Elekma  Autoracing

Äänestys

Valoluomilla vai ilman

Valoluomilla
6 (18.2%)
ilman
27 (81.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

V70R AWD Ex Emännän ex kauppakassi

  • 654 Vastauksia
  • 226422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #210 : 26.09.2011, 06:38:51 »
Muijalle on tärkeää auton matala melutaso, niin en ole vielä lähtenyt putkistoa muuttamaan.  ;)

Ja sitten kysymys. Mihkäs nää merkkaamat ohjaus letkut menee?
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ylempi merkattu menee imusarjaan, ja alempi imuputkeen.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #211 : 26.09.2011, 14:12:14 »
Muijalle on tärkeää auton matala melutaso, niin en ole vielä lähtenyt putkistoa muuttamaan.  ;)
Tuon DP:n muuttaminen -> 3" ei oikeastaan paljoa suurenna melutasoa kunhan loppupäässä on vaimennus kunnossa.
Ahtimen heräämiseen tuo sitten taas vaikuttaakin niin paljon, että siitä kärsii muutaman desibelin ottaakin lisää ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8949
  • Teiden tukko
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #212 : 26.09.2011, 19:34:37 »
Tuon DP:n muuttaminen -> 3" ei oikeastaan paljoa suurenna melutasoa kunhan loppupäässä on vaimennus kunnossa.
Ahtimen heräämiseen tuo sitten taas vaikuttaakin niin paljon, että siitä kärsii muutaman desibelin ottaakin lisää ;)

DP:n muuttaminen isommaksi ei ole koskaan turha homma. Aikanaan kun päivitettiin 242:sta koko putkisto 3" yhdellä vaimentimella niin se tuotti saman tehon huomattavasti pienemmällä ahtopaineella kuin ennen putkistomuutosta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #213 : 26.09.2011, 20:54:30 »
3" DP:llä on monta hyvää hyötyä ja muutama pikku haitta josta äänimäärä on yks...

mutta alkuperäisen DP:n pitäminen on mun mielestä tässä vaiheessa ihan järkevä valinta.
Vääntö ja teho ei toki tule ihan niiin nopeasti mutta tämä säästääkin laatikkoa joka vielä tässä vuosimallissa tahtoo olla ... ei nyt ihan heikko mutta ei tunnettu virisietoisuudestakaan...

Eli jos kerran neliveto on talveksi hankittu niin sellaisenaan se tän talven pysyykin kun dp on vakio :D

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #214 : 26.09.2011, 21:23:56 »
Vattu sentään kun en löydä kampuran hammaspyörästä ajoitus merkkiä vaikka kuinka tiiraa.  >:(
Täytyy huomenna perehtyä tuohon uudestaan. Sitten ei oiskaan kun litkut koneeseen ja avaimesta käyntiin.
Kuinka olematon se merkki on siinä rattaassa? Ja tuota etsiessä tietty helpottaisi tieto siitä, että onko esim. ykköspytty yläkuolokohdassa tolloin tai tms.  ???
« Viimeksi muokattu: 26.09.2011, 21:31:58 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #215 : 27.09.2011, 01:01:59 »
Kah tuommonen tuli vielä mieleen, että mikäs letku tähän laitetaan (kuvassa numeroitu 1)?
Tohon toiseen kohtaan (kakkonen) varmaan kuitenkin tulee toi bypassin ohjaus? vai tä ???


En oo ny oman koneen äärellä nii ei oo vadis käytössä.  :-[
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8949
  • Teiden tukko
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #216 : 27.09.2011, 04:25:24 »
Vattu sentään kun en löydä kampuran hammaspyörästä ajoitus merkkiä vaikka kuinka tiiraa.  >:(
Täytyy huomenna perehtyä tuohon uudestaan. Sitten ei oiskaan kun litkut koneeseen ja avaimesta käyntiin.
Kuinka olematon se merkki on siinä rattaassa? Ja tuota etsiessä tietty helpottaisi tieto siitä, että onko esim. ykköspytty yläkuolokohdassa tolloin tai tms.  ???

Mulla vinomoottorissa oli ihan olematon se merkki. Löyty vasta kun nokasta katsottiin kohdalleen suurinpiirtein.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

hevonen

  • Vieras
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #217 : 27.09.2011, 08:41:07 »
Eikös se merkki oo niinkuin ois hiuksella vetästy siihen hampaaseen, koneen puolelle...
Tuallain...
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 08:44:01 kirjoittanut hevonen »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #218 : 27.09.2011, 09:22:42 »
Eikös se merkki oo niinkuin ois hiuksella vetästy siihen hampaaseen, koneen puolelle...
Tuallain... (Kuva poistettu lainauksesta.)

Vanhemmissa 850 lohkoissa merkki on ainakin just se pieni ulostuleva lovi "merkkien välissä ylöpuolella.

ja hammasrattaassa on pieni pieni lovi vedetty sinne lohkoon päin.
sen näkee kun ylhältä tiirailee taskulampulla.

ehkä näistä kuvistä näkee jotain... maalasin omaan lohkoon noi merkit selvemmiksi.

purku



kasaus
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 09:24:24 kirjoittanut ZuluR »

hevonen

  • Vieras
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #219 : 27.09.2011, 09:56:45 »
Jep. Noita ratasmerkkejä on kait kahta mallia. Vierekkäisten hampaiden kärjissä tai niiden välissä rattaan kuopan pohjalla. Isoja eivät oo kummatkaan. :facepalm:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #220 : 27.09.2011, 11:55:38 »
Mitenkäs tuo VVT hommeli, eli osuuko nokkapyörän ajoitus kohalle vapaana, vai silloin kun tuo VVT on käännetty ääriasentoon?  ???
Perkeles ku on kaikkea uutta ja ihmeellistä tämmösessä tinalohkossa  :-\
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #221 : 27.09.2011, 13:03:48 »
Mitenkäs tuo VVT hommeli, eli osuuko nokkapyörän ajoitus kohalle vapaana, vai silloin kun tuo VVT on käännetty ääriasentoon?  ???
Perkeles ku on kaikkea uutta ja ihmeellistä tämmösessä tinalohkossa  :-\

VVT:
Jos vain muistain oikein :)

Pitkä:
remmin pyörimissuunta myötäpäivää... tai apukusin puolelta ylhältä katsottuna -> oikealle.

Eli kierrä VVT (kun pidät nokasta kiinni) samaan suuntaan oikealle kunnes pysähtyy.
Silloin nokka on ääriasennossa! ja se vastaasitä että nokka olisi "ilman ohjausta, solenoidi rikki" yms.

Lyhyt:
kierrä noka VVT oikealla/möytäpäivää.

Valmis ;)

toivottavasti selitin tarpeeksi epäselvästi
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 13:17:23 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #222 : 27.09.2011, 13:07:33 »
VVT:
Jos vain muistain oikein :)
remmin pyörimissuunta myötäpäivää... tai apukusin puolelta ylhältä katsottuna -> oikealle.

Eli kierrä VVT (kun pidät nokasta kiinni) samaan suuntaan oikealle kunnes pysähtyy.
Silloin nokka on ääriasennossa! ja se savtaa sitä että nokka olisi "ilman ohjausta, solenoidi rikki" yms.

Valmis ;)

toivottavasti selitin epäselvästi
Niinno saishan tuo VVT olla toiminnassa. Vai hä? Siis jos oikein ymmärsin niin tuolloin se ois poies kytkettynä?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #223 : 27.09.2011, 13:23:57 »
Ja sen verran vielä, että olisi mahtavaa jos joku osaisi kertoa missä asennossa männät ovat kun alakerta on ajoitus merkissä. Tarvis tää ny saada liikenteeseen ku tuli sunnuntaina myytyä toi ysikuuppa.

Ny löyty alakerran merkki. Ja omien observointien mukaan ykköspytty hiukan ennen ykk:ta. Toki en samalla nää tuota ruuvarin liikettä, joka työnnetty ykköspyttyyn, kun käännän alakertaa pyöränkotelosta.
Nyt vielä tuo VVT?

Muoks.. Juu ykk:ssa on.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 14:36:40 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8949
  • Teiden tukko
Vs: V70R AWD Emännän kauppakassi
« Vastaus #224 : 27.09.2011, 14:27:25 »
Ny löyty alakerran merkki. Ja omien observointien mukaan ykköspytty hiukan ennen ykk:ta. Toki en samalla nää tuota ruuvarin liikettä, joka työnnetty ykköspyttyyn, kun käännän alakertaa pyöränkotelosta.
Nyt vielä tuo VVT?

Olin tätä sanomassa tuossa aikasemmin mutta en sitten epävarmuuttani sanonu että ajotusmerkin ollessa kohdallaan on ykköspytyn mäntä lähellä YKK:ta. Mutta kyllä se näin täytyy olla.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Ateho  Elekma