Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: jesse240 - 08.01.2017, 23:21:39

Otsikko: 1030 perän vaihto 1031
Kirjoitti: jesse240 - 08.01.2017, 23:21:39
Pikaisella selaamisella ei löytynyt varmaa tietoa elikkä mitä eroa on 1030 ja 1031 pyörästöllä ja koko akselilla?
Tarkotuksena olis vaihtaa pelkkä vetopyörästö eikä koko akselia. Eli siis  tällähetkellä mulla on ihan vakio 1030 perä kiinni ja nyt alkaa kolisemaan senverran pahasti että pitäs uutta alkaa metsästämään. Käykö ton 1030 pyörärstön tilalle 1031 vai pitääkö vaihtaa koko akseli?

Sitten välityksistä... Millähän välityksillä noita 1030 periä on olemassa?
Otsikko: Vs: 1030 perän vaihto 1031
Kirjoitti: Lankku - 08.01.2017, 23:45:03
Pitää vaihtaa koko akseli. Pinjoniakseli, sen laakerit ja lautaspyörä eri kokoiset.

200/700 akseleissa vakioita välityksiä on harvinaisimmat 3.54 ja 3.73, yleisin 3.91 sekä 4.1 ja ainakin 145:ssä ollut 4.3. Jotain tiheämpiäkin on vanhemmissa.