Autoracing  KL-varaosat

Volvo V50 2.0D nykii

  • 7 Vastauksia
  • 1512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TofuIce

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2.0D nykii
« : 22.05.2019, 11:38:00 »
Moro. Kertokaas joku mistä mahtaa johtua Volvon nypytys. Tasakaasulla ajettaessa välillä rupee nykimään. Ei kauheen kovasti mut silleen että sen tuntee. Kiihtyy kuitenkin normaalisti ja tyhjäkäyntiä käy tasasesti. Itellä nyt tuli ekana mieleen EGR mut jos jollai on omakohtaista kokemusta vastaavasta ilmiöstä ja millä korjaantui ni otan neuvoja mielellään vastaan.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D nykii
« Vastaus #1 : 22.05.2019, 12:46:31 »
Moottorinohjausboksiin mulla autoalarm veikkasi vian. Mulla on nyt nykinyt jo kohta 4v :) Ja on egr, dpf poistettu ja lisätty ruutia.

Poissa TofuIce

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D nykii
« Vastaus #2 : 22.05.2019, 13:07:58 »
Okei. Eikä oo lisääntyny eikä vähentyny nykiminen? Kysyin itekkin tuossa hintaa noiden syöpäläisten poistolle mut ei oo nyt just heittää 600€. Jossain vaiheessa sit. Taidan varmuudeks vaihtaa sen EGR nyt ainaki.

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Volvo V50 2.0D nykii
« Vastaus #3 : 22.05.2019, 22:36:37 »
EGR ainakin itellä aiheutti tuota. Nyppää piuha EGR:stä pois ja jos nykiminen lakkaa niin aja hymyssä suin auringonlaskuun.

Ite oon kohta vuoden ajellu piuha irti kun en ole jaksanut uutta hommata ja vaihtaa. Katsastukseen tarvi laittaa piuha takas kiinni ja nollata koodit. Polttoainettakin on säästynyt arviolta 0.5l/100km kun on tuon pitänyt irti. Ainoa haitta tästä on, että moottorin vikavalo palaa.

Poissa TofuIce

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D nykii
« Vastaus #4 : 23.05.2019, 08:25:28 »
No mä kerkesin jo tilata uuden EGR:n kun ei tuo älyttömiä maksanu. Duunin kautta sain vähän huokeemmalla ni vaihdan ja kokeilen josko se nylkyttäminen sillä loppuis. Hymyssä suin ajan auringonlaskuun joka tapauksessa.

Poissa Maxell83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D nykii
« Vastaus #5 : 27.08.2019, 10:14:01 »
Oletko sattumoisin lukenut vikaakoodeja. Omasta -08 jo EGR ja DPF otettu pois ja voimaakin lisätty. Nykiminen tasakaasulla vaan jatkuu ja tuntuu lisääntyvän koko ajan. Vikakoodeja löytyy polttoaineen paineesta ja virtauksesta. Yleensä ongelma rauhoittunut kun on vaihtanut uuden polttoaine suodattimen, mutta tällä kertaa ei. Juuri korjattiin tutkiessa löydetty vika > imusarjan etumaiset liitokset vuosivat. Tiivisteet rikki ja paine karkasi niistä, mutta ei ollut vaikutusta kyll tohon nykimiseen. Marmoritiskiltä ehdoteltiin korkeapainepumpun vaihtoa. Marmori tiskillä uusi pumppu 1500e  :buck2:. Verkkokaupois VDO merkkisiä löytynyt tarvikkeena vajaaseen 700e. Oon etsiskellyt josko pumppuun olisi saanut hankittua nuo anturit uudet, mutta volvo ei tarjoa niille edes varaosa numeroa kuulemma. Suuttimistakin oon lukenut että ongelma saattaisi johtua, mutta missä tollaisia edes pääsis tutkimaan. Tulee kalliiksi alkaa vaihtamaan kaikki. Alkaa oleen mennyt autoon sen verran rahaakin jo mitä oon siitä hankinta hetkellä maksanutkin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V50 2.0D nykii
« Vastaus #6 : 27.08.2019, 16:22:43 »
Suuttimet saa testattua suutinpenkissä paikallisella diesel korjaamolla. Saa sen pumpunkin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D nykii
« Vastaus #7 : 28.08.2019, 14:16:35 »
Suuttimien testausta kysyin omaani talvella. 70€/kpl testaus. Ei pysty korjaamaan.

 

Elekma  Autoracing