Carcom Oy  Ateho

760 -86 2.8 V6

  • 9 Vastauksia
  • 5261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
760 -86 2.8 V6
« : 08.09.2011, 17:57:58 »
Tuli myytyä 740 Turbo ja ostettua tälläinen kampe.
Auton värityshän on valkoinen ja ulkokuoresta löytyy myös kromikaaret (Jotka kyllä saavat kyytiä)
Sisusta on sininen ja penkit plyyshiä myös siniset. Kampella on rullattu mittarin mukaan 308tuhatta ja rapiat.
Lisävarusteina löytyy sähköikkunat, sähköpeilit + lämmitys, Sähköinen kattoluukku, Keskuslukitus, ilmastointi joka jopa toimii, takaata paineilma iskarit joista toinen vuotaa.
Niin ja automaattihan tämä on 3+sähköinen yli vaihde eli mikäs laatikko se nyt onkaan kyseessä ?
Tottahan siitä laittoa löytyy tuon ikäiseksi muttei mitään mahdottimia.
MM. Oikean puolen moottorin tukikumi on revennyt, Putki vuotaa, Ruostereikiä pohjassa, Etu iskareista tullut mehut pihalle Ja sähkö ikkunat temppuilee.
Uudet etu ja taka iskarit on jo haettu muttei vaihdettu kun valtionpalvelus syö vieläkin tuota aikaa.
Huono kännykkä kuva edestä.

VIS tarrat takakyljissä :P

Vetokoukkukin löytyy

Keulasta 2 kieppiä jousista pois ja takaiskareiden toiminnan testaus


Lisää kuvia : http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/


Saa kertoa tuosta V6 koneesta tietoa kun itse en siitä juurikaan tiedä.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 18:32:55 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #1 : 20.09.2011, 16:48:22 »
Kotterolle on tehty vähän kaiken näköistä joista kuvia myöhemmin.

Mutta ensimmäinen asia joka huolestuttaa on suuri kulutus.. About 20l / 100km  ja koko matka tuli ajettua 100km/h
Mistäköhän voi johtua ? Mistä tuon mekaanisen ruiskun seos muuten säädetään ?
Myös kylmä käynnistys on välillä venyvää..
Ja mistäköhän tälläiseen saa moottorin tukikumit ?
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011, 17:07:31 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8980
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #2 : 20.09.2011, 17:10:44 »
Ai sullakin on tämmönen  :hello:

Niin ja automaattihan tämä on 3+sähköinen yli vaihde eli mikäs laatikko se nyt onkaan kyseessä ?

AW71. Tai ehkä joku muu 7x, mutta merkki AW kun on ylivaihde. Omissa kahdessa -85 loppuvuonna valmistetuissa on molemmissa AW71.

Mutta ensimmäinen asia joka huolestuttaa on suuri kulutus..

Sullon väärä auto jos kulutuksella on väliä  :D

About 20l / 100km  ja koko matka tuli ajettua 100km/h

Ohoh. Oma vie tuon verran kaupungissa, maantiellä pääsee kympillä.

Syitähän on monenlaisia, alkaen 95-okt. bensasta -- sanovat että tuo kone vetää selkeästi enemmän 95:ttä kuin 98:aa, ite ajelen 98+ bensoilla.

Mistä tuon mekaanisen ruiskun seos muuten säädetään ?

K-Jetin määränjakajan etureunassa eli imusarjan ilmanoton puolella on kuusioruuvi. Suosittelen säätämään pakokaasuanalysaattorin kanssa, säädetään silleen että putkesta tulee 2% CO tai vähän enemmän. Seosruuvi on hyvin herkkä, ei kärsi paljon sokkona ruuvailla.  Tästä säätöoperaatiosta saa samalla päästölapun katsastusta varten eli kannattaa tehdä tuo aina ennen katsastukseen menoa, se lappu on yleensä halvempikin korjaamolla kuin katsastuksessa ja lisäksi saa säädön samaan rahaan.

Ja mistäköhän tälläiseen saa moottorin tukikumit ?

Motonetillä on ollut yhdenlaisia valikoimissa, en tiedä laadusta. Volvon tiskiltä voi yrittää kysyä? Tosin ei niillä ole vesipumppuakaan näihin enää ollenkaan.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8980
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #3 : 20.09.2011, 17:15:26 »
Seossäädöstä vielä, pakoputken vuoto pitää tietysti ensin korjata. Runsas kulutus voi johtua just siitä että on säädetty vuotavalla putkella.

Toinen vaihtoehto on että kylmärikastussuutin ruuttaa jatkuvasti, voi olla johdoissa vikaa tai sitten lämpöanturi näyttää omiaan (keulalla termostaatin kupeessa, toinen mittaristolle toinen rikastuksille mutta en muista kumpi on kumpi).

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #4 : 20.09.2011, 17:33:04 »
Juu tuo laatikko tuli selviteltyy kans et on AW-71
No ei se kulutus niin paha olis jos imis sen 10 satkulla mutku menee 98:a 20 litraa ni alkaa käymää jo lompakolle..
Noh.. Tuleepaha pidettyä omasta hiilijalan jälestä huolta  ;D
Motonetistä ja fixukselta kyselin tuki kumeja ni molemmat myi ei oota.. Fixuksen listasta ei meinannu löytyä mitään koko moottori tyyppiin..
Ja motonetistäkin sanoivat et löytyy ilman suodatin ja öljyn suodatin. Kysyin myös biltemasta ni samat vastaukset sielläkin  :idiot2:
Putki vuotaa.. Pitää fiksailla kun pääsee kotio seuraavan kerran.
Liekö sitten ollut koneelle huonoja vaikutuksia kun haettaessa takavaimentimen pääty mutka oli peruutettu solmuu ja toinen väli vaimennin oli aivan tukossa.
Nyt välivaimentajan tilalla suora putki ja takapöntön tilalla tarvike vaimennin. Kuulostaakin jo ihan kuutos koneelle  :P

Museon puolella kuolasinkin TOK noita sun housujas  S*
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011, 19:40:07 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #5 : 01.10.2011, 13:47:04 »
Jotainhan tällekin on tapahtunut. Lähinnä vaan ulkonäöllisesti. Alut myin alta pois ja sain vaihdossa rahaa sekä peltivanteet renkaineen. Sopivat omasta mielestä paremmin kuin nuo paketti auton kumit (205/95/15)  :2funny:
Vetokoukku on otettu pois kun ei tällä lompakolla mitään hinailla varsinkaan tuolla kulutuksella :D Jarrut alkoivat vinkumaan voimakkaasti kun viimeksi ajoin. Myös hanttarin puolen etupyörän laakeri alkoi ilmoittamaan olemassa olostaan voimakkaasti.
Ukon varastoista löytyi 700srj alkuperäiset lisävaruste hattuhylly 3tie kaiuttimet laatikoineen. Näistä löytyy basson ja diskantin säädöt erikseen  :P Vielä asentamatta. Ilmastoinnin kompuralta otin johdon ja hihnan irti kun laakeri ääntää..
Nyt ei olekkaan tullut viikkoon ajettua volvolla kun oli loppusota. Jos löydän piuhan niin saisin kuvia koneelle laitettua.. Kromikaaret nakkasin tallin nurkkaan. Takaa otettu roiskeläpät pois kun roikkuivat niin turkasesti.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 15:16:58 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #6 : 01.10.2011, 14:22:28 »
760:ssä on tehtaalta jo kromikoristeet kaarissa. Nuo ovat todennäköisesti tarvikkeet, mutta sen alkuperäisen kromikoristeen takia kaaret ovat yleensä aika rupiset, joita nuo peittää.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7603.0 tuo kannattaa huomioida. Deloreanissa on sama moottori. Tosin jenkkimalleissa yleensä b28F, eli kattimalli, mutta myös b28E:tä on saanut.

Sähköikkuinoiden ongelma on yleensä ne napit jotka ovat hapettuneet sisältä. Suhteellisen helppo korjata, kunhan on varovainen nappia avatessa ettei osat sinkoile pitkin metsää (pari jousta ja kuulaa). Kontaktipinnat vaan rapsuttaa jollan puhtaaksi.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 14:24:20 kirjoittanut Jule »

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #7 : 01.10.2011, 15:20:39 »
Kyllähän sieltä kaarien alta rupea löytyi. Ja tuo linkkivinkki on huomioitu kyllä  :)
Noihin nappuloihin täytyy perehtyä sekä kuskin puolen takaoven lukitukseen kun ei aukea keskuslukolla mut menee kuitenkin kiinni. Myös kierrosluku mittari on eloton.. Johdot ovat kunnolla kiinni mittaristossa. Kattoluukkuakin joutuu hieman ulkopuolelta avittamaan että saa sen ajettua katon sisään.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #8 : 11.10.2011, 23:58:57 »
Valtion palvelus on OHI  8)
Ja volvoa fiksailtu. Putki tilkitty, Etujarru palat vaihdettu (Jo loppui kitinä) samalla herkistelin satuloita ja loppui laahaaminen sekä hanttarin etu fillarin laakeri vaihdettu. Loppui kolina siitäkin  :P Ei ole pitkää aikaa kun viimeksi vaihdettu se mut vissii jätetty mutteri liian löysälle eikä ollu ees sitä pölykuppia siinä päällä ni kaivoin varastosta sellasenki siihe  :pomo:
Etu rek kilven toinen ruuvi katkesi puskurin sisään enkä löytänyt poraa mistään ni nyt on väli aikaisesti etulipassa kiinni... Meinasi ihan unohtua että tuli töötitkin vaihdettua toimiviin  :)
Nyt kuuluu  ;D Oli vanhat töötit nähneet suomen suolaa ja syöpyneet ihan P*skaks...
Kaiken muun ohessa maalasin maskin rivatkin mustaksi  ;)
Ja loppuun pari kuvaa. Etu
Haminasta komppanian parkkikselta

Ja otin pois tuon volvon hälyttimen systeemin ku ei oo muutenkaa käytössä
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 04:35:20 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Chevyman113

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Kahta en vaihda, Chevyä ja vaihdetta..
Vs: 760 -86 2.8 V6
« Vastaus #9 : 11.08.2012, 15:19:14 »
Hei Räkänokka  :), myy miulle nuo kromikaaret, itellä 745 turbo ja haluaisin siihen kromikaaret kun on muutenkin tarkoitus tehdä siitä sellainen perhevolvon näköinen mikä osaakin yllättää kaikki Bemaripojat.. 8)
Volvo 745GL kertaa kaksi.

 

Proturbo  Autodiagnoosi