Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40 1.8 ventiiliremontti vai moottorin vaihto

  • 1 Vastauksia
  • 1129 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Supaukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
S40 1.8 ventiiliremontti vai moottorin vaihto
« : 19.04.2022, 12:11:25 »
Vm 2007 1.8 bensa, 115tkm ajettu moottori alkoi kolisemaan ja tehot hävyksissä. Pikaisella tutkimisella yhden sylinterin tulpasta oli sisuskalut pois eikä kyseisessä sylinterissä enää puristuspaineita.

Oisko ensin mennyt tulppa rikki ja joka rikkonut venttiilin vai toisinpäin. Vai oisko imusarjasta päässyt jotain irto-osaa palotilaan, en tiedä. Auki tuo pitää ottaa että selviää.
Pari korjaamoa soitin joiden kustannusarviot 2-4k€ hirvittää.

Kannattaisiko heti mielluummin koko moottorin vaihto jos jostain löytyy yhtä vähän ajettu? Vinkkejä?

Purkaamosta haulla löytyi saman vuosimallin C30 autosta purettu 1.8 moottori mutta kuvissa näyttää se näyttää erilaiselta. esim nykyisessä erilliset puolat ja tuossa virranjakaja tms. ja imusarja sekä jakopään koppa on erilaiset... 
Nykyisen koodi on 4M5G 6007 CAC ja tuo vaihtomoottori on 4M5G 6007 XE ?? EDIT: ei käy

EDIT: Nykyinen moottori on B4184S11. Löytyykö nurkista?








« Viimeksi muokattu: 19.04.2022, 15:32:33 kirjoittanut Supaukko »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 1.8 ventiiliremontti vai moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 24.04.2022, 22:19:31 »
B4184S11 on tunnettu siitä, että monissa yksilöissä jo ennen 200 tkm alkaa ihan tolkuton öljynkulutus. Testattu vaihtomoottori olisi varmasti halvin ratkaisu mutta paras lopputulos olisi kun nykyisen moottorin saisi kohtuukustannuksin korjattua. Männänrenkaat kannattaa vaihtaa vaikka mitään vikaa ei juuri nyt olekaan. Kesä tulossa, koneen saa pois ja purettua vaikka autokatoksessa. 

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron