Futurez  Kulkukoira

V50 2.0D hiukkassuodatin

  • 228 Vastauksia
  • 137964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sorsastaja

  • Vieras
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #15 : 23.11.2011, 04:54:39 »
kuukauden verran tietää miten käy. olivat tehneet vast ensimmäisen viiskymppisen poistohommat. toivotaa kyl et natsaa.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6848
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #16 : 23.11.2011, 08:22:23 »
kuukauden verran tietää miten käy. olivat tehneet vast ensimmäisen viiskymppisen poistohommat. toivotaa kyl et natsaa.

Odotellaan kuulumisia... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

sorsastaja

  • Vieras
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #17 : 23.11.2011, 16:51:17 »
nimenomaan. kyllähän moni niitä pois varmaa osaa ottaa, mut se että auton pitää kestää sen jälkee myös kondiksessa onkii eri juttu. Ehkä samassa yhteydessä pieni tehonlisäys myös kiinnostaa :) mut sikshän toi ois joka tap otettava pois.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #18 : 28.11.2011, 11:45:51 »
Joo, eli niitä lienee siis kahta eri mallia noita suodattimia. Omassa pitäis olla just se vaihdettava versio. Joten teen niin että ajan niin kauan kunnes rupee herjaamaan tekstillä. Ja sen jälkeen kokeilen viel onneani. Ei se kai autoa hajota millään lailla jos se ihan täyteenkin tulis. Mut jos sattuu kestää vaikka sen 140000 ni tietääpähän sen että seuraava pönttö laitetaan sitten 280000 vasta. Ilmoittelen tänne sitten kokemuksista.

Ei ehkä kannata kokeilla onneaan. On tapauksia, jossa suodattimen tukkeutuminen johtaa öljyn laimenemiseen kun palamaton seos "lisää" öljymäärää. Moottori karkaa sitten jossain kohden ylikierroksille kun alkaa vetämään sitä huohottimen kautta sisäänsä. Parhaassa tapauksessa rikkoutuu myös kaksoismassavauhtipyörä samassa rytäkässä (jos manuaali).
Tulee aika kallis kokeilu...?
« Viimeksi muokattu: 28.11.2011, 11:59:26 kirjoittanut Masked Jackal »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

sorsastaja

  • Vieras
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #19 : 28.11.2011, 16:25:45 »
joo, vaikuttaakin nyt huonolta idealta. Kokeillaan tota poistamista kokonaan.

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #20 : 02.12.2011, 22:06:01 »
Tänään lopultakin ehdin selvittelemään hiukkassuodattimen kohtaloa, ja sitä ei tuossa (C30 2.0D '08) ole.
Tietokannan mukaan auton päästöluokka on 4, ja sille ei myydä varaosana suodatinta, eikä ureaa.

Eri suodattimien väliset erot, tuntomerkit: Jos on ureaa tarvitseva suodatin, taka-akselin päällä on pitkulainen ureasäiliö ja suodatinyksiköt ovat pakoputkessa kaksi mötikkää peräkkäin kohtuu lähellä toistaan. Huoltovapaa suodatin on yksistään. Ei tullut kysyttyä montako vaimenninta tuossa putkistossa on, jos esimerkiksi pakoputken mötiköitten määrän laskemalla hahmottaisi suodattimen tyypin ja olemassalon.
C30 2.0D R-design

sorsastaja

  • Vieras
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #21 : 03.12.2011, 04:30:22 »
Kiitos tästäkin tiedosta, pitää katella. Mahtaako kukaan osata kertoa sitä missä kilometrimäärässä auto sitten alkaa herjaamaan sitä täyttymistä? kai se ainakii enne 120000km. Käsitykseni mukaan tuo osa vaihdetaan joka tap 120000 jos pitää, vai voiko olla ns. älykäs järjestelmä että herjaa vasta kun on oikeasti täyttymässä eikä vain tuon kilometrimäärän lähestyessä? Kun olen kuullut puhetta erilaisten ajotyylien vaikutuksesta tuon pöntön täyttymiseen, onko tosi?

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #22 : 06.12.2011, 16:23:47 »
Jos en nyt ihan väärin muista niin se menee aika karkeasti niin että 2.0D dieselissä ei ole ADM lisäainejärjestelmää kun taas 1.6D moottorissa on ADM järjestelmä.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #23 : 06.12.2011, 16:38:16 »
Jos en nyt ihan väärin muista niin se menee aika karkeasti niin että 2.0D dieselissä ei ole ADM lisäainejärjestelmää kun taas 1.6D moottorissa on ADM järjestelmä.

Karkeasti kyllä, mutta ompa niitä 2.0 koneitakin varustettu ADM potalla.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #24 : 06.12.2011, 16:43:04 »
Kiitos tästäkin tiedosta, pitää katella. Mahtaako kukaan osata kertoa sitä missä kilometrimäärässä auto sitten alkaa herjaamaan sitä täyttymistä? kai se ainakii enne 120000km. Käsitykseni mukaan tuo osa vaihdetaan joka tap 120000 jos pitää, vai voiko olla ns. älykäs järjestelmä että herjaa vasta kun on oikeasti täyttymässä eikä vain tuon kilometrimäärän lähestyessä? Kun olen kuullut puhetta erilaisten ajotyylien vaikutuksesta tuon pöntön täyttymiseen, onko tosi?

Vaihdetaan "automatic" 120tkm:n kohdalla jos on sitä mallia. Ei ole ns. fiksu järjestelmä mutta riittävästi kun kelaa ylikilometrejä niin moottorin h-valo syttyy kertoen yleensä "pissapojan" tyhjenemisestä.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

sorsastaja

  • Vieras
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #25 : 07.12.2011, 07:11:20 »
nii eli se ilmottaa sen "aineen" loppumisesta vai sen pöntön täyttymisestä? täst on kyl jo jauhettu nii paljo et se lähtee jokatapauksessa hittoon koko autosta jos mahdollista :D

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6848
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #26 : 07.12.2011, 09:52:34 »
Karkeasti kyllä, mutta ompa niitä 2.0 koneitakin varustettu ADM potalla.

Näin minullekkin kerrottiin kuten tuolla aikaisemmin jo kirjoitinkin. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa hemukatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #27 : 07.12.2011, 12:03:28 »
nii eli se ilmottaa sen "aineen" loppumisesta vai sen pöntön täyttymisestä? täst on kyl jo jauhettu nii paljo et se lähtee jokatapauksessa hittoon koko autosta jos mahdollista :D
Se ilmoittaa tukkeutuessaan mittariin että "moottorijärjestelmä tarvitsee huollon" ja kun lukasee vikakoodit niin herjaa suoraan hiukkassuodattimen paine eroa.
Eli siellä on ihan paine-ero anturi millä sitä tukkeutumista seurataan, se anturi sijaitsee akkukotelon kyljessä.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #28 : 07.12.2011, 14:30:40 »
Se ilmoittaa tukkeutuessaan mittariin että "moottorijärjestelmä tarvitsee huollon" ja kun lukasee vikakoodit niin herjaa suoraan hiukkassuodattimen paine eroa.
Eli siellä on ihan paine-ero anturi millä sitä tukkeutumista seurataan, se anturi sijaitsee akkukotelon kyljessä.

Jep, tai sitten vikakoodi juoruaa lisäaineen loppumisesta.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa huppumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #29 : 15.12.2011, 12:22:16 »
Onkos Debililtä kuulunut mitään?

 

Ateho  Elekma