Ei ole mikään paha tärinä. 2000 rpm on vaan sellainen kierrosluku, että aika useinkin tulee ajettua juuri sillä kierrosluvulla. Sitä miettii, että saattaakohan pitkässä juoksussa ylimääräinen värinä rasittaa esim. laakereita. Oletko zemex tietoinen missä kunnossa autosi moottorin/vaihteiston tukikumit ovat?
Monta kertaa ollut tarkoitus nuo kumit tutkituttaa mutta on sitten aina jäänyt. Joskus luin swedespeedin sivuilta, että akun alapuolinen tukikumi aiheuttais levottomuutta kiihdytyksissä..
Paikalla ollessa tuo värinä tuntuu selvästi ratissa tuolla kierosalueella. Ajossa en ole sitä huomannut vaikka oltais kyseisellä kierosalueella. Jostain syystä 2 ja 3 vaihteella tuntee rauhallisessa kiihdytyksessä tuon tutinan parhaiten.. En sitten tiedä miksi ei esim. 1 ja 4 vaihteella sitä tunne..
Nyt kun sais mahdollisimman monen vitos koneella olevan s40/v50 omistajan tai omistaneen kertomaan onko saanut jollakin tuon ongelman poistettua niin sais tämänkin mysteerin ratkaistua.
Melko moni on vaihtanut kytkimen, vauhtipyörän, vetarit, ym mutta ei ole sitten kertonut millä korjaantu..
Minä olen vaihdattanut reilu 100tkm sitten kytkimen, painelaakerin ja kaksoismassan.
Muutama kuukausi takaperin vaihdatin molemmat vetoakselit, kun suojakumit oli riekaleina. Etupyöränlaakerit on kans vaihdettu. Kaikki alustan osat on alkuperäiset paitsi yks koiranluu on vaihdettu.