Proturbo  Autodiagnoosi

V70 2.4D 2005

  • 56 Vastauksia
  • 19601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #45 : 23.01.2016, 07:07:52 »
Eilen hain leiman. Ensin sain kuitenkin hylsyn.
 
Kolme lamppua pimeenä+käsijarru nousi liian ylös, piti kuitenkin hyvin. Setä sano että paa yksikin vika kuntoon niin saat leiman, yks takavalo vaihtoon ja leima paperiin. Kuulemma ei saa olla kuin kolme kappaletta ns, ykkösvikoja eli korjauskehotuksia.
Mulla oli neljä.

Noh nyt sillä saa taas ajella ens maaliskuulle.

Ledilisäpitkät himottaa.
Ostakaa joku NBB:t! Kuva etusivulla!  ;D
Volvoton

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #46 : 23.01.2016, 11:05:01 »
Itellä ollu aina se periaate että kaikki valot on kunnossa ainakin leimalla niin ei niistä sentään tule sanomista  :) Duunikavereillekin aina paasaan ennen leimojaan että laittakaa edes valot kondikseen  :D

Auton yleiskunto ja se että se näyttää siltä että siitä pidetään huolta yleensä "lieventää" muita vikoja.

Omassa esimerkiksi ainoa sanominen tuli viimeksi siitä että käsijarrusta toinen puoli pitää tosi huonosti. Ei edes kirjannut vikaa siitä vaan sanoi pelkästään suullisesti että "taitaa olla toiselta puolelta kengistä pinnat irti..vähän siltä vaikuttaisi..mutta laita tuo jossain vaiheessa kuntoon niin eipä siinä sen kummempaa".

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #47 : 23.01.2016, 16:58:22 »
Tuon parkkilampun otan ihan oman saamattomuuden piikkiin. Se on apparin puolella näillä käsillä niin vmäinen vaihtaa että en oo jaksanu asiaan sen kummemmin panostaa.  :nohnoh

Mutta tuon maailman turhimman valon huomasin vasta katsastushallissa, niitä kun ei tule käytettyä.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #48 : 10.05.2016, 13:40:20 »
Minkämallinen tuo Garretin ahdin näissä on? Muutama alta 100tkm ajettu purkuosa-ahdin löyty, ja hinta ois vähän huokeampi kuin tuo 750e mitä maksais kunnostettu Garretti.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #49 : 06.10.2018, 09:19:35 »
Tällä mennään edelleen. Turboakaan ei vaihdettu, annoin reilummin oikeeta monoo ja nyt on menty toista vuotta ilman minkäänlaisia herjoja. Ajetaan, tankataan, vaihdetaan öljyt, ajetaan ja tankataan.
Pienellä vaivalla tosissaan päässty tämän kotteron kanssa, mittarissa tällä hetkellä 455tkm.

Vaihtaa pitäs. Venettä tällä kyllä retuuttaa pitkin maanteitä mutta se nostaminen näillä etuvetosilla vaatii hyvät luiskat, ja kokemuksesta sanoisin että moni ei tässä maassa osaa kunnon veneluiskaa tehdä.
Neliveto himottas, etuvetosella automaatillakin saattas pärjätä vähän paremmin.

Subaru himottas, forester semmonen. Mutta kokolailla mutkattoman volvohistorian takia tuntuu merkin vaihtaminen aika utopialta.
Volvoton

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #50 : 06.10.2018, 19:04:35 »
Tällä mennään edelleen. Turboakaan ei vaihdettu, annoin reilummin oikeeta monoo ja nyt on menty toista vuotta ilman minkäänlaisia herjoja. Ajetaan, tankataan, vaihdetaan öljyt, ajetaan ja tankataan.
Pienellä vaivalla tosissaan päässty tämän kotteron kanssa, mittarissa tällä hetkellä 455tkm.

Vaihtaa pitäs. Venettä tällä kyllä retuuttaa pitkin maanteitä mutta se nostaminen näillä etuvetosilla vaatii hyvät luiskat, ja kokemuksesta sanoisin että moni ei tässä maassa osaa kunnon veneluiskaa tehdä.
Neliveto himottas, etuvetosella automaatillakin saattas pärjätä vähän paremmin.

Subaru himottas, forester semmonen. Mutta kokolailla mutkattoman volvohistorian takia tuntuu merkin vaihtaminen aika utopialta.
Vaihdat XC90:seen.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #51 : 07.10.2018, 19:19:51 »
Tuo XC90 ei oo kyllä vaihtoehto. Taitaa olla kohtuu kallis auto pidettävänä muutoinkin kun verojen takia. Monenlaista vaihtoehtoa tässä miettiny, mutta mitään kiirettä en asian kanssa pidä.

Katsotaan, voihan se olla että ajellaan vielä toiset viisi vuotta tällä pelillä.
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #52 : 27.10.2018, 06:47:17 »
Tuli käytyä koeajamassa Hondaa, CR-V:tä.

Jämerä ja vakaa ajaa, sisätilat hyvät, hyvä huoltohistoria ynnä muuta. Muoviämpäri tässä nyt kuitenkaan henno ruveta autokaupoille, monta vuotta oon ollu ilman autolainaa ja kynnys sen ottamiseen tuntuu olevan aika iso  :o






Eli siis tilasin volvoon uudet takajarrulevyt, palat ja käsijarruhilut  :D
Volvoton

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #53 : 27.10.2018, 10:08:51 »


Vaihtaa pitäs. Venettä tällä kyllä retuuttaa pitkin maanteitä mutta se nostaminen näillä etuvetosilla vaatii hyvät luiskat, ja kokemuksesta sanoisin että moni ei tässä maassa osaa kunnon veneluiskaa tehdä.
Neliveto himottas, etuvetosella automaatillakin saattas pärjätä vähän paremmin.

Subaru himottas, forester semmonen. Mutta kokolailla mutkattoman volvohistorian takia tuntuu merkin vaihtaminen aika utopialta.

Etivetonenkin automaatti pärjäsi, jopa luonnorampeissa. Itsellä on vain yksi nosto mennyt kikkailuksi luonnorampissa, kun kesärenkaat eivät sopineet alustaan yhtään. Talvifillreilla nostin useamman kerran samasta paikasta, vai olisiko jok kytkin-kuumakalle "sotkenut" alustan hiekkaa pehmeämmäksi. Vene-tarileripaketti painoi yli 1500kg - nousi kaikista loivista/jyrkistä/kuivista/märistä betoni ja asfalttirampeista ja nistä luonnorampeista, joihin otsalohko antoi luvan mennä.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2018, 10:11:17 kirjoittanut D5GT »

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #54 : 27.10.2018, 12:46:27 »
Samaa mieltä oon automaatista. Pärjäis varmasti paremmin veneen kanssa rampilla kun manuaalilla, ei niin nätisti taho päästä liikkeelle että se ois oikein jouhevaa.
Tässä nykysessä on kuitenkin paljon enempi käyttö kuin vaihtoarvoa, ja talvella ei veneen kans tarvi kikkailla niin ootellaan nyt kevääseen ja katotaan sitten mitä mieli sanoo.
Volvoton

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #55 : 29.10.2018, 11:53:19 »
Renkailla on iso merkitys. Talvifillarit nastoilla ja sileä betoniramppi on huonompi yhdistelmä. Luonnonramppi kesärenkailla lähtökohtaisesti heikko yhdistelmä. Toki esim. haldex gen III - joka lähtee aina nelikkona on aina varmempi veturi. Toisaalta XC70 hyytyi vähän karkeampikuvioisilla m+s kesäfillareilla lumiseen mäkeen, josta etuvetoinen -05 V70 meni hyvillä talvirenkailla. Toki olosuhteissakin saattoi olla jonkun verran eroa... Pahassa paikassa vene trailerille - auto irti ja vähän kauemmaksi ja vetää traikun sen pahimman yli vinssillä, jos sattuu jäämään jumiin. Oma setti oli niin painava, että etuvetoisella pahemmissa paikoissa jätti suosiolla vähän negatiiviselle aisapainolle, että etufillarille sai vähän paremman pidon.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D 2005
« Vastaus #56 : 24.04.2019, 05:19:05 »
Tämän tarina mulla tulee perjantaina päätökseen, menee autoliikkeelle vaihdossa.
Volvossa pysytään, päivitetään vaan hieman vähempi ajettu.
Volvoton

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo