Proturbo  Autodiagnoosi

v50 polttoaineongelma

  • 8 Vastauksia
  • 3351 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa h5ne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
v50 polttoaineongelma
« : 29.04.2019, 19:01:11 »
Kyseessä v50 1.6d 2008 ja satunnaisesti ilmenee seuraavanlaista ongelmaa:

Auto parkissa yön yli ja aamulla kun käynnistää niin lähtee normaalisti käyntiin, mutta sammuu muutaman sekunnin päästä. Tänään teki saman tempun kun auto oli parkissa reilun tunnin. Ajossa ei ongelmaa ja tyhjäkäyntikin normaali. Auton saa käyntiin siten, että laittaa ruiskun koneen oikealla puolella (sisältäpäin katsottuna) olevaan letkuun ja imee sillä niin että letku täyttyy, liitin takaisin ja auto tulille ja tämän jälkeen taas käy normaalisti.

Onko tuossa polttoainesuodattimen ja tuon moottorin takaa kulkevan letkun välillä jokin venttiili tms joka voisi olla rikki ja tyhjentää tuon letkun? koska autohan kyllä kävisi ainakin vartin polttoainesuodattimessa olevalla dieselillä jos vika olisi muualla, vai olenko aivan väärässä?

Tarkennus vielä tuohon letkuun, eli se ulompi letku niistä kahdesta jotka on moottorin oikealla puolella (sisältä päin katsottuna) sen kun imee täyteen niin auto lähtee käyntiin..

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #1 : 29.04.2019, 20:07:30 »
Letkujen o-renkaat suodattimelle varmaan falskaa ja ime ilma sisään.

Mulla oli aika saman tyylinen vaiva ku eka kerta vaihdoin suodattimen, auto lähti kyllä käyntiin mutta oli hiton pitkät starttaukset.

Putsasin liittimet ja rasvasin o-renkaat ja ongelma hävis.


Poissa h5ne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #2 : 29.04.2019, 20:59:17 »
Letkujen o-renkaat suodattimelle varmaan falskaa ja ime ilma sisään.

Mulla oli aika saman tyylinen vaiva ku eka kerta vaihdoin suodattimen, auto lähti kyllä käyntiin mutta oli hiton pitkät starttaukset.

Putsasin liittimet ja rasvasin o-renkaat ja ongelma hävis.


Siis tarkoitat niitä liittimiä jotka tulee polttoainesuodattimeen?

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #3 : 30.04.2019, 11:11:16 »

Siis tarkoitat niitä liittimiä jotka tulee polttoainesuodattimeen?

just ne.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #4 : 01.05.2019, 00:05:04 »
Yksi on tullut vastaan jossa imuputki oli ruostunut muutaman sentin matkalta rintapellin kohdalla aivan hötöksi ja veti ilmaa sieltä kun auto seisoi hetken. Muovimaisella pinnoitteella päällystetty rautaputki.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa h5ne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #5 : 13.06.2019, 10:51:18 »
Yksi on tullut vastaan jossa imuputki oli ruostunut muutaman sentin matkalta rintapellin kohdalla aivan hötöksi ja veti ilmaa sieltä kun auto seisoi hetken. Muovimaisella pinnoitteella päällystetty rautaputki.

Mistä tuohon imuputkeen pääsee parhaiten käsiksi ala vai yläkautta ja joutuuko purkamaan romua edestä?

Poissa vekkuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #6 : 22.06.2019, 14:07:12 »
Täältä veikkaus takaiskuventtiilille, ainakin omasta 05 s40 falskaa se ja oireet täysin samat. Jos tuloputki olis ruostunut, niin eikö silloin vetelis ilmoja aina eikä vain satunnaisesti?

Takaiskuventtiili ainakin omassa sijaitsee moottorin päällä musta muovinen tulitikkuaskin kokoinen pötikkä, ja sitä ei voi vaihtaa erikseen(kiitos kovamuoviletkujen) vaan on laitettava kaikki letkut konetilaan ja nämä alkuperäisenä reilut 200e.

Itse laitoin autodocilta tulemaan ford C-max letkut kun sama moottori ja kuvassa täysin identtiset volvon letkujen kans. Hintaa oli noin 75e

O renkaiden ja suodattimen vaihdosta huolimatta vika pysyi, joten uskon että tuo venttiili on syypää tähän.


Edit.

Tosiaan letkut tuli ja aivan samanlaiset ne ei sitten ollutkaan, pienellä järkkäilyllä sain kuitenki sopimaan ja ei muutakuin ilmaamaan.
Ilmasin paluuletkun kautta jollain käsipumpulla ja ilmakuplat putkissa ei vähentyneet ja huomasin myös, että suodatin tyhjenee joka kerta siinä ilmatessa.
Purin sitten suodattimen kylessä olevan löpön lämmittimen(musta mötikkä johon tulee 2 napainen liitin ja se josta löpö menee suodattimelle) ja se vuoti siitä sähköliittimestä ilmaa suodattimeen :idiot2:
Tähän hätään en uutta lämmitintä saanut joten tiivistesilikonilla täytin koko liittimen pohjan ja sen jälkeen loppui kupliminen letkuissa.
Tosiaan ei aivan heti olis arvannut, että sieltäkin voi vuotaa ja tuo kun ei tule suodattimen mukana, niin tuppaa ikääntymään. Oliko vika sitten takaiskuventtiilissä vai tuossa, veikkaisin, että molemmissa koska paluulinjaan puhaltamalla ei aina tökännyt löpön takaisinvaluminen.

Värkätessä oppii, sen opin että seuraavassa autossani ei ole mitään foordia eikä ranskalaista  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 28.06.2019, 00:22:01 kirjoittanut vekkuli »

Poissa jiikool

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #7 : 24.01.2020, 18:08:39 »
Hei, jos käyttää pa suodattimen liittimet irti niin pitääkö ilmata käsin?  Kyseessä 2.0d
« Viimeksi muokattu: 24.01.2020, 18:14:33 kirjoittanut jiikool »

Poissa Tomi Näreaho

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 polttoaineongelma
« Vastaus #8 : 29.03.2020, 23:18:45 »
Moi. Onko ongelmaan löytynyt ratkaisua? Itsellä tekee volvo samaa....

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron