Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?

  • 90 Vastauksia
  • 36491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #15 : 18.09.2012, 08:17:58 »
SRE vaan tilaukseen.. Sit sytkä- ja bensalastu :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #16 : 18.09.2012, 09:22:43 »
Juuri niinkuin Lankku sanoi tarvitsee koneistaa painelevystä pikkusen tavaraa pois että se levy menee siihen. Ja sit tarvitsee kytkinkäpälän kuulan alle tehdä n.10-13mm jatkoa jotta kytkin irrottaa kunnolla ja liikevara riittää.
Painelaakerina toimii m90 tai m46/47 vakio laakeri.

Niin, siis teetetyllä vauhtipyörällä ja m3 asetelmalla vai?
Vai oletko kokeillut myös pottapyörää vakioasetelmalla, josta tässä nyt oli puhe?

Mun järkeen ei sovi miksi tuo hembalandin sovellus (pottapyörä, vakioasetelma, dieselin levy ja m90) tarvitsisi jatkoa sinne alle?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #17 : 18.09.2012, 10:31:51 »
Mulla oli M90 kanssa muokattu potta, -618 ja D24 M90 levy. Levystä otettiin muutama milli pois siitä "rungosta" niin mahtui painelevyn sisään.

Käpälän alle tuli myös muistaakseni 12 mm korokepala, koska uusi setti oli tuon verran matalempi verrattuna alkuperäiseen kaksoismassa härdelliin.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #18 : 18.09.2012, 10:48:45 »
Jaa niin tosiaan, tuota pottapyörän bensaturbon asetelman koneistusta taitaa olla turha tehdä ei onnistu niin. On nimittäin ne asetelman niitit niin lähellä kitkapintaa, verrattuna d24 levyyn. En ole mitannut tuota mutta silmällä katsottuna veikkaisin ettei mahdu. Eli levyn keskiö ottais asetelmaan kiinni vaikka reikää suurentaisi.

Bensakoneen levyhän tulee toisinpäin eli keskiön isompi puoli vauhtipyörän puolelle.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #19 : 18.09.2012, 12:05:01 »
Jaa niin tosiaan, tuota pottapyörän bensaturbon asetelman koneistusta taitaa olla turha tehdä ei onnistu niin. On nimittäin ne asetelman niitit niin lähellä kitkapintaa, verrattuna d24 levyyn. En ole mitannut tuota mutta silmällä katsottuna veikkaisin ettei mahdu. Eli levyn keskiö ottais asetelmaan kiinni vaikka reikää suurentaisi.

Bensakoneen levyhän tulee toisinpäin eli keskiön isompi puoli vauhtipyörän puolelle.


Eihän tuo dieselin levy sitten sopisi toisinpäin?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #20 : 18.09.2012, 12:11:06 »
Sepä se kun ei niinkään.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #21 : 18.09.2012, 19:47:30 »
Kysyppäs Xuppo nimimerkiltä kun siinä naapurissas asuu...sillä muistaakseni sorvattu pottapyörä, m3 -618sre ja diisselin massalevy.

Tai ostat tuohon 883082.999763 volvon oman SRE:n käy pottaan suoraan, ja siihen motonetistä sen diisselin 228mm massalevyn ja pulttaa kiinni, ei tarvii mitään muutoksia.

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Volvo/Volvo-740-744-04-83-08-92/2-3-Turbo-121-kW-;-08/1989-07/1990:::2_1257_3014_3033.html
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #22 : 18.09.2012, 19:56:05 »
Tai ostat tuohon 883082.999763 volvon oman SRE:n käy pottaan suoraan, ja siihen motonetistä sen diisselin 228mm massalevyn ja pulttaa kiinni, ei tarvii mitään muutoksia.

Levyn keskiö ei mahdu asetelman painelevyn sisään ilman sorvausta. Tai en tiedä onko niitä erilaisia, mutta en ainakaan saanut mahtumaan erään "asiakkaan" autoon.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #23 : 18.09.2012, 20:09:02 »
Kysyppäs Xuppo nimimerkiltä kun siinä naapurissas asuu...sillä muistaakseni sorvattu pottapyörä, m3 -618sre ja diisselin massalevy.

Tai ostat tuohon 883082.999763 volvon oman SRE:n käy pottaan suoraan, ja siihen motonetistä sen diisselin 228mm massalevyn ja pulttaa kiinni, ei tarvii mitään muutoksia.

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Volvo/Volvo-740-744-04-83-08-92/2-3-Turbo-121-kW-;-08/1989-07/1990:::2_1257_3014_3033.html
Kyllä jannen kanssa on asiasta soiteltu.

Mutta tehdäämpä nyt selväksi yks juttu, tähän ei ole tulossa mitään race kytkintä vaan ihan perus turbon kytkin riittäisi. Niin kestoltaan kuin HINNALTAANKIN. Eli mitään 300 euron asetelmia on ihan turha tarjota.  ;)

Levyn keskiö ei mahdu asetelman painelevyn sisään ilman sorvausta. Tai en tiedä onko niitä erilaisia, mutta en ainakaan saanut mahtumaan erään "asiakkaan" autoon.
Kuulemma pitäisi sopia, kun dieseliin ja bensapottaan myytävä asetelma on sama?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #24 : 18.09.2012, 20:15:50 »
Kuulemma pitäisi sopia, kun dieseliin ja bensapottaan myytävä asetelma on sama?

Tarkoittaisiko sellaista tapausta, että on M46/7 laatikko? Kuten totesin, niin on käytännön kokemusta siitä, että D24/M90 Sachsin levy ei mahdu tuohon -763 asetelmaan. Ja vastaavasti on kokemusta, että M46/7 levy sopii tuollaiseen asetelmaan.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #25 : 18.09.2012, 20:24:10 »
Tarkoittaisiko sellaista tapausta, että on M46/7 laatikko? Kuten totesin, niin on käytännön kokemusta siitä, että D24/M90 Sachsin levy ei mahdu tuohon -763 asetelmaan. Ja vastaavasti on kokemusta, että M46/7 levy sopii tuollaiseen asetelmaan.
Ei vaan M90 sovellusta meinasin, ja ihan täysin j_lanttolan kirjoituksia muistellen. Noista numeroista en tiedä mitään mutta jos sre on sama asetelma D24 ja vinokoneen pottaan, niin pakkohan sen on sopia?

Kokeilen nyt vielä vakio D24 m90 asetelmaa vinokoneen pottaan, jos ei se siihen käy niin painukoot vaikka vanha kaksoismassa takas autoon, pitää saada se jo ajoonkin joskus  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #26 : 18.09.2012, 20:44:41 »
Juuri varmistin kaverilta jolla on tuo -763 asetelma, ja ite vielä hain tuon d24/m90 levyn sille motonetistä, ja meni senkun hujautti ei tarvinnu sorvia.

Onkohan noita levyjä sitten erilaisilla keskiöillä olemassa outoa??
Jos haluut semmosen kytkimen mikä kestää sen mitä tuo m46/47 niin laita turbon vakio asetelma ja nelilapanen sintteri esim. mulla on tuommonen jos tarviit.

Pitää hyvin siihen asti kunnes laatikko sanoo poks.

Mutta jos sulla siis tulossa m90 ja siihen joku asetelma niin ööö...en tiiä...
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #27 : 18.09.2012, 20:55:45 »
Mulla on myös D24M90 levy, @motonet / sachs merkkinen.

Ja laatikko on siis M90 mutta kaksoismassan hävitys käynnissä.. M4X laatikkollahan tää olisi ihan eri juttu sinnehän menee vakio kytkinsarjakin.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #28 : 18.09.2012, 20:59:29 »
Tarkoittaisiko sellaista tapausta, että on M46/7 laatikko? Kuten totesin, niin on käytännön kokemusta siitä, että D24/M90 Sachsin levy ei mahdu tuohon -763 asetelmaan. Ja vastaavasti on kokemusta, että M46/7 levy sopii tuollaiseen asetelmaan.

Mulla taas on käytännön kokemusta että d24/m90 levy meni heittämällä 763 asetelman sisään. Ja muistaakseni se levy oli myöskin sachs, mutta siitä en enää ole 100% varma. Mutta kuitenkin m90 d24 levy. Pyörii autossa tälläkin hetkellä  :) Tai ei tietenkään nyt pyöri, kun auto on sammuksissa  ::)

Asetelman ostin virtalaracingilta muistaakseni sykyllä 2010.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #29 : 18.09.2012, 21:01:24 »
Hei, sitten kun olette saanu tämän selvitettyä niin tehkää joku tietävä pliis selvä lista mikä sopii mihinkin noista levy-asetelma-laatikko romuista ja vaikka faq-osioon jooko?

Oon tippunu jo ajat sitten kärryiltä(ei sinänsä yllätys)  :-[

 

Autoracing  KL-varaosat