Samppasport  Futurez

V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty) Auto myyty!!

  • 112 Vastauksia
  • 45353 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #15 : 25.01.2012, 16:27:59 »
No niin, jotain tehty. RVS:sää lisätty laatikkoon tänään :D
Tulevana vkl:na tulee pikkuveikka auttamaan/vaihtamaan ahtimen. Tulee tää alku nyt olemaan aika takkuista, kun tuli lapissa käytyä. Ja pitihän se taas rikkoa rajoja kelkalla. 15-20m ilmassa, ja vastapattiin alas. Sekänikamia 3 murtunut, vähän lihaksia venähdellyt/repeillyt. Huomenna mangneeetti, niin selviää loput vauriot tarkemmin.
Kelkka pysyi onneksi puitten välissä. Sain sen vielä pysäytettyä ennen mettää, vaikka olin puolitajuttomana hetken. Piiskavoimat päähän....

No näillä mennään >:(. Cooleri lähtee tod.näköisesti ensi maanantaina fin-turboon malliksi, niin saadaan isompi tilalle vakiokiinnikkeisiin.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #16 : 28.01.2012, 21:34:15 »
No niin,
uusi ahdin tänään ruuvattu paikoilleen. Vanha oli aivan selvä. Hirmuset välykset, päittäin ja pitkitttäin.
Auto lähti jopa käyntiin ensiyrittämällä, vaikka vaihdoin toisen sähköisen ohjausyksikön hybridiin.

No nyt auto toimii ja liikkuu taas normaalisti. Kivasti ahdin sakkailee 8) Nyt vaan cooleri ja ahtoputket ja säätöön.
Täytyy opettaa tuo muuttuva siivistö toimimaan oikein tuon uuden ahtimen kanssa kaikilla kierrosalueilla.
Ei toimi nyt oikein kun on siipikokoja kasvatettu, niin ahtaa myös eritavalla jne. No ohjelmoinnilla se puoli korjataan, että vastaa kaasuun tarkast/herkästi kaikilla kierrosalueilla.

No mitäpä sitä muuta lätisemään. Projekti on siis päässyt käyntiin. Ensi viikolla alkaa coolerin ja ahtoputkiston metsästys 8)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #17 : 30.01.2012, 19:42:03 »
Muutama kuva lisätty. Järjestys on mikä on. En kädettömänä saanut noita järjestykseen :-\

http://kuvablogi.com/blog/36999/2/
« Viimeksi muokattu: 30.01.2012, 19:48:20 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti "KUVIA PÄIVITETTY 30.1"
« Vastaus #18 : 12.02.2012, 12:22:51 »
Joo, jotain pientä kokeilua oli pakko harrastaa eilen. Ajelin vastoin periaatteitani motonettiin etsimään sopivaa letkua turbolta lähtevän äänenvaimentimen(ahistimen) tilalle.
Eli äänenvaimennin pois, ja millilleen sopiva letku tilalle.
http://kuvablogi.com/nayta/3423211/
http://kuvablogi.com/nayta/3423212/



Letku on vain väliaikainen kokeilu. Letkuhan ei ole ihan optimaalinen,koska sisällä on metallivieteriä. Mutta varmasti parempi kuin tuo äänenvaimennin. Pakko oli vaan jotain tehdä/kokeilla. No sai ainakin aika rouheat turbon puhinat tuolla letkulla ;)

Tuntumat tienpäällä. Vaikea varmaksi sanoa kun niin liukkaat tiet, mutta tuntuisi reagoivan pieneenkin kaasun painallukseen paremmin. Vaste siis tuntuisi ehkä paremmalta. Tietokoneen mukaan keskikulutus tipahti 0,1-0,2l???

Moottoriin on nyt tässä väliajalla tehty myös RVS käsittely kahteen kertaan. Laatikkoon kerran. Ja lisäksi naftapumppu sai käsittelyn. Nyt autolla ajettu käsittelyjen jälkeen n.2tkm.
Kulutus on tippunut omassa tapauksessani n.0,5l, näitten käsittelyjen jälkeen. Uskokoon ken haluaa 8)

Nyt tartteisi saada tuo cooleri asia hoidettua. Ja samalla koko ahtoputkisto. Pakoputkisto tulee saamaan myös päivitystä. Tahti on vähän verkkaista, eikä tuo murtunut selkä ainakaan sitä edesauta.

Mutta projektia jatketaan :)

EDIT:Eilen illalla ajelin vanhan noin 70km pitkän testilenkkini. Ajatuksenani seurata tietokoneen kulutusnäyttöä. IKINÄ en ole ajanut tuota lenkkiä kesk.kulutuksella 5.1l(tietokoneen mukaan)ennen vaimentimen poistamista kesk.kulutus ollut 5.4l. Sääolosuhteet n.samat,sama nopeus jne. Yhtään ei vedetä kotiinpäin ;)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2012, 09:57:43 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #19 : 17.02.2012, 09:54:45 »
Do dii,
ensi viikon tiistaina olisi sitten säätöpäivä autolle. Putkisto on jo selvillä, ja tekijä. Samoin cooleri. Mutta säätöihin mennään ilman niitä. Ei kerkeä tähän hätään autoon. Ja ahdin on pakko säätää kun se on hybridi vnt. Pyytää ahtoja muttei anna, niin lyö vnt siipiä kiinni päin yrityksenä tehdä ahtoja. Jolloin pakopaineet kasvavat aika isoiksi. Joten päätin tehdä nyt säädöt, ettei rikota uutta ahdinta. Ja putkisto 3" turbolta taakse(tekijä selvitetty/löydetty), ja cooleri(4-5viikon toimitusaika) tulevat jälkijunassa.

Että tämmöistä, mitään ihmeellistä en todellakaan tuolla alkp. putkistolla/coolerilla odota koneesta irtoavan. Mutta otetaan se nyt irti mitä lähtee 8) ilman partikkelia tietysti.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #20 : 17.02.2012, 14:22:19 »
paljonko tuli maksamaan turbon muokkaus ?
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #21 : 18.02.2012, 14:15:24 »
paljonko tuli maksamaan turbon muokkaus ?
Mun tapauksessa 798e maksoi turbon muokkaus. Ei paha.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #22 : 18.02.2012, 20:13:21 »
Mun tapauksessa 798e maksoi turbon muokkaus. Ei paha.

Ajattelin tehdä itselle samanlaisen muutostyön :)
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #23 : 19.02.2012, 10:21:27 »
Ajattelin tehdä itselle samanlaisen muutostyön :)
Oottele vielä vähän aikaa niin ei tuu paskaa. Katsellaan miten hyvin toi oma ahdin nyt tonne saadaan säädettyä, ja minkälainen tulee.
Jos tulee hyvä, niin vihreää valoa vaan sulle myös :) Olisi hienoa jos tämä topicci tosisaan innostaisi myös muita tekemään muutostöitä tuonne konepuolelle, ja miksi ei muutakin. Olisi sitten kohtalotovereita joitten kanssa vaikka vaihdella ajatuksia jatkotoimenpiteistä, vikaprobleemista, yms.yms.

Itse olisin myös isommat siivet tuohon saanut, mutta moottorin luonne olisi myös muuttunut bensa-automaisemmaksi sitten vääjäämättä. Halusin vaan ahtimen jolla voi ottaa turvallisesti sen 280hv irti. Vakioahtimella päästään siihen liki 250, pakopaineitten huidellessa siellä taivaissa. Se ei ole hyvä. Tällä voidaan vaikka ottaa se 250 ja pakopaineet pysyy pieninä verrattuna vakioahtimeen.

Mutta ruuvataan tuo oma kikkare eka alkuun ja katsotaan mitä tulee. Jos tulee hyvä niin ahtimet vaan fin-turbolle. Pojat kyllä tietää ja osaa siinä firmassa. Ja asiakaspalvelu todella hyvää.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #24 : 19.02.2012, 23:06:32 »
Oottele vielä vähän aikaa niin ei tuu paskaa. Katsellaan miten hyvin toi oma ahdin nyt tonne saadaan säädettyä, ja minkälainen tulee.
Jos tulee hyvä, niin vihreää valoa vaan sulle myös :) Olisi hienoa jos tämä topicci tosisaan innostaisi myös muita tekemään muutostöitä tuonne konepuolelle, ja miksi ei muutakin. Olisi sitten kohtalotovereita joitten kanssa vaikka vaihdella ajatuksia jatkotoimenpiteistä, vikaprobleemista, yms.yms.

Itse olisin myös isommat siivet tuohon saanut, mutta moottorin luonne olisi myös muuttunut bensa-automaisemmaksi sitten vääjäämättä. Halusin vaan ahtimen jolla voi ottaa turvallisesti sen 280hv irti. Vakioahtimella päästään siihen liki 250, pakopaineitten huidellessa siellä taivaissa. Se ei ole hyvä. Tällä voidaan vaikka ottaa se 250 ja pakopaineet pysyy pieninä verrattuna vakioahtimeen.

Mutta ruuvataan tuo oma kikkare eka alkuun ja katsotaan mitä tulee. Jos tulee hyvä niin ahtimet vaan fin-turbolle. Pojat kyllä tietää ja osaa siinä firmassa. Ja asiakaspalvelu todella hyvää.
tosiaan siis itsellä on v70n mallin d5 moottori 185hp. mitähän eroja noilla meidän moottoreilla on ? itse ajattelin omaani ainakin virittää. turbo muokkaukseen jos sinulla alkaa pelittämään hyvin. minulla on neliveto 6 vaihteinen manuaali..
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #25 : 20.02.2012, 19:04:11 »
Mitäs vuosimallia tuo volvosi on? Kytkimen joudut ainakin vaihtamaan. Niin ja mitenköhän tuo kulmavaihde tulee vääntöjä kestämään. Tosin voihan niitä vääntöjä rajailla.

Oman volvoni ohjelmointia siirretty viikolla.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2012, 19:07:02 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa jtm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #26 : 20.02.2012, 19:55:37 »
euro 4 2.4d ja d5  ( 163 / 185 ) samoja koneita, eri ohjelmalla. molemmissa gtb2056v ahdin vakiona.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #27 : 20.02.2012, 23:07:25 »
euro 4 2.4d ja d5  ( 163 / 185 ) samoja koneita, eri ohjelmalla. molemmissa gtb2056v ahdin vakiona.
Tiedän että on samoja koneita, 163hp= viisi reikäset suuttimet 185hp = 7 reikäiset + eri ohjelma.
volvoja - onhan noita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #28 : 20.02.2012, 23:08:58 »
Mitäs vuosimallia tuo volvosi on? Kytkimen joudut ainakin vaihtamaan. Niin ja mitenköhän tuo kulmavaihde tulee vääntöjä kestämään. Tosin voihan niitä vääntöjä rajailla.

Oman volvoni ohjelmointia siirretty viikolla.
volvo on -07 ja mitä nyt noita s60r oon nähny ja tutulla ollut viritetty sellainen, niin kestää suoraa vetoa lähes mitä vaan, mutta sitten mitään paskarinkiä ym ei niin paljoa. varmaan vauhtipyörä ja kytkin menee vaihtoon ainakin voimansiirrosta.
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #29 : 20.02.2012, 23:52:47 »
hmmm, oman tietämykseni mukaan tuossa omassani 2.4d 163hv -09, pitäisi juurikin olla nuo 7 reikäiset piezot.
Korjatkaa jos on varmaa tietoa.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

KL-varaosat  Race.fi