Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 Megasquirt all N/A "Myynnissä"

  • 99 Vastauksia
  • 41987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A "ITB imusarja kysymys"
« Vastaus #90 : 14.12.2012, 17:15:06 »
Mikä unohtui tuossa edellisessä viestissä mainita niin otin päästöt tänään ja melko helposti sain menemään läpi. Vähän tahtoi olla ensin laihalla korotetulla mutta se oli äkkiä ratkaistu. CO oli ainut jo aiheutti vähän ongelmia joutokäynnillä. Tahtoi olla jatkuvasti siellä 0,5 tuntumassa mutta yht'äkkiä tippui 0,2. Muutenkin nuo arvot tahto heitellä aikalailla. Lambda oli ainut joka tasoittui heti. Liekkö katti ollut vielä vähän kylmä :idiot2:

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 940 Megasquirt all N/A "ITB imusarja kysymys"
« Vastaus #91 : 16.12.2012, 23:41:05 »
Sellanen juttu tuli mieleen, kun kerran ajettavaa käyttökonetta haet, laita sinne samalla muuttuvapituuksinen imusarja, esim kuten b5245s koneessa, eli 850glt. Siellä asia on ratkaistu yksinkertaisesti rakentamalla imusarja jossa ilma pyörii, ja siellä on sisällä ilmanohjaimet jotka alakierroksilla pidentävät ilman kulkureittiä ja luovat virtauksia, ja yläkierroksilla läpät ohjaavat ilman suorinta tietä kanteen. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A "ITB imusarja kysymys"
« Vastaus #92 : 17.12.2012, 10:25:33 »
Tuollainen muuttuvapituuksinenhan olisi se ihanteellinen mutta tahtoo mennä vähän turhan vaikeaksi itselle yrittää moista rakentaa :) Tuntuu jo nyt että tahtoo tulla vaikea taival jo tästä imusarjasta ;D Tästä nyt valitettavasti täytyy tehdä kompromissi mutta uskoisin että tästä saa tuollakin pituudella suht hyvän arkikäyttöönkin. Edellinen imusarja, mikä tuli runkojen mukana oli aivan uskomattoman lyhyt. Tämä tulee olemaan kuitenkin 2x pitempi ja sitten ajattelin vielä jonkinlaisen plenumikotelon rakentaa. Toivon mukaan sekin "pidentää" tuota imuputkisto hieman. Tästä lukenut ja kuullut vähän ristiriitaisia juttuja mutta kokeillaan nyt. Kiitoksia kuitenkin neuvosta -H-

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Megasquirt all N/A "ITB imusarja kysymys"
« Vastaus #93 : 17.12.2012, 13:01:29 »
Eikö tuosta b5245s koneen imusarjasta sais muokattua käypästä? Eikait tuo nyt niin mahoton homma ole kokeilla.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A "ITB imusarja kysymys"
« Vastaus #94 : 17.12.2012, 19:09:06 »
Kyllähän siitä varmaan muokkaamalla sais ihan käyvän, mutta ei tähän hätään ole moista ja materiaalit on tullut jo ostettua. Tänään yrittelin jo hahmotella miten ne putket tulen laittamaan ja yritin myös hitsata ensimmäistä putkea laippaan, mutta siihen se homma sitten tyssähtikin :-\ Vaikka kuinka yritin saada materiaalia sulamaan niin mitään ei tapahtunut ??? Vasta kun lämmitin ne 150 asteeseen ja lisäsin virran 110A niin jotain alko putkessa tapahtumaan mutta siltikin hyvin minimaalisesti. Täytyy huomenna yrittää lämmittää vielä enemmän ja lisätä virtaa vielä lisää. Tulee muuten tyly stoppi jos en saa putkea sulamaan ;D

Poissa Lurvio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • Ihme säätäjä
Vs: 940 Megasquirt all N/A "ITB imusarja kysymys"
« Vastaus #95 : 17.12.2012, 22:18:05 »
110 ampeerilla sulaa jo 3,25mm puikko paksuunkin rautaan, joten oliskohan koneessa jotain vikaa?


Kulkineena S60 AWD -03
240 DL -87 (entinen)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A Valmis imusarja"
« Vastaus #96 : 29.12.2012, 11:15:15 »
110 ampeerilla sulaa jo 3,25mm puikko paksuunkin rautaan, joten oliskohan koneessa jotain vikaa?

Juu oli koneen säädöissä vaan vähän häikkää, 140A niin alko sulaan. Niin ja olihan tuo materiaali tosiaan 4mm paksua.

Jäänyt tässä päivitykset vähälle kun piti valmistua koulusta ja joulunpyhät sattui vielä väliin. Suurin ongelma oli kuitenkin se ettei saanut kuvia ladattua puhelimesta photobuckettiin ;D Nyt sitten vihdoin ja viimen sai ne ladattua niin kehtaa postata jotain.

Imusarjan sain tehtyä jo viime viikolla, vain yksi alipaine nippa puuttuu ja polttoainekiskon kiinnityspisteet. No lyhyestä virsi kaunis laitetaanpa nyt kuvaa tuosta sarjasta.

Tästä lähettiin liikkeelle. Leikkasin aluksi 4 saman mittaista putkea joita sitten lähin sovittelemaan paikalleen.



Valitettavasti niin helpolla ei tästä selvinnyt että olis vain kaikki hitsannut paikalleen ja sillä siisti. Läppärunkojen jako oli sellainen että 1 ja 3 sylinterin putket pystyi pitämään suorana mutta 2 ja 4 joutui taittamaan. Päädyin tähän ratkaisuun ihan käytännön syistä. Tiedän että tämä ei ole se ihanteellinen ratkaisu kun 2 sylnterille ilma joutuu kulkemaan mutkan kautta, mutta muuten valmistaminen olisi mennyt niin monimutkaiseksi kun valmiita mutkia ei ollut. Tässäpä sitten valmis tuotos.



Kuvassa näkyy myös nuo alkuperäiset suuttimien istukat. Käytin ne alkuperäisestä imusarjasta mutta niitten saaminen paikoilleen olikin sitten aika työlästä. Se että kaikki sai samaan kulmaan ja korkeutaan osoittautui aika työlääksi. Ja sen jälkeen kun ne oli suht hyvässä asennossa niin hitsaamisen kanssa oli omat ongelmansa. Tahtoi olla vaikeaa saada liitettyä nuo ilman että tuo istukka sulaisi kokonaan. Tahtoi noin pieni kappale lämmetä aivan mahottomasti verrattuna tuohon putkeen.

Tuossa vielä kuvaa miltä se (paras)sauma näyttää.



Kaiken kaikkiaan ihan onnistunut tuotos ottaeen huomioon että ensimmäistä kertaa alumiinia hitsasin ja toista kertaa TIG käytän. Ja vaikka päältäpäin saattaa näyttää nuo mutkat aika jyrkiltä niin sisältä ne ei ole niin pahat. Vielä pientä hiomista on että saa nuo liitokset ja mutkat sileiksi sisältä ja tosiaan nuo puuttuvat osat laittaa kiinni. Entiseen sarjaan kun vertaa tuota niin pituus on 2-kertainen. Mielenkiinnolla odotan että saa nuo autoon kiinni.

Harmittaa vaan kun täällä Rovaniemellä ei ole RE85 saatavilla niin täytyy kohta puolin siirtyä takaisin bensaan. Joutuu vaan aika paljon taas muutteleen että saa koneen toimiin hyvin :-\

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Megasquirt all N/A Valmis imusarja"
« Vastaus #97 : 29.12.2012, 19:14:39 »
Tuossa vielä kuvaa miltä se (paras)sauma näyttää.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ihmettelempä vaan kun yleensä arvostellaan miltä hitsaus sauma näyttää...jos putkien liitos kohdasta on sisäpuolelle sulanut pieni siisti sauma niin eihän se moottori tiedä miltä se sauma ulkoa näyttää :-\ eikös se sauma ole hyvä jos tässätapauksessa imusarjan tekijä/omistaja on tyytyväinen :)

EN TARKOITA ETTÄ JOKU OLISI VALITTANUT MUTTA TULI VAAN MIELEEN KUN YLEENSÄ NÄISTÄ ARVOSTELLAAN JA NIITÄ SAUMOJA AINA HAUKUTAAN.

Asiallisen oloinen prokkis tämä on :)

Kiitos ja anteeksi :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A "Imusarja valmis"
« Vastaus #98 : 29.12.2012, 23:24:38 »
Ihmettelempä vaan kun yleensä arvostellaan miltä hitsaus sauma näyttää...jos putkien liitos kohdasta on sisäpuolelle sulanut pieni siisti sauma niin eihän se moottori tiedä miltä se sauma ulkoa näyttää :-\ eikös se sauma ole hyvä jos tässätapauksessa imusarjan tekijä/omistaja on tyytyväinen :)

EN TARKOITA ETTÄ JOKU OLISI VALITTANUT MUTTA TULI VAAN MIELEEN KUN YLEENSÄ NÄISTÄ ARVOSTELLAAN JA NIITÄ SAUMOJA AINA HAUKUTAAN.

Asiallisen oloinen prokkis tämä on :)

No tuota sisäpuolta kehtaa näyttää ;D Ei ole ihan täysin tuo 4 mm seinämä sulannut kun noita laitto yhteen mutta eiköhän se sen verran ole kiinni ettei se heti hajoa ;) Mutta totta tuo on että kunhan tekijä/omistaja on tyytyväinen niin se riittää. Olis kyllä ollut ihan mukava jos joku olisi voinut opettaa tuossa samalla kun teki että miten tuo on paras toteuttaa ja korjannut noita hitsausvirheitä, mutta näin tällä kertaa.

Kiitoksia palautteesta -H-

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #99 : 26.01.2013, 12:25:20 »
Se on tämä projekti sitten näiltä osin taputeltu varmaan joksikin aikaa. Muutto tuli ulkomaille ja auto jäi kotomaahan oottelen joko uutta omistajaa tai parempia aikoja :D Auton myynti-ilmoitus löytyy tuolta markkinapaikalta.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo