KL-varaosat  Race.fi

V50 2.0D hiukkassuodatin

  • 228 Vastauksia
  • 137964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #210 : 30.05.2019, 23:10:04 »
taka-akselin päällä on sille säiliö johon menee oma letkunsa. näkyy kun katsoo alle

Poissa Jaho78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #211 : 02.06.2019, 11:21:59 »
Johtuu juuri siitä. Kuittaa testerillä vaihdetuksi alkaa toimiin.

Olisko kellään foorumilaisella täällä Pirkanmaalla testeriä, jolla saisi kuitattua tuon hiukkassuodattimen vaihdon?

Maksaisin kyllä tästä avusta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #212 : 02.06.2019, 17:02:51 »
Olisko kellään foorumilaisella täällä Pirkanmaalla testeriä, jolla saisi kuitattua tuon hiukkassuodattimen vaihdon?

Maksaisin kyllä tästä avusta.

Tule käymään huomenna. Tampereen Ruskossa. Polunmäenkatu 33, 33720 Tampere. Ovi 11. Olen paikalla 9-17
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jaho78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #213 : 02.06.2019, 19:57:42 »
Tule käymään huomenna. Tampereen Ruskossa. Polunmäenkatu 33, 33720 Tampere. Ovi 11. Olen paikalla 9-17

Kiitos tosi paljon!!!!

Tulen huomenna käymään :)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #214 : 03.06.2019, 00:21:02 »
Kiitos tosi paljon!!!!

Tulen huomenna käymään :)

Klo 12-15 itseasiassa olen VMS Racingillä, eli joko tuota ennen tai jälkeen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jaho78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #215 : 03.06.2019, 07:20:30 »
Klo 12-15 itseasiassa olen VMS Racingillä, eli joko tuota ennen tai jälkeen.
Moikka!

Laitoin sulle viestiä. Tulisin sitten vaikka kolmen jälkeen jos sopii.
-Jani

Poissa Jaho78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #216 : 12.06.2020, 09:00:40 »
Jatketaanpas taas tätä ketjua...

Nyt on hiukkassuodatimen nesteet lisätty ja tietokoneella ilmoitettu ohjausyksikölle että ainetta lisätty.

Nyt sitten ilmaantui tällainen vikakoodi: P2452





Paine-ero anturi vaihdettu, hiukkassuodatin vaihdettu, eolys nestettä lisätty ja ilmoitettu koneelle että lisäys tehty.

Oliskohan kellään ideoita mistä vika voisi nyt löytyä?

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #217 : 12.06.2020, 09:24:27 »

Nyt on hiukkassuodatimen nesteet lisätty ja tietokoneella ilmoitettu ohjausyksikölle että ainetta lisätty.

Nyt sitten ilmaantui tällainen vikakoodi: P2452

Paine-ero anturi vaihdettu, hiukkassuodatin vaihdettu, eolys nestettä lisätty ja ilmoitettu koneelle että lisäys tehty.

Oliskohan kellään ideoita mistä vika voisi nyt löytyä?

Anturin letkut tuli tietysti oikein päin.

Poissa Jaho78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #218 : 12.06.2020, 12:22:31 »
Anturin letkut tuli tietysti oikein päin.

No täytyypä tarkastaa tämä  :)

Poissa Jaho78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #219 : 16.06.2020, 10:58:20 »
Anturin letkut tuli tietysti oikein päin.

Kyllä ne letkut on oikein päin.

Jännä homma tässä on se, että kun nollaa vikakoodin ja käynnistää auton niin moottori järjestelmä vaatii huollon ilmoitus syttyy välittömästi kun auton käynnistää. Mutta sitten kun lukee vikakoodit niin ei tule mitään vikakoodia.

Sitten kun ajaa jonkin aikaa niin sitten tulee tuo P2452 koodi.

Kovin on mystistä.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #220 : 16.06.2020, 23:28:51 »
Jos heittää heti startin jälkeen herjaa niin tulee  mieleen:
-letkuissa vuoto tai tai ovat sittenkin väärin päin.
-uusi anturi rikki
-johtosarjassa tai liittimessä vikaa. Maa, +5V ja ulostulo jännite, joka muuttuu paineen mukaan
-vaihdettu anturi pitäisi adaptoida/kalibroida softalla. Tätä en tiedä onko tarpeellista ja mahdollista tässä tapauksessa, volkkareissa oon tuota tehnyt.
-katti tai muu putkisto tukossa
-ecussa vikaa
-ei ole ajettu vielä riittävää matkaa eri kuormituksella, jonka aikana ecu opiskelee anturilta arvot. Foorumilta poimittu ja liekkö totta
Lainaus
P2452 - Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit

Description: The powertrain control module (PCM) monitors the rationality of the diesel particulate filter pressure sensor during idle and part load operating conditions. The test fails when the diesel particulate filter pressure sensor signal value at idle is less than 0.15 kPa (0.022 psi). The test also fails when the diesel particulate filter pressure sensor signal value at part load is less than a minimum value or greater than a maximum value. These minimum and maximum values are based on the volume of exhaust.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2020, 23:30:32 kirjoittanut M141 »

Poissa MillaH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #221 : 05.10.2020, 14:49:33 »
Moikka. Uutena jäsenenä heti kyselemään apuja. Auto on v50 vm2010 ja 2.0D koneella. Kesällä alkoi ureat loppumaan ja ne täytettiin korjaamolla ja nollattiin vikakoodit. Sen jälkeen auto ei kuitenkaan ole suorittanut polttoa ja epäilin, että jotain on jäänyt tekemättä. Käytin korjaamolla uudelleen ja sanoi että hiukkasloukku on tukossa, eikä siksi polta. Uusi loukku maksaa 400€, vaihdettuna 650€. Ajattelin kokeilla ensin testerillä suorittaa pakkopolttoa ja jos ei toimi niin sitten pöntön vaihto. Osaako joku sanoa onnistuuko esim. iCarsoft VOL V2.0 - Volvo/Saab vikakoodinlukijalla kuittaamaan itse jos pöntön vaihtaa? ainakin kyseinen laite tietojen mukaan pystyy pakkopolton käynnistämään. Kiitos jo etukäteen vastauksista. :)

Poissa MillaH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #222 : 28.10.2021, 07:43:07 »
Moikka. Uutena jäsenenä heti kyselemään apuja. Auto on v50 vm2010 ja 2.0D koneella. Kesällä alkoi ureat loppumaan ja ne täytettiin korjaamolla ja nollattiin vikakoodit. Sen jälkeen auto ei kuitenkaan ole suorittanut polttoa ja epäilin, että jotain on jäänyt tekemättä. Käytin korjaamolla uudelleen ja sanoi että hiukkasloukku on tukossa, eikä siksi polta. Uusi loukku maksaa 400€, vaihdettuna 650€. Ajattelin kokeilla ensin testerillä suorittaa pakkopolttoa ja jos ei toimi niin sitten pöntön vaihto. Osaako joku sanoa onnistuuko esim. iCarsoft VOL V2.0 - Volvo/Saab vikakoodinlukijalla kuittaamaan itse jos pöntön vaihtaa? ainakin kyseinen laite tietojen mukaan pystyy pakkopolton käynnistämään. Kiitos jo etukäteen vastauksista. :)

Jatketaan omaan viestiin kun kukaan muu ei ole vastannut...

Vuosi mennyt tästä edellisestä hässäkästä ja sillon selvittiin sillä, että wowilla itse ilmoitin autolle, että eolys säiliö on täytetty, sitä ei korjaamo osannut tehdä ja siksi ei poltto onnistunut. Auto herjasi paine-eroanturia ja vaihdoin sen. sen jälkeen toimi pitkään ilman herjoja ja sitten aloitti taas satunnaisen herjailun ja koodia tulee jälleen paineanturista. Kertaakaan auto ei ole ilmoittanut nokiloukun olevan täynnä, siitä huolimatta volvo korjaamo ehdottaa aina loukun vaihtoa uuteen, 650€.
Nyt auto on vikatilassa, eikä anna nollata koodeja. Edelleen herja paineanturista. Meneekö tätä paineanturia näin tiuhaan? ajan kyllä n.25tkm vuodessa.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6848
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #223 : 28.10.2021, 08:47:47 »
Paha sanoa onko paineanturi taas rikki vai ei. Kyllä sen pitäisi kauemman kestää mutta voihan siellä olla esim. anturin liitin joka aiheuttaa vikakoodin.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa MillaH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #224 : 29.10.2021, 06:16:03 »
Paha sanoa onko paineanturi taas rikki vai ei. Kyllä sen pitäisi kauemman kestää mutta voihan siellä olla esim. anturin liitin joka aiheuttaa vikakoodin.

Vaihdoin anturin eilen ja vika poistui. 10km testilenkillä kiusasin autoa vaikka kuinka, eikä tullut vikaa. Tänään aamulla töihin ajaessa syttyi jälleen, auto vikatilaan ja koodin P2454 sijasta koodi P2456 löytyi lukijalla. Googlailin ja johtosarjavikaa ollut monella. Muistin samassa, että liitintä oli teipattu kun ensimmäistä sensoria vaihdoin. Saako tuota johtosarjaa helposti uusittua, vai meneekö kauas koneen taakse? Miten tätä lähtisi tutkimaan?

 

Kulkukoira  Proturbo