Carcom Oy  Ateho

V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty) Auto myyty!!

  • 112 Vastauksia
  • 45354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #105 : 01.06.2012, 16:41:58 »
On se aika paha lämpö.Ja se lämpö nousee todella nopeasti. sen 20 astetta nousee jo 80-120:iin. Parilla tutullani nousee lämmöt vain 5-10 astetta siitä mitä ulkolämpötila on. Vedot 100-180. Viggen(saabipuolelta) on loggaillut kuulemma useita coolereita vertailumielessä. Yhdellä laadukkaalla "kiinarilla" 7:än vetoa peräkkäin. 100-180:iin joka vedolla sisäänotetun ilman lämpö nousi vain 5 astetta!!! Siinäpä rahoille vastinetta 8)

No katsellaan kun uusi cooleri keulilla, että miten reagoi. Eipä ainakaan huonompaan suuntaan mene. Sen voi jo nyt sanoa. Virtausta kaipaisin eniten tähän hätään. Kuormittaa vaan ahdinta suotta kun ei virtaa. Ja tietenkin enemmän jäähdytystehoa.

Niin ja vielä tuosta putkistosta. Herkkyyttä tuli ripaus lisää.Keskikulutusmittari näyttänyt aina samaa 7.1l/100km. Nyt 4:än päivän normiajojen kekikulutus näyttää 6.8l putken vaihdon jälkeen. Takapönttö/akselinylitys ahdistaa siis jonkin verran noissa kikkareissa.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2012, 16:47:41 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #106 : 02.06.2012, 14:14:37 »
On se aika paha lämpö.Ja se lämpö nousee todella nopeasti. sen 20 astetta nousee jo 80-120:iin. Parilla tutullani nousee lämmöt vain 5-10 astetta siitä mitä ulkolämpötila on. Vedot 100-180. Viggen(saabipuolelta) on loggaillut kuulemma useita coolereita vertailumielessä. Yhdellä laadukkaalla "kiinarilla" 7:än vetoa peräkkäin. 100-180:iin joka vedolla sisäänotetun ilman lämpö nousi vain 5 astetta!!! Siinäpä rahoille vastinetta 8)

No katsellaan kun uusi cooleri keulilla, että miten reagoi. Eipä ainakaan huonompaan suuntaan mene. Sen voi jo nyt sanoa. Virtausta kaipaisin eniten tähän hätään. Kuormittaa vaan ahdinta suotta kun ei virtaa. Ja tietenkin enemmän jäähdytystehoa.

Niin ja vielä tuosta putkistosta. Herkkyyttä tuli ripaus lisää.Keskikulutusmittari näyttänyt aina samaa 7.1l/100km. Nyt 4:än päivän normiajojen kekikulutus näyttää 6.8l putken vaihdon jälkeen. Takapönttö/akselinylitys ahdistaa siis jonkin verran noissa kikkareissa.
Jostakin tuli luettua kun aikanaan formuloissa käyttivät turboja, niin että 40 astetta ois sellainen raja imulämmöissä että siitä alemmaksi menemisestä ei saada enää merkittäviä hyötyjä.
Tiedä sitten miten on.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #107 : 04.06.2012, 16:41:38 »
Jostakin tuli luettua kun aikanaan formuloissa käyttivät turboja, niin että 40 astetta ois sellainen raja imulämmöissä että siitä alemmaksi menemisestä ei saada enää merkittäviä hyötyjä.
Tiedä sitten miten on.
Se on vähän vissiin komsii komsaa. Tuossa parin virivelhon kanssa oli näistä lämmöistä juttua, niin meinasivat että voishan ne lämmöt pienemmätkin olla. Noh, seuraava cooleri katellaan miten tiputtaa lämpöjä. Ja varsinkin miten virtaus paranee. Se cooleri jokatapauksessa keulille tulee jäämään. Siitä erittäin positiiviset muistot ed.men.autossani.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #108 : 11.06.2012, 10:20:14 »
Kahta projektia seurailen. Toinen on v50 joka on teipattu mattamustaksi ja tämä on toinen.

Hieno!

Katsotaan mitä laatikko tykkää tulevista väännöistä. Vielä pelittää ainakin hyvin :) Tosin käytän aika paljon keppipuolta.

Ainakin minulla tuo keppipuoli tuntuu paremmalta kun ei se ohjelmisto ole arpomassa jotain pienempää vaihdetta. Tämä laatikko ei ole kenkkuillut minulle missään autossa, mutta aikaisemman korimallin 5-vaihteiset ovat luistaneet ja menevät vikatilaan.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 10:35:57 kirjoittanut Nortti »

Poissa jNSi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #109 : 25.07.2012, 23:14:17 »
Mitäs tälle kuuluu nykyään?

Poissa Inha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #110 : 30.07.2012, 20:45:49 »
Niin, tarina tyssäsi pahaan saumaan. Kiinnostaisi.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #111 : 19.08.2012, 18:08:18 »
No niin,
tovi on päässyt vierähtämään viimekäynneistä, saatikka projektista täällä. Loppukevät/kesä alkoi ikävästi, joka vaikuttanut projektiin olennaisesti. Muta aika haavoja parantelee.

Asiaa ei myöskään paljon ole auttanut tytölle ostettu kilpahevonen. Luulin että sukeltaminen olisi ollut kallista. Ja autojen virittely. Jos nää hevoseen menenevät rahat saisi käyttää autoon, herra paratkoon mitä pihassa seisoisi.

No mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi. No se siitä....

Hetkeksi autoon.
Nykyään keulalla lepää orkkis cooleri. Ja muu kookoonpano sama kuin ennenkin. Uuden coolerin kävin kaksi viikkoa sitten, ja nyt pitäisi saada se keulille. Nyt on kennon koko 600*300*76. Ja ei niin tiheästi sisärivoitettu kuin tuo garretin. Eli virtausta löytyy, ja iso koko jäähdyttää. Otan logia lämmöistä ym. vielä kun saan tuon uuden coolerin keulille.
Eiköhän se sinne saada viim.2-3 viikon päästä.

Heti sen jälkeen haen pari laippaa ja putkitarvikkeita+katin, ja ihan itse väännän tuohon sen dp.:en.

Sen verran tuli loppukesälomasta aherrettua, että otin imusarjan auki ja putsasin sen ja kaikki turbon yläputken liitokselle asti. Olihan siellä paskaa aika kivasti. Herkkyyttä tuli taas hivenen lisää siitäkin projektista.

Mitäs muuta....niin joo putken päistä voimasavun myötä antaa myös sinistä savua. Itseasiassa on savutellut sieltä eka penkityssession jälkeen jo. Kompurapuolelta vuotaa jonkin verran kun kattelin turbon sisälle.
Lähteepi vielä fin-turbolle tarkastukseen ennen viimeistä penkitystä. Siellä voipi olla ihan vaan huonosti sattunut tiiviste paikoilleen. Näitä jonkin verran sattuu kun nuita kasaillaan takaisin nippuun.

Muuta ihmeellistä ei nyt oikeen mieleen tule. Paitsi että nuo volvon automaatit tappavat tehon. Se on kyllä automaattiaskeista surkein esitys.
Onpa mielessä pyörinyt jopa auton vaihto manuaaliaskiseen samanmoiseen volgaan.

Ai niin, ja pientä vääntämistä tien päältä. 320:en cdi mese karalan softalla kyykytetty 8). Mistäkö tiedän että softattu. No kaverin kiesi.

Eiköhän tästä vielä hyvä tule. Tai parempi....
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Joo, elikkäs tämä projekti on haudattu, ja uusi projekti aloitetaan nykyisen uuden volvon parissa jossain vaiheessa. Lähtökohdat uuteen projektiin paremmat kuin edellisessä ;) Edelleen pitäydyin volvossa. Nykyinen kulkine V60 D5 R-desing polestar FWD vm.2012. Ja pakko tulevia virityksiä silmälläpitäen oli ottaa manuaali ;)

Avaan tästä varmaan piakkoin kun saan kuvia oteltua, uuden projektiosion.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

Proturbo  Autodiagnoosi