja ei oikeastaan ollutkaan. No tietty maltillinen hintaraja asetettiin noihin ja se että jonkinlainen uskottava länsiauto, neliveto ja webasto. Nyky Volvot vetoaa teineihin, varsinkin R-desing lookilla.
Itse ajelen toisella merkillä enkä ole aikeissa Volvoon siirtyä. Tämän takia ei ole isoa kiinnostusta lueskella vieraiden merkkien ohjekirjoja ja onneksi on tämä foorumi jolla tietäjät voi vastailla varmasti toistuvasti esitetty satunnaisten käyttäjien tyhmiin kysymyksiin. Siitä kiitos tietäjille, muiden ei kannata mieltä pahoittaa.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 788
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 2018 lukitus sekaisin
« Vastaus #16 : 28.11.2023, 20:32:43 »
Itse ajelen toisella merkillä enkä ole aikeissa Volvoon siirtyä. Tämän takia ei ole isoa kiinnostusta lueskella vieraiden merkkien ohjekirjoja...
Luulisi edes niiden lapsien tutustuvan ajokkinsa ominaisuuksiin, ihan jo turvallisuuden takia.

Se nyt on pienempi paha, että joutuu kylmällä autolla lentokentältä lähtemään ;).


Poissa McCloud

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: D4 2018 lukitus sekaisin
« Vastaus #17 : 10.12.2023, 10:45:42 »
Tuo oli tilanne pari tuntia sitten. Etuovet kuitenkin avautui puolisen tuntia sitten miljoonan yrityksen jälkeen molemmat, samaan aikaan.
Nyt ongelma on että etuovet ei lukitu. Kiinni menee mutta ei lukitu. Kun ovet lukitsee kaukosta ja vie kaukon kauas ja menee koittamaan niin takaovet on lukossa mutta etuovet ei. Kun etuoven kahvaa vetää, kumpaan tahansa, niin ovi avautuu ja samalla varashälytin alkaa huutaan ja valot vilkkuu.

Ei taida liittyä tuohon Ctek lataukseen tämä episodi?
Ikävä juttu kun huomenna pitäisi kouluun tuolla lähteä.
Jollain jotain vihjettä mitä kotona voisi koittaa?

Varmaan tämä asia on jo kunnossa, mutta tiedoksi kummiskin, että saattaapi CTEK-nimenomaan liittyä asiaan - ethän liittänyt laturia akun miinusnapaan, vaan suoraan auton runkoon? Jos liitit niin BMS sekoaa ja aiheuttaa juurikin mitä erilaisempia sähköhäiriöitä. Eli BMS pitää nollata - jos sulla on sopiva vikakoodinlukija (iCarsoft?), joka siihen kykenee tai sitten pitäisi saada ovat lukkoon (myös se konepelti) ja odotella autoon koskematta vähintään 8 tuntia (tähän ei siis pelkät lyhyet akunkaapelin irroitukset riitä).

Poissa Munkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 2018 lukitus sekaisin
« Vastaus #18 : 13.12.2023, 15:38:52 »
Latasin ctekillä miinus runkoon ja plus napaan, pitkä historia audin kanssa on opettanut tuon että bms täytyy pitää ajan tasalla.
Icarsoftilla ei pysty kertomaan tälle että on saanut uuden akun. Pyytää laittamaan auton servicemodeen mutta ei kerro miten se tehdään joten kertomati jäi.
No, auto oli merkkiliikkeessä neljä päivää ja lukitusongelmasta meinasivat että jää sen aiheutti, huolimati siitä että molemmat etuovet alkoivat toimia samalla hetkellä. Näissä on kuulemma surkeat lukot, tyyppivika, ei goodwilliä kuitenkaan tässä enää. 
Käynnistymättömyys jäi mysteeriksi. Akussa oli virtaa, tietysti kun oli täyteen ladattu,  ja vaikka ei olisikaan niin ei se kahden tunnin käynnin jälkeen niin tyhjäksi vartissa mene että edes mikään merkkivalo ei toimi.
Merkkiliikkeessä auto päivitettiin, akku ladattiin ja kerrottiin että akku on uusi (vaikka on melkein vuoden vanha). Auton kumpikin avain oli siinä ”ei tunnista” tilassa merkkiliikkeessäkin 80% starteista kun he useasti testasivat auton toimivuutta. Vaihtoivat patterit mutta se ei auttanut mitään, meinaavat että molemmat avaimet on viallisia. Epäilen sitä koska tunnistamattomuus on täsmälleen samanlaista molemmilla avaimilla. Oma maallikkoepäilys on joku vastaanotin tai sen antennin vika auton päässä.

Tuosta akun vaihdosta isompaan mitä tuohon vajaa vuosi sitten tehtiin varoiteltiin että ei tule toimimaan. Akku pysyy liian vajaana kun auto on tehtaalla opetettu siihen 70Ah akkuun niin 80Ah kanssa on ongelmia odotettavissa. Todisteeksi sai tulosteen jossa tuon akun vajaa varaus näkyy. Lukemat on kuulemma huonot. Webaston käynnistymisen raja on kuulemma 70% ja tavoitetila on 84%. 0-24 ei pitäisi olla ollenkaan eikä oikeastaan 25-49% väliäkään.
Merkkiliikkeen palvelu ja asenne täysi kymppi, tuo pelasti että yritetään vielä tällä vehkeellä liikkua. Olen vähän huonohermoinen jos auto temppuilee mutta tuolla on kyllä niin jäätävän hyvä palvelu että ei muuta kun eteenpäin.

 

Autoracing  KL-varaosat