Autodiagnoosi  Carcom Oy

Escort mk1/volvo

  • 11 Vastauksia
  • 4822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Escort mk1/volvo
« : 17.01.2013, 21:58:15 »
Seuraava projekti on taas pistetty pikku hiljaa aluilleen Talliin on nyt hommattu escort mk1 joka on ollut yli kymmenen vuotta kivirauniolla. Escortista on vuosien saatossa hävinnyt useita eri osia jotka tietysti voi korvata 240 volvon osilla. Tarkoitus on laittaa autoon kaikki volvon akselit, 2.3 vinokone megasguirtilla ja m47 laatikko. Moottori tulee olemaan aluksi ihan vakio ja tarkoitus on tehdä autosta vain treeni ja huvittelua auto mihin voi kokeilla eri moottori variaatioita. Tarkoitus ei kuitenkaan ole pilata autoa siten ettei siitä saisi helposti rallisprinttiin kelpaavaa autoa. Lähtö kohtia voi käydä katsomassa täältä http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/Escort+mk1/


Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #1 : 17.01.2013, 22:11:21 »
no pientä projektia auto kaipaa.. mutta onnea kumminkin!  :)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #2 : 17.01.2013, 22:33:18 »
Pidä sitten tuo RS väritys siinä. Muutenhan tuossa on "pientä" laittoa.   ;)

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #3 : 18.01.2013, 14:38:15 »
"jarrujen herkistelyllä leimalle"  :D Noei. Sympatiat Escortille! Meijän pihasta löytyy 69 vuotinen. Tosin orkkistekniikalla ja pysyy. Meijänkin escorttia kuolattu ralliin, mutta suvun perintoautosta ei hevillä luovuta.  :) Hienoja vehkeitä ja onnea projektiin!  :)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #4 : 18.01.2013, 15:28:52 »
Loppupeleis vissii aika ok kori?  ???  Noita ku raavitaan kasaan nykyään jo aika huonoista..  ::)  Onks auton taustoista tietoja kun näytti olevan putket jo sisällä?


Mut hieno projekti! Pari kaveria rakentaa myös escortteja, joitten mukana tullu touhuttua.. Toisella mk1 ja toisella mk2. Seurantaan menee.  ;)

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #5 : 19.01.2013, 00:13:30 »
Värityksestä ei vielä tiedä mikä siihen tulee ajastaan selviää. Kori on kyllä mun mielestä aika hyvä ikäisekseen eikä hitsattavaa ole kovinkaan paljoa. Historiaa on sen verran tiedossa et autoon on hommannut 1993 katsastus kortin Harri Komulainen. Rafu ei osannut kertoa et onko sillä koskaan kilpailtu mut kattopellin mukaan se on ainakin kerran kaadettu. Joku jos osaa kertoa autosta lisää tietoa niin sitä mielellän otetaan vastaan. Turva kaaret kelpaisi historic autoon mut ei nykysäännön sprinttin SS autoon eikä niitä vielä vaihdeta koska autolla on tarkoitus nyt alkuun ajaa vain treeniä ja hupia.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #6 : 19.01.2013, 11:00:12 »
Kyllä on hatun noston paikka kun tuon vielä tuolta pelastit!! Olis varmaan monelta jäänyt tuonne. Tsemppiä projektiin tätä pitää seurata  ;)
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #7 : 19.01.2013, 20:45:42 »
Kiitos vain hatun nostoista. Tänään tuli vähän soviteltua osia paikalleen ja 240 etupalkki on nyt hepattu kohdalleen samoin myös ohjaus akseli on sovitettu paikalleen kiinnikkeet vain puuttuu. 240 volvon poikki palkki jää hieman alemmaksi mitä escortin alkuperäinen mut tuskin tuo mitään haittaa ja eipähän tarvitse jättää öljypohjaa alimmaiseksi osaksi. Mk2 escortin takaspoileri käy myös pienellä sovittamisella paikalleen tarvitsee vain hieman kaventaa. Lokasuojan levike tuli myös sovitettu kohdalleen että näkee mistä kohti voi ruveta leikkelemään kun isontaa takapyörän kotelot. Tämä projekti pitäisi sitten olla se pienen pudjetin projekti et koitamme tehdä sen kaikesta mitä sattuu nurkista löytymään tai halvalla saamaan. Ainakin siihen asti et päästään eka kertoja sillä ajamaan sittenhän se toden näköisesti lähtee taas mopo käsistä. Kuvia lisätty tämän päivän hommista.http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/Escort+mk1/

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #8 : 19.01.2013, 21:42:51 »
iso hatun nosto tuo aihion kunnostajalle  :hello:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Broadspeed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #9 : 25.01.2013, 07:48:17 »
Virtuaalinen hatunnosto täältäkin  :pomo: Tuo on kyllä komein Fordin koppa kautta aikojen!
Volvo Amazon Favorit -67

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #10 : 25.01.2013, 11:23:05 »
Tämä pitää laittaa seurantalistalle, on se vanhakoppanen ekkeri vaan niin silmiähivelevän kaunis.

Itsekin tei jokunen vuosi sitten vastaavan operaation Foortille, 240:n akselit ja tekniikka ykköskoppasen farkun koriin. Muuten oli ihan simppeli homma mutta polkimia ei meinannut saada sopimaan millään kun siirsin konetta sen 30 cm taaksepäin. Ja 240:n alkuperäisillä jousilla ja iskareilla keula jäi aika korkeaksi. Takana lankun alatukivarret sopi lähes heittämällä alkuperäisten jousten etukorvakkoihin. Nyt jälkeenpäin on vähän kaduttanut sen Ekkerin raiskaus, pienellä laitolla sen olisi saanut vaikka museokilpiin (lähinnä sisusta olisi pitänyt ehjätä), pelleiltään oli sen verran hyvä yksilö, että ei olisi isoja töitä vaatinut.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Escort mk1/volvo
« Vastaus #11 : 25.01.2013, 11:54:14 »
Onnea projektiin, ei lopu tuosta korista ihan heti tekeminen kesken :) Seurantaan menee ehdottomasti
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy